🔹سیگنال مهم برای پالایشی ها؛ کرک اسپرد ریالی دو برابر شد با توجه به بازگشت نرخ خوراک و فراورده های ویژه پالایشگاه ها به مبنای نرخ های جهانی از 26 خردادماه، تصویر سوداوری صنعت پالایش وارد فاز جدیدی شده است. بر اساس نرخ های اعلامی اخیر، لوبکات با متوسط قیمت 72.5 میلیون تومان و وکیوم باتوم در محدوده 40 میلیون تومان به ازای هر تن محاسبه شده و انتظار می رود این فرمول از 26 خرداد به بعد مبنای محاسبات شرکت ها باشد. بررسی وضعیت کرک اسپرد نشان می دهد که در مقیاس دلاری، سود پالایش نفت نسبت به بهار سال گذشته تغییر محسوسی نداشته و تنها حدود 0.3 دلار کاهش یافته است. اما رشد قابل توجه نرخ ارز طی این مدت، معادلات را کاملاً تغییر داده است؛ به طوری که شاخص ریالی کرک اسپرد صنعت نسبت به بهار سال گذشته تقریباً دو برابر شده و این موضوع می تواند اثار مثبتی بر سوداوری شرکت های پالایشی در ماه های اینده داشته باشد. البته نکته مهم، تفاوت ترکیب تولید در پالایشگاه هاست. در مقایسه بهار 1405 با بهار 1404، کرک اسپرد نفت گاز حدود 27 درصد و نفتا حدود 60 درصد رشد کرده، در حالی که کرک بنزین و نفت کوره به ترتیب 11 و 90 درصد کاهش یافته اند. همچنین کرک وکیوم باتوم از مثبت 2.5 دلار به منفی 13 دلار در هر تن رسیده که اهمیت ترکیب سبد محصولات هر پالایشگاه را بیش از گذشته نمایان می کند. بنابراین در تحلیل گروه پالایشی، صرفاً رشد کرک اسپرد صنعت کافی نیست و توجه به سهم هر شرکت از فراورده های سودساز و زیان ده، نقش تعیین کننده ای در براورد سوداوری خواهد داشت. در مجموع اما بازگشت نرخ گذاری به مبنای جهانی را می توان یکی از مهم ترین اخبار بنیادی ماه های اخیر برای صنعت پالایش دانست. #بورس #بازار_سرمایه 📈سهامداران بورس و اوراق بهادار تهران 🆔 @stockholders_tse
-
غبهنوش 1000 میلیارد هزینه های فروش اداری وعمومیش رو زیاد کرده از 13/900 رسونده به 23/500 و سایر هزینه هاش رو از 11/900 رسونده به 46/600 هرینه های مالی رو هم از 309 میلیارد رسونده به 650 میلیارد
-
ali ali
وفردا تا 120میاد پایین خواهیم دید چه خواهد شد
-
stock & options
رکورد فوق العاده #غمهرا خرداد رکورد بیشترین مبلغ فروش خرداد ماه 1,606 میلیارد تومان است که نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد 231% داشته. مجموع فروش از فروردین تا خرداد 3,676 میلیارد تومان است، همچنین میانگین فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 190% داشته.
-
Behzad
کپشیر خداروشکر تومنفی خرید واضافه شد.پر سود باشید دوستان.
-
سصوفی سلام.دوستان کسانی که سود برایشان واریز نشده چه کاری باید انجام بدهند. کارت اعلامی به سجام بانک ملی بوده.
-
میلاد عزیزی
اهرم بقیه سهام رشد اصلیشون را کردند از اینجا نوسانی شدند 20 درصد رشد میکنند 10 درصد میریزند فقط انرژی بخرید که همیشه مثبت 3 را از بازار بگیرید البته هرجا فرصت ورود داد 💞💞💞💚💚💚💚💚💚💚
-
پایا فرارو
توریل من تازه شنبه میخوام برم تو سود خدا کنه بشه…
-
علی نصیری
#فسوژ مبلغ درامد عملیاتی پایان سال 1404 مبلغ 6.180.000.000.000ریال مبلغ درامدش از سال قبل هم بیشتر هم شده بعد یه سری بی سواد با جارو جنجال قیمت سهم رو میخوان بیارن پایین
-
علی نصیری
#فسوژ چنانچه همین مقدار تناژ موجودی به نرخ فروش اسفندماه مبلغ 2,916,770,857ریال فاکتور بشه مبلغ فروشش بالغ بر 7,195,673,704,219 ریال خواهد شد یعنی کل فروش سال 1404 الان محقق شده و شرکت فردا درش رو تعطیل کنه بیشتر از سال قبل سود شناسایی کرده
-
ثبهساز این مدت خیلی دست به دست شد و حجمهای خوبی زد اگه رشد نکنه دیگه هیچ وقت رشد نمیکنه