پس با دقت و با خط کشی معین و مشخص باید در بازار حاضر شد نکته دیگر اینکه به دو عامل به عنوان عوامل کناری در تجزیه و تحلیل بازار دقت کنید اولی بحث عدم رشد در بازار است و دومی مارکت های دلاری و ریالی اولی خیلی موضوع غریبی برای بازار نیست در بسیاری از اوقات بازار در همگام سازی بازدهی به دنبال سهمی می رود که حرکت قوی را در یک رالی نداشته و از بقیه عقب افتاده است این موضوع بسیار روشن و مشخص است و به نظر اگر سهمی فضای بنیادی نرمال را داشت و از بقیه بازار عقب است از بقیه همگروهی ها عقب تر است می تواند در بررسی و طبقه بندی خرید قرار گیرد و جز گزینه ها باشد دقت کنید صرف عقب بودن مطرح نیست باید اصول اولیه بنیادی را نیز داشته باشد. موضوع دوم موضوع عجیب تر و ویژه تری است همیشه بعد از رالی های صعودی و جایی که پی به ای دیگر به عنوان یک ابزار انتخابی و تحلیلی و خط کشی خاصیت خود را از دست می دهد ان چیزی که در بازار اثرگذار و موثر خواهد بود ارزش ریالی و دلاری یک دارایی است که چه در باب قیاس و چه در باب محاسبه دارایی های واقعی می تواند مورد توجه قرار گیرد این شاید درجات اخر توجیه کردن یک خرید باشد اما به هر حال به عنوان یک روش به کار می اید و در مجموع می توان اینطور بیان کرد که با توجه به شرایط و فضای فعلی این روش ها به شما کمک می کند تا در مسیر خرید در بازار هوشمندتر و با چشمانی بازتر حرکت کنید اتفاق و رویداد این دو روز به خوبی نشان داد که بازاری که در سود است خیلی راحت زیر عرضه ها له می شود اما نمادها و گزینه هایی می توانند از دل ان پیروز و سربلند بیرون بیایند که شرایط خوب بنیادی را داشته باشند. و در نهایت از دل اتفاقات رخ داده طی چند روز گذشته دو موضوع هم است که سعی می کنیم ان را به طور خلاصه بیان کنیم و سر شما را درد نیاوریم طی روزهای گذشته در برخی از روزها که این موضوع را عنوان می کردیم که صندوق های تثبیت و توسعه بهترین فروشنده های بازار هستند برخی عزیزان خرده می گرفتند و غر می زدند البته متن اصلی بحث ما این بود که از دید ما سه دسته از فروشندگان می توانند فروشندگان مفید و منطقی بازار باشند دسته اول همین صندوق های حمایتی تثبیت و توسعه هستند دسته دوم صندوق های بازارگردانی هستند و دسته سوم حقوقی هایی که طی این چند سال همیشه نشان دادند پای بازار هستند و خواهند بود. یک دلیل واضح برای این موضوع وجود داشت و ان هم این بود که این سه دسته از افراد حقوقی کسانی هستند که اگر هم در بازار در مقطعی سهم می فروشند ولو با قدرت، در مقطعی دوباره در بازار حاضر بوده و خرید می کنند همین دیروز و امروز به خوبی نشانه این ماجرا در چهره بازار پدیدار بود و به نظر تجربه گذشته و همین چند روز این موضوع را به سازمان بورس تاکید می کند که در مسیر روزهای خوش و سرخوش و مثبت بازار دست این عرضه کنندگان، تا حدودی که البته به بازار اسیب نرسد، باز باشد و در روزهای منفی نیز انها کمک حال بازار شوند چرا این حرف را می زنیم این رفتار و این توصیه ناشی از یک بی خیالی و کج فهمی و نارسایی و دنباله روی برخی حقوقی های بزرگ و حقیقی های ماست که خدا و قبله انها صف شده و فقط به صفوف خرید و فروش نگاه می کنند بسیاری از حقوقی ها از ترس اینکه کسی انها را مواخذه نکند اصلاً در سمت خرید و فروش حاضر نمی شوند و این بی عملی انها باعث بروز چنین رفتارهایی شده تثبیت و توسعه وقتی در بازار اثرگذار می شود که بقیه شرایط نرمالی را تجربه نکنند و این ناشی از کم کاری و جو زدگی بسیاری از حقوقی های ماست که این چند روز فضای فعلی بازار هم این را نشان داد اما بحث ما این نیست که کسی این وسط در خرید و فروش خود