📌صندوق های ارزی و پاسخ به ابهام ها! 🔹 این صندوق ها چکار می کنن؟ دو صندوق ارزی جدید با مجوز اولیه سازمان بورس راه اندازی می شوند تا ارزهای راکد مردم و شرکت ها را جذب و در پروژه های مولد، به ویژه صادرات محور، سرمایه گذاری کنند. 🔹 سود دارند؟ بله. به گفته مسیولان، سرمایه گذاران علاوه بر حفظ دارایی ارزی خود، امکان کسب بازده ارزی نیز خواهند داشت. 🔹 واریز و برداشت چگونه است؟ سرمایه گذار می تواند ارز را به صورت اسکناس یا حواله وارد صندوق کند و هنگام خروج نیز در صورت تمایل، همان گونه ارز خود را دریافت کند. 🔹 مبنای ارزش صندوق چیست؟ هر صندوق یک ارز مشخص (مثلاً دلار یا یورو) را به عنوان ارز پایه انتخاب می کند و تمام محاسبات، دریافت ها و پرداخت ها بر اساس همان ارز انجام می شود. 🗣️ علی اکبر ایرانشاهی: «تمام دریافت ها، پرداخت ها و سرمایه گذاری های صندوق بر مبنای همان ارز انجام خواهد شد.» 🔹 مزیت نسبت به نگهداری ارز در خانه یا حساب چیست؟ امنیت بیشتر، مدیریت حرفه ای، نظارت سازمان بورس، شفافیت اطلاعاتی و امکان کسب سود ارزی بدون نیاز به معامله مستقیم در بازار. 🗣️ ایرانشاهی: «یکی از مهم ترین اهداف تاسیس این صندوق ها، استفاده از منابع ارزی راکد و هدایت این منابع به سمت فعالیت های مولد اقتصادی است.» 📌 در مجموع، این صندوق ها قرار است به دارندگان ارز امکان دهند بدون فروش دارایی ارزی خود، از ان بازده کسب کنند و همزمان منابع ارزی را به سمت تامین مالی اقتصاد هدایت کنند. ProBankiInvest http://t.me/probankiinvest
-
وتجارت ریزش شدید نفت طلا نقره
-
hb
#وتجارت بورس24 : گروه بانکی در منفی های بازار دوشنبه پرحجم و مورد توجه بودند. به نظر خبر اصلاح لات سایز سهام کمتر از 100 تومانی، تاثیر بسزایی در روند حرکتی بسیاری از نمادها علی الخصوص وتجارت و بصادر داشته باشد. در وتجارت شایعه شده که این بانک در یک پرونده قضایی یک میلیارد یورویی رای بدوی گرفته و به زودی در این خصوص شفاف سازی می دهد. علاوه بر این خبر، برای امسال بهره برداری از معدن کنستانتره مس در یکی از زیرمجموعه ها را داریم که اثار مالی ان در سال جاری وتجارت نمود پیدا خواهد کرد. به نظر وتجارت به راحتی قابلیت رسیدن به سطوح 80 تومانی را داشته باشد. البته از دید ما وبصادر در این قیمت ها کمی جذاب تر و ارزنده تر از وتجارت است؛ چراکه وبصادر با مارکت 55 هزار میلیارد تومانی، حدود 80 همت سهام پالایشی (شپنا، شبندر، شتران و شبریز) دارد. حال دارایی های دیگر نظیر وخارزم و وسپهر و نیشکر و نیروگاه و تعداد شعب بالا پیشکش ! وبصادر از محل تقسیم سود شرکت های پالایشی بیش از 10 همت سود شناسایی خواهد داشت و همین موضوع رشد جدی سود امسال را رقم می زند. از دید ما وبصادر به زودی باید قیمت های 100 تومانی را ببیند. اما ونوین هم با وجود رشد اخیر کماکان یکی از گزینه های جذاب گروه بانکی است. بانک اقتصاد نوینی که برای امسال قابلیت رسیدن به سود 130 تومانی را دارد و می تواند مجددا مورد توجه قرار گیرد. و سر اخر به وپارس می رسیم. که با تحقق سود قوی سال 1404 و چشم انداز بهبود عملیات بانک و البته برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، اهداف 230 - 240 تومانی را دنبال می کند. گذر سهم از مقاومت 185 تومانی و پولبک به این سطح، فضای حرکتی سهم را هموار خواهد کرد.
