تحلیل بنیادی کچاد با توجه به اینکه کچاد (شرکت معدنی و صنعتی چادرملو) یکی از بزرگ ترین شرکت های معدنی بورس ایران است، از نظر بنیادی همچنان جزو باکیفیت ترین نمادهای بازار محسوب می شود. نقاط قوت بنیادی 1. جایگاه ممتاز در صنعت کچاد از بزرگ ترین تولیدکنندگان: سنگ اهن کنسانتره گندله اهن اسفنجی در ایران است و زنجیره نسبتاً کاملی از معدن تا محصولات فولادی دارد. این موضوع باعث می شود وابستگی کمتری به خرید مواد اولیه داشته باشد و حاشیه سود بهتری حفظ کند. 2. سوداوری قوی بر اساس اخرین اطلاعات مالی: P/E حدود 6.9 EPS حدود 471 ریال ROE حدود 34% حاشیه سود خالص نزدیک به 29% این اعداد نشان می دهند شرکت همچنان سودساز است و نسبت به بسیاری از شرکت های بازار، ارزش گذاری معقولی دارد. 3. سود نقدی مناسب کچاد معمولاً در مجامع سالانه سود نقدی قابل توجهی بین سهامداران تقسیم می کند و برای سرمایه گذاران بلندمدت از این نظر نیز جذاب است. ریسک های اصلی قیمت جهانی سنگ اهن و فولاد نرخ ارز سیاست های دولتی مانند حقوق دولتی معادن با این حال، خبر مثبت این است که در بودجه 1405 نرخ حقوق دولتی معادن بدون تغییر مانده که برای شرکت های معدنی از جمله کچاد خبر نسبتاً مثبتی ارزیابی شده است. ارزش سرمایه گذاری اگر افق سرمایه گذاری شما یک تا سه ساله باشد، کچاد را همچنان یکی از بنیادی ترین سهم های بورس ایران می دانم، زیرا: دارایی های ارزشمند معدنی دارد. جریان سوداوری پایدار ایجاد می کند. در صورت رونق صنعت فولاد و رشد نرخ ارز، ظرفیت افزایش سوداوری دارد. با توجه به پرتفویی که قبلاً از شما دیده ام (وبملت، کچاد، مهر، خودرو، شمواد، وصندوق، تپکو، کیمازی و صندوق طلا)، کچاد را یکی از ستون های اصلی و کم ریسک تر سبد شما می دانم و اگر قصد نگهداری میان مدت تا بلندمدت دارید، از نظر بنیادی یکی از بهترین انتخاب های سبد شماست.
-
Hasan Hasan
غناب هر وقت هم بازار مثبته غناب جان افشا ب میزنه.افرین مرحبا
-
غالبر الاحساب اگه سرعت عمل بالا داری و میتونی نوسان بگیری خوب نوسان میده امروز هم یه نوسان نسبتا خوبی داد
-
یه بنده خدا....
#خساپا اگر علم کافی ندارید وارد اپشن ها نشید چون سوخت کل پول شما حتی در یک روز امکان پذیره فقط فقط برای بیمه سهم خوبه یا خرید سهم زیاد با پول کم
-
مدیریت علم است!؟Roshan💥
عضو هیات مدیره فرابورس ایران: صندوق های ارزی، نخستین گام بازار سرمایه در تامین مالی ارزی هستند https://share.google/RtEaILkGtEjXrFDej
-
چکاوه با توجه به اینکه تنها دوروز از بازگشاییش میگذره حداقل هفتاد درصد رشد در مرحله ی اول پیش رو داره ✅🧿
-
نبابک کف سهم همینجاست حجم و کندل خوبی هم زد شنبه مثبته انشالله
-
پارسا پیغمبردوست
فزر شاخص_کل شاخص کل به زیبایی پولبک به سقف کانال خودش رو تکمیل کرد با تقاضایی که در بازار امروز شکل گرفت کندل خوبی ثبت شد با عبور شاخص از 5 میلیون و 300 هزار واحد دیگه هیچوقت زیر محدوده 5 میلیونی رو نخواهد دید محدوده های مقاومتی شاخص 5 میلیون و 750 و 6 میلیون و 200 هست ، که 6 میلیون و 200 بسیار پر قدرت خواهد بود
-
محمد
#ریشمک متاسفانه اون سهامدار درصدی حقیقی توی مجمع شرکت نمیکنه که به نظرم 2 حالت وجود داره یا از خودشونه و یا اینکه اونم پولاش تمام شده و مثل چیز اونم گیر کرده توی این سهم. اینا کسی بهشون کار نداره برا خودشون شغل درست کردن و حقوق نجومی میبرن شرکت از خودشون نیس که دلشون بسوزه. اگه اون سهامدار درصدی عضو هییت مدیره میشد و دلش برا پولش میسوخت میرفت سر در میاورد از کاراشون.