مختار نیست بلکه بحث این است که سازمان می تواند با تجربه گذشته و شرایط فعلی تصمیمات بهینه تری را در این راستا بگیرد و بگذارد که کمی دست این حقوقی ها در روزهای مثبت و منفی بازتر باشد. بگذریم در مورد این موضوع حرف زیاد است اما در بخش دوم سراغ بحثی می رویم که با شلوغ بازی و تحلیل های عجیب و غریب برخی افراد مواجه بودیم. در مورد نرخ بهره این موضوع جا افتاد که کابوس بازار اغاز شده و نرخ بهره ان هم از زبان وزیر شبیه صندوق پالایش از زبان وزیر نفت و ماجراهای ان خواهد بود و برخی هم دیروز و روزهای قبل با همین فضا سهم می فروختند. برخی هم با تجربه تلخ برجام فضای فعلی را با زمان بعد از توافق برجام مقایسه می کردند که درست بعد از انجام توافق ناگهان بازار شروع به ریزش کرد و دلیل ان هم واضح و روشن بود که دولت نرخ بهره را در حوالی 30 درصد نگه داشته بود در حالی که نرخ تورم حوالی 10 درصد بود و شرایط تثبیت ارز را نیز شاهد بودیم دیروز عرض کردیم فضای فعلی بازار و اقتصاد شبیه ان دوره نیست و تفاوت های جدی بین این دو وجود دارد
-
اخبار شرکتها و مجامع
#چخزر | تداوم رشد پرقدرت فروش؛ درامد فصلی 2.8 برابر شد 🌲📈 گزارش ماهانه صنایع چوب خزر کاسپین نشان می دهد روند صعودی درامد شرکت در سال جاری با قدرت ادامه پیدا کرده و فروش در هر دو مقطع ماهانه و فصلی رشد چشمگیری را تجربه کرده است. بر اساس گزارش منتشر شده، درامد شرکت در خردادماه به 2,629 میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 193 درصد افزایش داشته است. همچنین مجموع درامد سه ماهه شرکت به 7,365 میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 181 درصد رشد را نشان می دهد. رشد همزمان درامد ماهانه و تجمیعی بیانگر ان است که افزایش فروش تنها به یک ماه خاص محدود نبوده و روند بهبود عملکرد عملیاتی شرکت از ابتدای سال مالی ادامه داشته است. در مجموع، گزارش جدید چخزر تصویری از تداوم رشد فروش و افزایش مقیاس فعالیت شرکت ارایه می دهد؛ موضوعی که باعث شده این نماد در میان گزارش های ماهانه مورد توجه فعالان بازار قرار گیرد. @akhbar_majame
-
Saaid
#وسدید درود دوستان با اینکه خودم این سهم و از سال 98 دارم و اگر همین پول و در هر جایی سرمایه گذاری کرده بودم میلیاردها تومن میشد ولی از روی ناچار نگهش،داشتم حقوقی خیلی خوب این سهم فاصله بین اذر 98 تا خرداد 99 بود که واقعا" عالی بود شاید شاید دوره ای هم بین مهر 1401،تا اوایل 1402 که تا 680 تومن رفت ولی الان نامردی تمام موج میزنه…
-
کانال تحلیلی بورس
📌#بازار ‼️ریزش شدید نقره !!! •️معاملات و نکات ان ------- 🔸معاملات خوب بازار 🔹گروه سیمان همچنان در حال عقب نشینی 🔸گروه پالایش و دارو همچنان لیدر بازارند 🔹شپدیس، شپلی، تاپیکو، پارسان معاملات خوبی داشتند 🔸صف فروش اروند و جم جمع و جور شد 🔹با باز شدن تنگه متانول و اوره افت کردند 🔸کپشیر، حفاری، وساپا، پخش، پالایشی، حکشتی خاص بودند 🔹صندوق های اهرمی مثبت 4 معامله شدند 🔸صندوق های طلا منفی دنبال شدند •️معاملات و جریان نقدینگی------- 🔹ارزش معاملات خرد 31 همت 🔸ورود پول حقیقی 4,763 میلیارد تومان 🔹ورود به صندوق درامد ثابت 8,281 میلیارد تومان 🔸%32 نمادها منفی، %68 نمادها مثبت 🔹صف های خرید قوی: #حکشتی #خکاوه #اخابر 🔸# پخش؛ نماد مورد توجه سهامداران •️اخبار------------ 🔹نقره نصف شد 🔸تنظیمات پالایشی ها به حالت کارخانه برگشت •️مجتبی سلطانی، بورسار 🔻سه شنبه 2 تیر 1405
-
بتا سهم
نتایج حاصل از فروش حق تقدم های استفاده نشده شرکت گروه سرمایه گذاری خوارزمی - نماد: وخارزم(خوارزمی) #وخارزم
-
حسین