-
علی علی
#ثنور این پیشبینی گذشته است، اما همچنان در رشد سهمپیش بینی مثبت دارم
-
P
#انرژی انرژی و وساپا دو الماس بورس
-
فزر فزر به سقف کانال صعودی خود پول بک زد و امروز +
-
golali
#شاخص_بورس از منظر تکنیکال، شاخص کل بورس در هفته های گذشته موفق شد از یک مقاومت مهم در محدوده 4.7میلیون واحد عبور کند؛ این سطح پیش تر به عنوان یکی از موانع جدی ادامه روند صعودی شناخته می شد. در صورت تداوم شرایط حمایتی در متغیرهای بنیادی و جریان نقدینگی، شاخص کل این ظرفیت را داشت که به سمت مقاومت های بعدی در محدوده 5.6میلیون واحد حرکت کند و حتی در سناریوهای خوش بینانه تر، اهداف بالاتر تا محدوده 6 میلیون واحد نیز برای ان متصور بود. در همین دوره، برخی متغیرهای بنیادی مانند وضعیت سوداوری شرکت ها و رشد ارزش معاملات نیز از ادامه روند صعودی حمایت می کردند. تغییر انتظارات در بازار پول و انتشار برخی اخبار مرتبط با افزایش نرخ سود سپرده ها، به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کرد و باعث شد شتاب صعودی بازار کاهش یابد. این موضوع در کنار رشد سریع قیمت ها در مدت کوتاه، زمینه افزایش عرضه ها و ورود بازار به فاز اصلاحی را فراهم کرد. منبع : دنیای اقتصاد
-
مهدی حسنی
#اپال با صف خرید 12 میلیونی چطورید!؟
-
hb
#وبملت بورس24 : گروه بانکی در منفی های بازار دوشنبه پرحجم و مورد توجه بودند. به نظر خبر اصلاح لات سایز سهام کمتر از 100 تومانی، تاثیر بسزایی در روند حرکتی بسیاری از نمادها علی الخصوص وتجارت و بصادر داشته باشد. در وتجارت شایعه شده که این بانک در یک پرونده قضایی یک میلیارد یورویی رای بدوی گرفته و به زودی در این خصوص شفاف سازی می دهد. علاوه بر این خبر، برای امسال بهره برداری از معدن کنستانتره مس در یکی از زیرمجموعه ها را داریم که اثار مالی ان در سال جاری وتجارت نمود پیدا خواهد کرد. به نظر وتجارت به راحتی قابلیت رسیدن به سطوح 80 تومانی را داشته باشد. البته از دید ما وبصادر در این قیمت ها کمی جذاب تر و ارزنده تر از وتجارت است؛ چراکه وبصادر با مارکت 55 هزار میلیارد تومانی، حدود 80 همت سهام پالایشی (شپنا، شبندر، شتران و شبریز) دارد. حال دارایی های دیگر نظیر وخارزم و وسپهر و نیشکر و نیروگاه و تعداد شعب بالا پیشکش ! وبصادر از محل تقسیم سود شرکت های پالایشی بیش از 10 همت سود شناسایی خواهد داشت و همین موضوع رشد جدی سود امسال را رقم می زند. از دید ما وبصادر به زودی باید قیمت های 100 تومانی را ببیند. اما ونوین هم با وجود رشد اخیر کماکان یکی از گزینه های جذاب گروه بانکی است. بانک اقتصاد نوینی که برای امسال قابلیت رسیدن به سود 130 تومانی را دارد و می تواند مجددا مورد توجه قرار گیرد. و سر اخر به وپارس می رسیم. که با تحقق سود قوی سال 1404 و چشم انداز بهبود عملیات بانک و البته برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، اهداف 230 - 240 تومانی را دنبال می کند. گذر سهم از مقاومت 185 تومانی و پولبک به این سطح، فضای حرکتی سهم را هموار خواهد کرد.
-
متاسهم(iman raissie)
#سیمرغ سود سه ماهه 201 ریال قیمت روز 3290 ریال ارزش بازار 9/6 همت مجمع سالیانه 11 تیر ماه برگزار می شود.
-
Ali Mahmoodi
سصوفی دوستان تماس با امور سهام یادتون نره