-
کانال تحلیلی سبز سهم
اخرین اخرین روز کاری هفته شاخص حدود 88هزار واحد مثبت ارزش معاملات خرد 30 هزار میلیارد که قابل قبول بود. سرانه خرید 91 میلیون (بالای 100 میلیون خوبه) سرانه فروش 81 میلیون (پایین 60 میلیون خوبه) ورود پول 4500 میلیارد. نکنه ای که هست اینه از 6500 میلیاردی که دیروز وارد صندوق های درامد ثابت شده بود امروز 2000میلیاردش مجددا خارج شد و به بازار برگشت. کلا سنتیمنت بازار مثبت هست و یکسری گروها و صنایع فرصت ورود مجدد دادن و حجم های خوبی هم خوردن.صنایع پیشرو همچنان پرتقاضا بودن. یکسرس صنایع و سهام های تاپ بازار طی چندروز گذشته تحلیل و بررسی شدن و اکثرا از اقبال خوبی برخوردار بودن و انتظار بازدهی خوبی رو ازشون داریم. شاخص محدود 5300 مقاومت تکنیکالی داره ولی بنظرم هفته اینده براحتی میتونه این ناحیه رو رد کنه. اخر هفته گزارشات خرداد داره میاد و روند سودسازی و فروش یکسری شرکتها قطعا عالی خواهد بود که میتونه تقاضا رو همچنان بالا ببره و صف هارو سنگین کنه. از خرید گله ای و صف خرید های گله ای دیگه گفتیم خبری نیست و نخواهد بود و بازار داره میره فعلا سمت سهام های تولیدی و سود محور که گزارشات سودسازی خوب دارن و سود نقدی خوبی میتونن در مجامع پخش کنن. فعلا بازار اینارو داره میخره… تا بعد که کم کم میتونه بازار بره سمت سهامی بنیادی که ارزش بازاری کمتری نسبت به دارایی دارن فعلا بازار به ارزش دارایی ها نگاه نمیکنه ولی بعدا میتونه به اون سمت بره… مارو از دعای خیرتون بی نصیب نگذارین🌹 باما همراه باشید… ✍️بابایی @sabzsahm
-
خاور #خاور | تایم فریم هفتگی خاور طی ماه های گذشته در یک کانال نزولی بلندمدت در حال نوسان بود، اما با افزایش حجم معاملات و ورود مومنتوم قدرتمند خریداران، موفق شد سقف کانال نزولی را به سمت بالا بشکند. همچنین مقاومت کلیدی 145 تومان که یکی از مهم ترین موانع پیش روی سهم بود، با قدرت پشت سر گذاشته شده و قیمت اکنون بالای این محدوده در حال معامله است. نکته مهم در شرایط فعلی، بسته شدن کندل هفتگی و تثبیت قیمت بالای مقاومت شکسته شده است. در صورتی که کندل هفتگی فردا بالای محدوده 145 تومان بسته شود، می توان این حرکت را به عنوان تایید قدرتمند تغییر روند بلندمدت سهم از نزولی به صعودی تلقی کرد. حمایت کلیدی سهم در محدوده 125 تومان قرار دارد و تا زمانی که قیمت بالای این سطح باقی بماند، سناریوی صعودی معتبر خواهد بود. در صورت تثبیت بالای 145 تومان، اهداف تکنیکالی سهم به ترتیب محدوده 177 تومان و سپس 205 تومان خواهند بود. 1405/4/2