#شاخص_بورس ایا کسی مثل من به دلار بالاتر و طلایی که در کوتاه مدت به رشد دلار محل نزاره فکر کرده؟! دلار بعد برداشته شدن محاصره و کاهش ریسک ها و واقعی شدن مشکلات عدیده داخل و بالطبع استارت خوردن تقاضای انباشته صنعتی بالا میره ولی طلا در کوتاه مدت بخاطر ضعف تقاضا ،وبهتره بگیم سرکوب تقاضا بواسطه همین نگاه مدنی زاده در واقعی شدن نرخ سپرده کوتاه مدت که بنظر من درسته و اثرش روی بازار فقط در حد خطای محاسباتی سهامداران خواهد بود مثل همیشه..طلا به رشد دلار در مقاطعی محل نزاره و بره روی اعصاب عیاریون..سوال میپرسند انس داره میریزه ایا طلا و بفروشیم و تتر بخریم؟ بنظر من اشتباهه،،فروش طلا اشتباه اما اگه مازاد در سبد دارین فروش پله ای وتبدیل به سهام سود محور بزرگ و بنیادی و دلاری بهتر از خود تتر خواهد بود..اگه در شرایطی مثل دولت رییسی بودیم که فاصله ارز ازاد با شرکت ها حداقل 50 درصد بود این پیشنهاد مردود بود اما الان اینطور نیست و همتی است که حتی سعی میکنه ارز ازاد و به ارز شرکتها نزدیک وحتی تک نرخی کنه..پس خرید سهامی مثل فملی و سهام دلاری و حتی اهرمی مثل دو ایکس که بخش بزرگی از سبدش سهام بزرگ دلاری است بهتره..اما خرید پله ای..در مورد خرید اهرمی در این مقطع باید کار بلد باشی..اگه نمیتونین مثلا فسبزوار بخرین، یا فصبا،یا فملی،یا فرود،،از پتروشیمی ها نگفتم با اینکه روشون مثبت هستم فقط بخاطر اسیب جنگ و باید گزارشات بهار بیاد و اثر اون گزارشات چه به منفی و چه مثبت تخلیه بشه..نسبت به اینده بازار سهام کماکان مثبت هستم،در کوتاه مدت هر اصلاحی و منطقی و فرصت ورود پله ای میبینم..حتی اگه بازار اصلاح نکنه و در ادامه اخرین روز کاری مثبت ادامه پیدا کنه بعد چن روز مثبت مجدد میتونه عرضه ها زیاد بشه..بازار از الان تا سه ماه نوسانی در جهت روند صعودی تا رالی بعد میره واسه بعد 60 روز تفاهم و نیمه دوم سال که اگه توافق قویتر ادامه پیدا کنه که همه میدونیم هیچ بازاری به سهام نمیرسه اما اگه مجدد تنش و تهدید و دعوا همان روند صعودی با تاخیر میتونه اتفاق بیفته..ارزش سهام خیلی از ارزش ذاتی دوره و الان چون بازار رو فقط بر پایه سودسازی تحلیل میکنند،در اینده روزی میاد که سهام با ارزش خالص دارایی تحلیل بشن که اونجا شاخص اعدادی و میبینه که گفتنش الان درست نیست.انشاا خیره
-
stock & options
#حبندر رکورد پشت رکورد رکورد بیشترین مبلغ فروش خرداد ماه 125 میلیارد تومان است که نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد 269% داشته. مجموع فروش از فروردین تا خرداد 354 میلیارد تومان است، همچنین میانگین فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 142% داشته.
-
آینده نگرAyandehnegar5
#زپارس 218 ریال سود تقسیم کرد #ابادا 252 ریال سود تقسیم کرد #وکبهمن تا خرداد 1,955,226 میلیون ریال سود مجمع محقق کرده است
-
arastoo
#شبندر ارزش و قیمت این سهم امسال میتواند به بالای 5000 تومن برسد. فعلا با شبندر طلای بازار سرمایه سهامداریم .
