جزئیات خبر | تلگرام
بازگشت به خانه
Technical scrutiny اخبار اقتصادی،مجامع، کدال، مباحث آموزشی روانشناسی بازار،تابلوخوانی، گزارش روز | technical_scrutiny
۱۶:۱۶:۰۸ ۱۴۰۵/۰۴/۰۲

پس با دقت و با خط کشی معین و مشخص باید در بازار حاضر شد نکته دیگر اینکه به دو عامل به عنوان عوامل کناری در تجزیه و تحلیل بازار دقت کنید اولی بحث عدم رشد در بازار است و دومی مارکت های دلاری و ریالی اولی خیلی موضوع غریبی برای بازار نیست در بسیاری از اوقات بازار در همگام سازی بازدهی به دنبال سهمی می رود که حرکت قوی را در یک رالی نداشته و از بقیه عقب افتاده است این موضوع بسیار روشن و مشخص است و به نظر اگر سهمی فضای بنیادی نرمال را داشت و از بقیه بازار عقب است از بقیه همگروهی ها عقب تر است می تواند در بررسی و طبقه بندی خرید قرار گیرد و جز گزینه ها باشد دقت کنید صرف عقب بودن مطرح نیست باید اصول اولیه بنیادی را نیز داشته باشد. موضوع دوم موضوع عجیب تر و ویژه تری است همیشه بعد از رالی های صعودی و جایی که پی به ای دیگر به عنوان یک ابزار انتخابی و تحلیلی و خط کشی خاصیت خود را از دست می دهد ان چیزی که در بازار اثرگذار و موثر خواهد بود ارزش ریالی و دلاری یک دارایی است که چه در باب قیاس و چه در باب محاسبه دارایی های واقعی می تواند مورد توجه قرار گیرد این شاید درجات اخر توجیه کردن یک خرید باشد اما به هر حال به عنوان یک روش به کار می اید و در مجموع می توان اینطور بیان کرد که با توجه به شرایط و فضای فعلی این روش ها به شما کمک می کند تا در مسیر خرید در بازار هوشمندتر و با چشمانی بازتر حرکت کنید اتفاق و رویداد این دو روز به خوبی نشان داد که بازاری که در سود است خیلی راحت زیر عرضه ها له می شود اما نمادها و گزینه هایی می توانند از دل ان پیروز و سربلند بیرون بیایند که شرایط خوب بنیادی را داشته باشند. و در نهایت از دل اتفاقات رخ داده طی چند روز گذشته دو موضوع هم است که سعی می کنیم ان را به طور خلاصه بیان کنیم و سر شما را درد نیاوریم طی روزهای گذشته در برخی از روزها که این موضوع را عنوان می کردیم که صندوق های تثبیت و توسعه بهترین فروشنده های بازار هستند برخی عزیزان خرده می گرفتند و غر می زدند البته متن اصلی بحث ما این بود که از دید ما سه دسته از فروشندگان می توانند فروشندگان مفید و منطقی بازار باشند دسته اول همین صندوق های حمایتی تثبیت و توسعه هستند دسته دوم صندوق های بازارگردانی هستند و دسته سوم حقوقی هایی که طی این چند سال همیشه نشان دادند پای بازار هستند و خواهند بود. یک دلیل واضح برای این موضوع وجود داشت و ان هم این بود که این سه دسته از افراد حقوقی کسانی هستند که اگر هم در بازار در مقطعی سهم می فروشند ولو با قدرت، در مقطعی دوباره در بازار حاضر بوده و خرید می کنند همین دیروز و امروز به خوبی نشانه این ماجرا در چهره بازار پدیدار بود و به نظر تجربه گذشته و همین چند روز این موضوع را به سازمان بورس تاکید می کند که در مسیر روزهای خوش و سرخوش و مثبت بازار دست این عرضه کنندگان، تا حدودی که البته به بازار اسیب نرسد، باز باشد و در روزهای منفی نیز انها کمک حال بازار شوند چرا این حرف را می زنیم این رفتار و این توصیه ناشی از یک بی خیالی و کج فهمی و نارسایی و دنباله روی برخی حقوقی های بزرگ و حقیقی های ماست که خدا و قبله انها صف شده و فقط به صفوف خرید و فروش نگاه می کنند بسیاری از حقوقی ها از ترس اینکه کسی انها را مواخذه نکند اصلاً در سمت خرید و فروش حاضر نمی شوند و این بی عملی انها باعث بروز چنین رفتارهایی شده تثبیت و توسعه وقتی در بازار اثرگذار می شود که بقیه شرایط نرمالی را تجربه نکنند و این ناشی از کم کاری و جو زدگی بسیاری از حقوقی های ماست که این چند روز فضای فعلی بازار هم این را نشان داد اما بحث ما این نیست که کسی این وسط در خرید و فروش خود مختار نیست بلکه بحث این است که سازمان می تواند با تجربه گذشته و شرایط فعلی تصمیمات بهینه تری را در این راستا بگیرد و بگذارد که کمی دست این حقوقی ها در روزهای مثبت و منفی بازتر باشد. بگذریم در مورد این موضوع حرف زیاد است اما در بخش دوم سراغ بحثی می رویم که با شلوغ بازی و تحلیل های عجیب و غریب برخی افراد مواجه بودیم. در مورد نرخ بهره این موضوع جا افتاد که کابوس بازار اغاز شده و نرخ بهره ان هم از زبان وزیر شبیه صندوق پالایش از زبان وزیر نفت و ماجراهای ان خواهد بود و برخی هم دیروز و روزهای قبل با همین فضا سهم می فروختند. برخی هم با تجربه تلخ برجام فضای فعلی را با زمان بعد از توافق برجام مقایسه می کردند که درست بعد از انجام توافق ناگهان بازار شروع به ریزش کرد و دلیل ان هم واضح و روشن بود که دولت نرخ بهره را در حوالی 30 درصد نگه داشته بود در حالی که نرخ تورم حوالی 10 درصد بود و شرایط تثبیت ارز را نیز شاهد بودیم دیروز عرض کردیم فضای فعلی بازار و اقتصاد شبیه ان دوره نیست و تفاوت های جدی بین این دو وجود دارد

فالورها 493
تاثیر (Imp) 13.0
بازدید 13
تعامل (Eng) 1.0
لیست اخبار