جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
| bourse-tehran
۰۸:۰۸:۱۴ ۱۴۰۵/۰۴/۰۲

اهرم در مورد اپشن یک مثال میزنم با نگاه رفتار معاملاتی برخی دوستان: قیمت ضهرم های برج 4 مثل ضهرم 4030، 4031، 4032 و 4033 را اواخر هفته گذشته در نظر بگیرید، تقریبا دو برابر قیمت این لحظه است. یعنی یک 100 درصد باید رشد کنه تا تازه خیلی ها که بطور نمونه ضهرم 4031 با قیمت اعمال 4،200 با قیمت پریمیوم حوالی 1.200 تومان خرید کردند، با اینکه موقعیت فعلا در سود(itm) است اما وضعیت مالی معامله گر در این قرارداد زیان حدود 50 درصدی رو نشون میده. این رفتار معاملاتی، از انجایی که این قرارداد فعلا در افست هست و کم تحرک، می تونه روزهای اینده به قیمت های قبلی در صورتی که نماد پایه طی یک ماه اینده به بالای 5.200 تومان دست پیدا کنه، برای معامله گر سود به ارمغان بیاره. البته اگه ریسک پذیری خریدار این قرارداد بطور نمونه بالا باشه و بخواد میانگین کم کنه، طبیعتا از زیان خارج و به سود هم شاید برسه. اما نکته اینجاست، با وجود رشد شارپی بازار و نماد پایه طی یکی ماهه گذشته، چرا کسی بخواد مثلا تن به پریمیوم بالا بده؟! بنظرم فارغ از تحلیل، نوعی گرفتار شدن در تله هیجانی و خوشبینی مفرط هس، حتی از طرف برخی معامله گران باسابقه. با این حال، بدون تعصب در این شرایط، همزمان با مدیریت درست نقدینگی سبد طهرم ها را در موقعیت های اصلاحی باید برای پوشش ریسک در نظر داشت. نهایتا، شخصا باور دارم، بازار بورس ما در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد و ادامه دار خواهد بود، اما با قبول حقیقت اصلاحات. تمرین خرید پله ای و فروش پله، با نگرش کی بخریم، کی بفروشیم میتونه مهارت معامله گری رو پایدار کنه و سوداوری هم همینطور. پاینده باشید

تعامل (Eng) 4.0
لیست اخبار