خگستر فقط احتیاط رو 700 مقداری سیو سود شود هدف میانی 1000. احتمال پولبک از 700 هفتاد درصده. خوس بحال اونایی که قبل خریدن
-
فولادبان (Fouladban)
🔻پایان معاملات بورس کالا/ 52 درصد از محصولات فولادی به فروش رسید 🔹به گزارش خبرنگار فولادبان، سه شنبه 2 تیر ماه قرار بود 113 هزار و 149 تن محصول فولادی در تالار حراج همزمان بورس کالا معامله شود، اما 73 هزار و 704 تن روی تابلوی معاملات قرار گرفت که 38 هزار و 513 تن یعنی 52٫25 درصد از محصولات به فروش رسید. 🔹در این روز، 55 هزار و 26 تن میلگرد توسط فروشندگان به تالار معاملات راه یافت که برای این مقدار، 53 هزار و 397 تن تقاضا را به ثبت رساند. این محصول با قیمت میانگین 583 هزار و 686 ریال معامله شد. 🔹برای اطلاع از جزییات این مطلب به لینک ذیل مراجعه کنید: لینک کوتاه: https://fouladban.com/?p=153524 #بورس_کالا #پایان_معاملات گروه تلگرام. کانال تلگرام. کانال بله. واتس اپ. اینستاگرام🔴 https://t.me/didebanfoulad https://chat.whatsapp.com/LduFwvCXFrhAIoZpjfjXZ4 https://t.me/fouladban https://t.me/fouladban http://ble.ir/fouladban https://chat.whatsapp.com/LduFwvCXFrhAIoZpjfjXZ4 https://chat.whatsapp.com/LduFwvCXFrhAIoZpjfjXZ4 https://www.instagram.com/foouladban?igsh=dTR5ZTlld3c5Mzd3
-
یادداشت های بورسی آیدین
👆 جالبه #پخش البرز مثبت 21 درصد باز شده با مارکت 12 همتی از اونور مالک اون #والبر صف فروش تو مارکت 9 همتی✌️
-
فرابورس مدیا
#اطلاعیه| درخصوص جلسات معارفه مربوط به سهام شرکت پیمان غرب در نماد معاملاتی #پیمان 🔹نماد معاملاتی: #پیمان 📆نشست اول: یکشنبه 7 تیرماه / ساعت 10:30 📆نشست دوم: دوشنبه 8 تیرماه /ساعت 10:30 ❓❓طرح سوالات: سامانه مختص عرضه های اولیه در وب سایت فرابورس 📺 پخش زنده نشست خبری از تلویزیون اینترنتی فرابورس و صفحه اپارات به نشانی: https://faraboursetv.com https://www.aparat.com/ifb/live 🔹 لینک اطلاعیه در وب سایت فرابورس ایران ⬇️ https://www.ifb.ir/GetFiles/GetAnnouncmentFile.aspx?file=25096 #عرضه_اولیه #پیمان #فرابورس 🆔@Farabourse_Media
-
صبر،تفکر
#وبملت * ♥️خبر بسیااااربسیاااارخوب برای سهامداران♥️ 🍀 سود بانک ملت در پایان سال مالی 1404 با جهش 90 درصدی به 261 همت رسید🍀 🍀بانک ملت در پایان سال 1404 سود خالصی معادل 2،607،737 میلیارد ریال(261 همت) شناسایی کرد که این رقم نسبت به رقم 1،371،937 میلیارد ریالی(137 همت) پایان سال 1403 جهشی 90 درصدی داشته است. 🍀 بر اساس اطلاعات و صورت های مالی حسابرسی نشده 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 1404، این بانک که با سرمایه 3،382 هزار میلیارد ریالی به عنوان بزرگ ترین بانک بورسی کشور فعالیت می کند، در سال مالی گذشته، 771 ریال سود خالص برای هر سهم محقق کرد که این رقم در مقایسه با سود 406 ریالی هر سهم در سال مالی 1403، حدود 90 درصد افزایش یافته است. 🍀 سود ناخالص بانک ملت نیز از 751،644 میلیارد ریال(75 همت) در پایان سال 1403 با جهشی 85 درصدی به 1،387،801 میلیارد ریال(139 همت) در پایان سال 1404 رسیده است. 🍀سود عملیاتی وبملت از 1،764،217 میلیارد ریال(176 همت) در پایان سال 1403 به 2,925,884 میلیارد ریال(293 همت) در سال 1404 رسیده که رشدی 66 درصدی را تجربه کرده است. 🍀همچنین درامد عملیاتی بانک ملت نیز در سال 1404 در حالی از 3،133،414 میلیارد ریال(313 همت) عبور کرده که در مقایسه با 1،805،129 میلیارد ریال(181 همت) سال ماقبل، افزایشی معادل 74 درصد را نشان می دهد.
-
فملی دوستان مثل همیشه حدود 40 درصد افزایش سرمایه داره.قیمت فملی در پایان 1405 در بدبینانه ترین حالت 4000 تومن هست