-
مرجع صندوقهای سرمایهگذاری
💰 اینفوگراف صندوق های #درامدثابت در خرداد 1405 🟢 بهترین بازده برای دارندگان #دارا 🔴 کمترین بازده برای دارندگان #رایکا ✨ بیشترین سهم از ارزش معاملات برای #پاسارگاد 📈 روند ارزش معاملات صندوق های کالایی طی این ماه نوسانی بوده است. @Fundbase_ir | فاندبیس مرجع صندوق های سرمایه گذاری http://t.me/fundbase_ir http://t.me/Fundbase_ir http://t.me/Fundbase_ir
-
اخبار شرکتها و مجامع
#شرنگی | فروش 4 برابر شد؛ رنگین در مدار جهش درامدی قرار گرفت گزارش فعالیت ماهانه صنعتی و شیمیایی رنگین از یک رشد چشمگیر در درامدهای عملیاتی حکایت دارد؛ به طوری که شرکت در خردادماه توانسته چندین برابر مدت مشابه سال قبل فروش ثبت کند. بر اساس گزارش منتشر شده، درامد شرکت در خردادماه به 703 میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 414 درصد رشد داشته است. همچنین مجموع درامد سه ماهه شرکت به 1,103 میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 281 درصد افزایش را نشان می دهد. رشد قابل توجه درامد ماهانه در کنار جهش فروش تجمیعی نشان می دهد شرنگی در سال مالی جاری با تغییر محسوسی در روند عملیاتی خود مواجه شده و توانسته عملکردی متفاوت نسبت به سال گذشته ثبت کند. @akhbar_majame
-
شریف شفیق
#دزهراوی سلام؛ بابت 146 ریال سود تقسیمی از همه کارکنان و مدیران و سهامداران حقوقی شرکت کمال تشکر و قدر دانی را دارم!!!
-
حسن آهویی
بالاس سلام دوستان شنبه از منفی 3 شروع میشه و ظرف نیم ساعت به صفر تابلو میرسه و سپس تا پایان وقت کم کم به مثبت 3 میرسه و از یکشنبه قفل صف خرید. ملاک برای کسی نباشد صرفا اطلاع رسانی بود.
-
واتی تو ضرر سنگینیم میشه بگید چکار کنم و تا کی وایسم؟
-
دالبر تحلیل فوق از چند جهت دچار تعمیم پذیری بیش از حد و خطای روش شناختی است. نخست انکه این گزاره که «در صنعت دارو نباید از P/E استفاده کرد و فقط باید FCFF و FCFE را مبنای تحلیل قرار داد» با ادبیات مالی مدرن سازگار نیست. در نظریه ارزش گذاری، هیچ مدلی به عنوان تنها روش معتبر شناخته نمی شود. مدل تنزیل جریان نقدی (DCF)، مدل سود باقیمانده (Residual Income)، مدل تنزیل سود تقسیمی (DDM)، نسبت های مبتنی بر سوداوری و حتی ارزش گذاری نسبی (Relative Valuation) همگی در شرایط مختلف کاربرد دارند. در بازارهای دارای محدودیت اطلاعاتی و عدم قطعیت بالا، استفاده همزمان از چندین روش ارزش گذاری توصیه می شود، نه حذف کامل یک روش. دوم انکه طولانی بودن دوره وصول مطالبات الزاماً به معنای بی کیفیت بودن سود نیست. در تحلیل مالی باید میان «ریسک وصول» و «مدت زمان وصول» تفکیک قایل شد. بخش عمده مطالبات شرکت های دارویی ایران از بیمه های درمانی، دانشگاه های علوم پزشکی و نهادهای دولتی است. اگرچه تاخیر در وصول وجود دارد، اما نرخ نکول (Default Rate) این مطالبات به مراتب کمتر از بسیاری از صنایع دیگر است. بنابراین ارزش فعلی این مطالبات کاهش می یابد اما صفر یا بی ارزش تلقی نمی شود. سوم، استناد به دوره وصول مطالبات 420 روزه بدون بررسی چرخه عملیاتی صنعت، می تواند گمراه کننده باشد. در تحلیل مالی، اعداد مطلق فاقد معنا هستند مگر انکه با میانگین صنعت، روند تاریخی شرکت و رقبا مقایسه شوند. اگر اکثر شرکت های دارویی کشور در بازه ای مشابه فعالیت کنند، طولانی بودن دوره وصول به خودی خود مزیت یا عیب رقابتی محسوب نمی شود. چهارم، ادعای اینکه «شرکتی که بیش از 30 درصد سود عملیاتی خود را صرف هزینه مالی کند بنیادی نیست» فاقد پشتوانه نظری مشخص است. در ادبیات مالی چنین استانه ثابتی وجود ندارد. معیارهای شناخته شده شامل نسبت پوشش بهره (Interest Coverage Ratio)، نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام، نسبت بدهی به EBITDA و توان بازپرداخت تعهدات هستند. بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا در دوره های توسعه یا سرمایه گذاری سنگین، هزینه مالی قابل توجهی داشته اند اما همچنان از منظر بنیادی ارزنده محسوب می شده اند. پنجم، نویسنده میان «کیفیت سود» و «ارزش شرکت» خلط مبحث کرده است. کیفیت پایین تر جریان نقدی می تواند موجب افزایش نرخ تنزیل یا کاهش ارزش ذاتی شود،...
-
عدنان جعاوله
فزر 3970تا ساعاتی دیگر در انس جهانی