خب بریم سراغ #ثشاهد… دوستان این سهم از اون سهم هایی هست که ارزشش به شدت به شرایط کلان اقتصادی و فضای سیاسی گره خورده و بازار هم دقیقاً داره همین سناریوها رو قیمت گذاری می کنه. اگر شرایط تنش و جنگی ادامه پیدا کنه، ارزش گذاری سهم می تونه در محدوده 500 تا 650 تومان قرار بگیره. اگر صرفاً اتش بس و کاهش ریسک های سیاسی رو داشته باشیم، ارزش سهم می تونه به محدوده 1500 تا 1700 تومان برسه و اگر توافقی شکل بگیره که باعث کاهش جدی ریسک های اقتصادی بشه، بازار می تونه ارزش های بالای 2000 تومان رو برای سهم متصور باشه. اما ما قرار نیست روی اخبار شرط بندی کنیم؛ ما با زبان بازار جلو می ریم، نه با پیش بینی اینده. از نظر ساختاری و تکنیکال، فعلاً سناریوی علمی اینه که سهم خودش رو به محدوده 1050 تا 1070 تومان برسونه و بعد برای جمع کردن انرژی و استراحت بازار، یک پولبک به محدوده 950 تا 900 تومان داشته باشه. اگر این اتفاق رخ بده، می تونه سکوی پرتاب سهم برای اهداف 1200، 1370 و 1400 تومان باشه. هدف نوسانی ما 1200 تومان و هدف کوتاه مدت ما 1400 تومان هست. برای همین دوستانی که دید نوسانی دارند، می تونن حوالی 1070 تومان در صورت فشار عرضه خروج بزنند تا اگر سهم مجدداً به محدوده 950 تا 900 تومان برگشت، دوباره وارد معامله بشن. ما قبلاً در محدوده 950 تومان خریدار بودیم و اگر بازار دوباره این فرصت رو بده، در همین محدوده ها با رعایت اصول مدیریت سرمایه مجدداً خریدار خواهیم بود. فقط یک نکته مهم… با وجود اینکه در سناریوهای میان مدت اهدافی مثل 1850 تومان و حتی 2800 تومان رو برای سهم دور از ذهن نمی دونیم، اما فعلاً بیشتر از 5 درصد کل سرمایه رو درگیر این سهم نمی کنیم. چون اول باید سهم ثابت کنه که هم از نظر بنیادی شرایط خاصی پیدا کرده و هم از نظر رفتاری همون ثشاهد قدرتمند و رالی محوری شده که قبلاً ازش سراغ داشتیم. اگر محدوده 950 تا 900 تومان رو دوباره ببینیم، می تونه یکی از جذاب ترین نقاط برای بررسی ورود باشه؛ اما به یک شرط مهم… رعایت حد ضرر زیر 900 تومان. بازار همیشه پر از فرصت هست، اما چیزی که سرمایه رو حفظ می کنه تحلیل نیست؛ مدیریت ریسک و پایبندی به برنامه معاملاتی است. ما دنبال شکار فرصت ها هستیم، نه دنبال تعصب روی سهم ها. @intelligent_technique
-
ثشاهد موافقم واقعا هدفی نداره و هیج جایی هم نمی ره نمی دونم بعضیا از روی چه حسابی اینقدر تعصب نسبت به این سهم نشون می دهند. این همه سهم با بازدهی و عملکرد عالی وجود داره…
-
ahmad
شپلی این چند روز تعطیلی گزارش خرداد با فروش بیش از 1500 میلیارد تومان فروش خواهد امد و از شنبه ملت دنبال سرخطی خرید شپلی خواهند بود.
-
مادیرا بعد اینهمه منفی و نصف شدن قیمتی اوضاشو نگا😂
-
رحیم مرادی
#پتوسعه پتوسعه بالای 1000 نخواهد رفت الانم منتظره اصلاح اساسی شاخص شروع بشه تا سقوط ازاد کنه
-
m g
شبندر تو چرا ناراحتی ها نگران نباش حالا خیلی میخواد بالا بره نفتی ها
-
زانیار محمدی
فملی فملی تا 1200 سقوط میکنه
-
حافرین برید همون حپارسا رو بخرید خب شدین سوهان روح
-
غالبر کفش سوراخ دیگه
-
Kor bakhtyari
خبنیان بخدا من پرتفوم بسته است، اخرین بار پرتفویی که خبنیان داخلش هست تکسهمش هستم، 5 میلیون سهم ازش خریدم و بستم و مثل یه زمین بهش نگاه میکنم، اخرین بار 40 روز پیش بود بازش کردم، رهاش کردم
-
ونوین دوستان من همیشه ونوین رو سهم خوبی میدونستم و بنیادیش عالی هست ولی یکم به خروج پول هوشمند از سهم توجه کنید و خرید و فروش و یا سیو سود به عهده ی خودتون هست