💵 صندوق درامد ثابت دلاری؛ یک ابزار جدید برای سرمایه گذاری ارزی در بازار سرمایه 🔹 صندوق های درامد ثابت دلاری به زودی وارد بازار سرمایه می شوند و طبق اخبار منتشرشده، احتمالا نخستین صندوق ها توسط بانک ملی و بانک ملت عرضه خواهند شد. این ابزار، در عمل ترکیبی از بازده دلاری ➕ مدیریت تحت نظارت بازار سرمایه است. 🔺 در ساختار این صندوق ها، سرمایه گذار علاوه بر تغییرات نرخ دلار نسبت به ریال، می تواند سود دلاری نیز دریافت کند؛ موضوعی که از نظر تیوری می تواند نقش یک بازده ثابت در کنار نوسان ارزی را ایفا کند. 🔺 از زاویه کارکردی، مهم ترین تفاوت این ابزار با نگهداری مستقیم ارز در سه بخش خلاصه می شود: • حذف نگهداری فیزیکی اسکناس و ریسک های مرتبط • تبدیل سرمایه گذاری ارزی به یک ابزار شفاف و قابل نظارت • امکان ورود سرمایه گذاران به بازار ارز بدون درگیری با بازار غیررسمی 🔺 با این حال، این ابزار بدون چالش هم نیست. احتمال نیاز به تحویل اسکناس یا حواله ارزی برای صدور و محدودیت در تسویه یا ابطال سریع از مهم ترین نکاتی هستند که باید در نظر گرفته شوند. ⚠️ در کنار این موارد، تجربه های قبلی نظام بانکی در حوزه سپرده های ارزی باعث شده نگاه بازار به این ابزار همزمان با توجه و احتیاط همراه باشد. 📌 در نهایت، صندوق های درامد ثابت دلاری را می توان یک تلاش برای نزدیک تر کردن سرمایه گذاری ارزی به ساختار رسمی بازار سرمایه دانست؛ ابزاری که موفقیت ان به جزییات اجرایی و ثبات مقررات وابسته خواهد بود. @Foundino | 🟠🟠🟠
-
وبملت خبرهای توافق و شرایط کشور یه طرز باورنکردنی خوب هست و منفی خوردن بازار با وجودی این خبرها نشان از یک گارد صعودی بلند مدتی با بازیگران بزرگ هست و هدف ورود پول های قوی است
-
Darioush Efati
شکام الفام جان یک سوالی دارم لطفا اگر این صفحه رو چک کردی جوابش رو بده ، ممنون الان شما تکنیکالی شکام رو فروختی ، با علم به p/e پایین در بازار امروز و پایننتر امدن p/e بعد از تقسیم سود و گزارش بهار ، درسته؟ حالا چه سهم میخواهید بخرید که شرایطش مثل الان شکام باشه ؟ البته که صلاح ملک خویش را خسروان دانند.
-
سیدرضا
سلام به نظر من امروز NAV ابطال پالایش را بالا بردن چون قبل از اینکه صندوق باز بشه NAV زیر 61000 بود ولی الان 62500 است
-
علی
#وگردش سلام شب بخیر دوستان نظرتون در مورد این ناحیه چیه؟ تایم فریم ماهیانه
-
مهدیه افراشته
#شپلی دوستان هنوز بروز رسانی کامل نشده سهامداران درصدی اما فقط این یک حقیقی رو ببینید تا متوجه بشین قیمت سهم کجاها باید بره
-
کانیجیا
#اروند فردا هیچی، بت خبر میدم بامزه
-
Maedeh120
متاسفانه وبوعلی گزارش سه ماهه اخرش خوب نبود و امروز صف فروش بست .
-
Reza Kh
ثشاهد اغاز شمارش معکوس پرواز ثشاهد خانم ها و اقایان کمربند ها رو ببندید .
-
یوسف جهاندیده
فن افزار 🌏بعضی وقتا ادما الماسی تو دست دارن، بعد چشمشون به یه گردو می افته… خم میشن تا گردو رو بردارن، یهو الماسه می افته رو شیب زمین، قِل میخوره و تو عمق چاهی فرو میره… میدونی چی می مونه…؟ یه ادم دهن باز… یه گردوی پوک… و یه دنیا حسرت… 👈مواظب الماسهای زندگیمون باشیم، شاید به دلیل اینکه صاحبش هستیم و بودنش برامون عادی شده ارزشش رو از یاد بردیم ..✔️
-
Mahmoud Heidari
فزر حقوقی این سهم مدتهاست خریدار عمده سهم بوده اونم در مبالغی حدود 2 همت !!! در حالیکه بهتر از هرکس میداند این سرمایه عظیم را کجا به گردش در اورد !!!