وبملت یک مثال ساده: فرض کنید یک اپارتمان 5 میلیاردی را به دلیل رکود بازار، 3 میلیارد قیمت گذاری کرده اند. اگر مالک ان اپارتمان را در 3 میلیارد بفروشد، لزوماً اشتباه نکرده؛ اما واقعیت این است که ارزش دارایی خود را با تخفیف واگذار کرده است. داستان وبملت هم از نگاه بنیادی تا حدی شبیه همین مثال است. هرکس امروز فروشنده است حتماً دلایل خودش را دارد و ممکن است به نقدینگی یا فرصت بهتری نیاز داشته باشد، اما اگر مبنا فقط سوداوری، P/E و ارزش گذاری باشد، فروش در محدوده های فعلی بیشتر شبیه واگذاری یک دارایی ارزنده با تخفیف است تا فروش در اوج ارزش. البته بازار هیچ وقت موظف نیست فوراً ارزش ذاتی را کشف کند؛ ممکن است این فاصله چند ماه یا حتی بیشتر باقی بماند. اما در نهایت این سود شرکت ها هستند که مسیر قیمت ها را تعیین می کنند، نه احساسات روزانه بازار. این صرفاً برداشت شخصی بنده از صورت های مالی و ارزش گذاری سهم است و نه توصیه خرید یا فروش.
-
سهام اقتصادی|Economic_Stocks
#ونوین طی این 5 سال رشد خوبی داشته و تقریبا 6 برابر ارزش بازارش رشد کرده و اکنون به 90 همت رسیده ، نشد نمودار کانالیزه ای ازش استخراج کنم ،به نظرم هنوز جای رشد داره ، ولی برای ورود جدید توصیه نمیشه ، معمولا رفتار این سهم اینطوریه وقتی به بولینگر بنفش برخورد داره ، اصلاح میکنه…این پست به منزله تمام شدن روند صعوی سهم نیست ، در بازاری که وبملت 500 هم و وپاسار 500 همت و وشهر بالای 200 همت ، ارزش بازاری 90 همتی برای ونوین اصلا زیاد نیست اما در گروه بانکی به نظرم وگردش 20 همتی ،وبصادر 50 همتی شرایط بهتری دارند 3تیر 1405 @economic_stocks
-
وحافظ حراج حق تا 10 تیر تمام هست و حرکت سهم شروع میشه ، با توجه به اختلاف قیمت خرید حق از حراج ارزنده هست
-
اخبار شرکتها و مجامع
#فبستم | رشد ارام اما پایدار؛ بسته بندی مشهد فروش خود را بالا کشید 📦📈 گزارش فعالیت ماهانه صنایع بسته بندی مشهد نشان می دهد شرکت در سال مالی جاری مسیر رشد درامدی خود را حفظ کرده و توانسته عملکردی بهتر از دوره مشابه سال گذشته ثبت کند. بر اساس گزارش منتشر شده، درامد شرکت در خردادماه به 20.6 میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 51 درصد رشد داشته است. همچنین مجموع درامد شش ماهه شرکت به 102.4 میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش را نشان می دهد. اگرچه ابعاد درامدی فبستم در مقایسه با شرکت های بزرگ بازار چندان قابل توجه نیست، اما استمرار رشد در هر دو مقیاس ماهانه و تجمیعی نشان می دهد روند فعالیت عملیاتی شرکت نسبت به سال گذشته بهبود یافته است. در مجموع، گزارش جدید فبستم تصویری از رشد تدریجی و پایدار درامدها ارایه می دهد؛ روندی که در صورت تداوم می تواند به بهبود عملکرد عملیاتی شرکت در ادامه سال مالی منجر شود. @akhbar_majame
-
فکرت فطرت
#شپلی به نظر میرسه ایجاد یه کانال برا هماهنگی اعضای حقیقی ضروری هستش اگه کسی بتونه هماهنگی و اطلاع رسانی رو قبول کنه قطعا خروجی اون توی سهم هم دیده خواهد شد به نظرم پیام رسان های داخلی مناسب باشه اگه کسی قبول زحمت کرد لطفا لینک کانال رو اطلاع رسانی کنید
-
Dalvin
#بجهرم بلوک 14.2 درصدی شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم به ارزش 6.4 هزار میلیارد تومان از سوی یکی از سهامداران عمده واگذار می شود. به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سرمایه گذاری سامان ایرانیان در نظر دارد بلوک 14.2 درصدی سهام شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم را بطور عمده و نقد در بازار دوم معاملات فرابورس به فروش رساند. بر اساس این گزارش، مقرر شده بیش از 5.1 میلیارد سهم "بجهرم" سه شنبه 9 تیر از طریق کارگزاری بانک تجارت عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم 12493 ریال و ارزش معامله 6.4 هزار میلیارد تومان تعیین شده است.
-
NoavaranAmin
صنایع بسته بندی مشهد (#فبستم) گزارش #فعالیت_ماهانه (#خرداد_1405) دوره 1 ماهه منتهی به 1405/03/31 سال مالی منتهی به: 1405/09/30 @NoavaranAmin ✅افزایش 1.73 درصدی فروش خرداد 1405 در مقایسه با ماه گذشته ✅رشد 51.43 درصدی فروش خرداد 1405 در مقایسه با خرداد 1404 ✅رشد 53.63 درصدی فروش 6 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تحلیل بیشتر در: @NoavaranCodal
-
محمدیوسف
#غدشت P. E ش 9 . تا 400 بیشتر با این حقوقی فعلا جا نداره
-
Satrap537
وبصادر عه
-
فصبا احتمالا سربه سرت 650 تومن
-
MAHSHID | DADASHZADEH
صندوق فارماکیان 💫قیمت داخل کانال صعودی در حال نوسان می باشد شاهد رشد 95 درصدی قیمت در صندوق فارماکیان بودیم قیمت در حال حاضر وارد فاز استراحت و اصلاح شده است و حمایت اول فارماکیان 1842 می باشد مقاومت اول 2345 می باشد 👩💻برای خرید صندوق فارماکیان از طریق اپلیکیشن کیان اینجا کلیک کنید https://dabi.kiangroup.com/a/6fcf6bff