جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
سهامدار مسدود شده | sahamdarmasdood
۰۰:۰۰:۵۶ ۱۴۰۵/۰۴/۰۳

#شگستر نکات مثبت : خرید سنگین ذرت در خرداد ماه (بالای 13 میلیون کیلوگرم) خبر مهم : ایران به منابع بیکران ذرت امریکایی دست پیدا کرد . ان هم بدون پرداخت ارزی و فشار بر بودجه و صرفا از محل پولهای بلوکه شده ی قدیمی احتمالا ذرت دامی که با این شرایط میاد با قیمت خیلی مناسبی در اختیار تولیدکنندگان و دامداران قرار خواهد گرفت و حاشیه سود شگستر را بهبود میدهد ( بهره وری کنجاله ذرت تخمیری برای دام و طیور از خود ذرت به مراتب بیشتره چون نشاسته کمتر و پروتیین بیشتری داره و البته از ذرت هم گرانتر هست) بنظر میاد دولت کم کم به سمت ازادسازی مرحله ای نرخ بنزین هم خواهد رفت و برای بالابردن درامد از بنزین قطعا از سوخت زیستی شگستر هم برای سبد سوختی کشور استفاده خواهد کرد، همه قطعات پازل برای توجیه توسعه 25 کارخانه سوخت زیستی در کشور جور شده! ذرت بیکران، نیاز شدید به کنجاله مصرف داخلی و بنزین با کیفیتی که دیگه میتونه گران فروخته بشه و در نهایت رعایت الزامات هوای پاک و منع استفاده از مادر سمی MTBE و جایگزینی ان با بایو اتانول شگستر نکات منفی: بیشرفت کند باشت (خرداد ماه فقط 1 درصد ) فروش نیم بهای ذرت شکسته (چرا فروخته شده و وارد تولید نشد؟) با محاسبه روزهایی که کارخانه با ذرت کار میکرده ظرفیت تولید با اینکه 67 درصد بوده ولی انتظار دارشتیم که به 100 درصد رسیده باشه قیمت گذاری پایین اتانول و کنجاله عملا شرکت را وارد زیان عملیاتی روزانه کرده!

لیست اخبار