📊 #گزارش_روزانه_بازار 📅 دوشنبه 1 تیر 1405 ◀️ نمای کلی بازار 📉 شاخص کل: 5,072,579 واحد | 🔻1.04% (53,396 واحد) 📉 شاخص هم وزن: 1,325,147 واحد | 🔻1.26% (16,871 واحد) 💰 ارزش معاملات خرد: 45.9 همت 💵 خالص خروج پول حقیقی: 7,334 میلیارد تومان 🟢 نمادهای مثبت: 276 🔴 نمادهای منفی: 436 ◀️ جریان نقدینگی ✅ بیشترین ورود پول حقیقی: #فارس #رمپنا ✅ بیشترین حمایت حقوقی: #وبملت #فملی ⚠️ حدود 1.6 همت پول حقیقی نیز وارد صندوق های درامد ثابت شد که نشان دهنده افزایش احتیاط معامله گران است. ◀️ انچه امروز در بازار رخ داد 🔴 بازار با فشار فروش سنگین اغاز شد و ارزش صف های فروش در مقاطعی به سطوح قابل توجهی رسید. 🟢 اما در نیمه دوم معاملات، تقاضا به بازار بازگشت و بسیاری از نمادها از صف فروش فاصله گرفتند. 🟢 برخی نمادها حتی مسیر صف فروش تا صف خرید را طی کردند که نشانه حضور خریداران در سطوح ارزنده تر است. ◀️ تحلیل سهامشناس ✅ اصلاح دو روز اخیر بیشتر ناشی از شناسایی سود پس از رالی پرقدرت بهار است تا تغییر بنیادین شرایط بازار. ✅ نرخ بهره، اظهارات وزیر اقتصاد و اخبار مذاکرات بیشتر نقش «بهانه اصلاح» را ایفا کردند تا «علت اصلی افت». ✅ با وجود خروج پول حقیقی، رفتار حقوقی ها و صندوق های حمایتی نشان داد که فعلاً زیرساخت تقاضا در بازار فعال است. ✅ کاهش P/E بازار به زیر 7 واحد همچنان از ارزندگی بخش مهمی از بازار حمایت می کند. ◀️ متغیرهای کلیدی تابستان 📌 گزارش های ماهانه خرداد و عملکرد فصل بهار شرکت ها 📌 روند مذاکرات و اجرای تفاهم 60 روزه 📌 وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی دولت 📌 روند فروش نفت، صادرات و ورود ارز به کشور ◀️ ریسک های بازار ⚠️ تداوم خروج نقدینگی حقیقی ⚠️ افزایش نرخ سود بدون ریسک ⚠️ انتشار گزارش های ضعیف تر از انتظار ⚠️ نوسانات سیاسی و اخبار مذاکرات ◀️ فرصت های بازار ✅ بازگشت تقاضا در بسیاری از نمادهای بنیادی ✅ ارزندگی نسبی بازار پس از اصلاح اخیر ✅ احتمال انتشار گزارش های مناسب در برخی صنایع صادراتی، پالایشی و بانکی ✅ ادامه حمایت حقوقی ها در نمادهای بزرگ 📌 پیام اصلی بازار وارد فاز جدیدی شده است؛ دوره رشد یکپارچه و هیجانی بهار به پایان رسیده و اکنون انتخاب سهم اهمیت بیشتری از جهت کلی بازار دارد. در این مرحله، کیفیت گزارش های کدال و ارزش گذاری شرکت ها نقش تعیین کننده تری نسبت به صف های خرید و فروش خواهند داشت. 🎯 جمع بندی سهامشناس اصلاح اخیر را فعلاً می توان یک استراحت طبیعی پس از رشد سنگین بازار تلقی کرد. تا زمانی که ریسک سیاسی به طور جدی تشدید نشود و گزارش های شرکت ها افت معناداری نداشته باشند، سناریوی اصلاح فرسایشی عمیق همچنان احتمال کمتری نسبت به سناریوی نوسان و ادامه رشد انتخابی دارد. ✅ کانال تحلیلی سهامشناس 🆔 @SahamShenas 👥 @SahamShenasGroup
-
وبملت خبرهای توافق و شرایط کشور یه طرز باورنکردنی خوب هست و منفی خوردن بازار با وجودی این خبرها نشان از یک گارد صعودی بلند مدتی با بازیگران بزرگ هست و هدف ورود پول های قوی است
-
Darioush Efati
شکام الفام جان یک سوالی دارم لطفا اگر این صفحه رو چک کردی جوابش رو بده ، ممنون الان شما تکنیکالی شکام رو فروختی ، با علم به p/e پایین در بازار امروز و پایننتر امدن p/e بعد از تقسیم سود و گزارش بهار ، درسته؟ حالا چه سهم میخواهید بخرید که شرایطش مثل الان شکام باشه ؟ البته که صلاح ملک خویش را خسروان دانند.
-
سیدرضا
سلام به نظر من امروز NAV ابطال پالایش را بالا بردن چون قبل از اینکه صندوق باز بشه NAV زیر 61000 بود ولی الان 62500 است
-
علی
#وگردش سلام شب بخیر دوستان نظرتون در مورد این ناحیه چیه؟ تایم فریم ماهیانه
-
مهدیه افراشته
#شپلی دوستان هنوز بروز رسانی کامل نشده سهامداران درصدی اما فقط این یک حقیقی رو ببینید تا متوجه بشین قیمت سهم کجاها باید بره
-
کانیجیا
#اروند فردا هیچی، بت خبر میدم بامزه
-
Maedeh120
متاسفانه وبوعلی گزارش سه ماهه اخرش خوب نبود و امروز صف فروش بست .
-
Reza Kh
ثشاهد اغاز شمارش معکوس پرواز ثشاهد خانم ها و اقایان کمربند ها رو ببندید .
-
یوسف جهاندیده
فن افزار 🌏بعضی وقتا ادما الماسی تو دست دارن، بعد چشمشون به یه گردو می افته… خم میشن تا گردو رو بردارن، یهو الماسه می افته رو شیب زمین، قِل میخوره و تو عمق چاهی فرو میره… میدونی چی می مونه…؟ یه ادم دهن باز… یه گردوی پوک… و یه دنیا حسرت… 👈مواظب الماسهای زندگیمون باشیم، شاید به دلیل اینکه صاحبش هستیم و بودنش برامون عادی شده ارزشش رو از یاد بردیم ..✔️
-
Mahmoud Heidari
فزر حقوقی این سهم مدتهاست خریدار عمده سهم بوده اونم در مبالغی حدود 2 همت !!! در حالیکه بهتر از هرکس میداند این سرمایه عظیم را کجا به گردش در اورد !!!