جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
دانیال فرخ زا | dani2030
۱۹:۴۱:۵۵ ۱۴۰۵/۰۴/۰۲

فملی نوسان گیر محترم به دلایل زیر این سهم رو اصلا نخر که قفل میشی و ضرر می کنی!!! و به سهامدار واقعی هم ضرر می زنی و ضمنا تذکر چند نکته برای اشخاصی که تازه می خوان این سهم رو بخرن: 1-اول نگاهی به ترکیب سهامداران شرکت در سایت بکن بعد اینجا خرید و فروش کن، اون حقوقی ها وزنه ای در اقتصاد ایران هستند و روی سهم هاشون قفلند نیازی هم به فروش ندارند. 2- دولت از طریق (سهام عدالت و توسعه معادن و نوسازی ایران) در این سهم حضور و نظارت خاص داره 3- درامد این شرکت چه در قسمت صادرات محصولات و چه فروش داخلی ارزی هست(البته نرخ ارزی برای فروش داخلی شرایط مخصوص به خودش رو داره) 4- قیمت تمام شده مس حدودا 3-4 هزار دلار و قیمت فروش جهانی حدود 13/370 دلار هست(ارزش افزوده و حاشیه سود قابل توجه نسبت به برخی فلزات ارزشمند دیگر که قیمت تمام شده بالا دارند) 5- پیشبینی قبمت جهانی تا انتهای سال میلادی تا 14هزار دلار و کمی بیشتر از ان 6- رفع تعهد ارزی شرکت در قبال بانک مرکزی راجع به ارز حاصل از صادرات که تراز شرکت رو مثبت می کنه(خبر دیروز) در حالی که در همین شرایط فعلی برخی شرکت ها توان رفع تعهد ارزی را ندارند و با پرونده تعزیراتی دست و پنجه نرم می کنند و در ادامه با محدودیت های صادراتی و گمرکی مواجه می شوند. 7- اخذ موافقت اصولی از سازمان بورس در راه اندازی صندوق ارزی شرکت ملی مس با مشارکت بانک ملی و شرکت تامین سرمایه کمیا(خبر امروز) 9- تاثیر تفاهم نامه موقت برای رفع برخی تحریم ها و رفع محاصره بنادر(که همین الان ورود پول قابل توجهی به گروه حمل و نقل انجام شده و خیلی هاشون در صف خریدن و فعال شدن) و متعاقبا مساعد شدن شرایط صادرات محصولات مس در حجم قابل توجه 10- اخرین بحث هم افزایش سرمایه در روزهای اتی که می تونه خصوصا برای سهامداران قدیمی تاثیر قابل توجهی داشته باشه

لیست اخبار