🟥🟧🟨🟩🟦🟦🟩🟨🟧🟥🟨🟩🟦اخرین محاسبه تخمین سود واگذاری سایپا #خساپا از تودلی #ورنا #وساپا در تاریخ 15 اذر 1404 : 📢نکته مهم : با حساب تمام مفروضات محتمل، شامل سود تخمینی از تلفیق حداقلی و حداکثری و تخمین سود مستقیم رنا #ورنا #وساپا از خود و از مالکیت چرخه ای بر خود و دیگر زیر مجموعه ها : سود واگذاری سایپا #خساپا برای تودلی #ورنا #وساپا تا تاریخ 15 اذر 1404 : تعداد برگ 🍂 رنا #ورنا 17% معادل 276 میلیارد × قیمت تخمینی پایه ( 200 پایه تا 350 تومان قیمت فروش احتمالی) = فرض پایه 200 تومانی = 3247 تومان ورنا فرض قیمت با رقابت 350 تومان ÷ 17 میلیارد برگ 🍂 شرکت رنا #ورنا = 5682 تومان برای ورنا سود رنا #ورنا تماما مستقیم است. 🚗 تخمین سود واگذاری سایپا #خساپا برای تودلی #وساپا = تعداد برگ مستقیم وساپا 141 میلیارد و 344 میلیون برگ 8.71% مالکیت مستقیمش بر #خساپا 🍂 فرض قیمت پایه 200 تومان × 141.344.000.000 ÷ 26 میلیارد برگ شرکت سرمایه گذاری سایپا #وساپا = 1087 تومان سود مستقیم سود غیر مستقیم تلفیقی #وساپا تخمینی 9 برگ یا 14.99 % از طریق شرکت #سمیکو 8.58% + و از طرف شرکت رنا #ورنا 6.41% در سال مالی بعد و در صورت تقسیم حداکثری 100% فرض شده است. نکته: مالکیت شرکت مادر زیر 50% باشد، باید دیگر سهام داران در مجمع رای داده و اساسنامه شرکت زیر مجموعه را اصلاح کنند بر تقسیم سود حداکثری! در غیر این صورت سود 10% زیر مجموعه های سمیکو برای وساپا لحاظ می شود و یا ممکن است تمایل نداشته باشند پول از شرکتشان خارج گردد و همان 10 تا 20% تقسیم شود که معادل است با : 100 تا 200 تومان بسته قیمت واگذاری از #سمیکو . اما بر اساس دستور و تلاش مقامات برای تقسیم حداکثری جهت احیا و تحول در سایپا #خساپا تودلی #ورنا #وساپا از بخش مستقیم خود حداکثری را تقسیم می کنند. 36% رنا #ورنا برای وساپا است. می شود معادل : 36%× سود رنا #ورنا یعنی فرضا 3247 یا 5642 تومان تخمین سود رنا #ورنا = 1893 با قیمت فروش 350 تومانی خساپا 1168 تومان از قیمت 200 تومانی پایه خساپا که سود ورنا باشد. و اگر طبق روال بدون تغییر باشد یعنی 20% سود رنا حدودا بین 649 تومان تا 1092 تومان + 100 تا 200 و حداکثر 400 تومان به طور غیر مستقیم تلفیقی از سمیکو در حداقلی و سود حداکثری از سمیکو اگر رخ دهد نیز نزدیک سود رنا #ورنا است، کمی کمتر… یعنی فرض 100% تقسیم 2400 تا 4200 تخمین زده می شود. 🛞 که کمترین احتمالی است که طبق قوانین وقت شرکت ها قابل دریافت است. پس سود قابل قبول و معقول سرمایه گذاری سایپا برابر است با جمع موارد 8% مستقیم خودش و حداقل و حداکثر تلفیقی: که 8%+ نصف تلفیقی از #ورنا و 10تا20% از تلفیق سمیکو نزدیک ترین حالت ممکنه است. یعنی مستقیم وساپا میشه 1087 تومان بدون ابهام و مشکلی + حدودا 1200 تا 1800 از رنا + (محتمل تر) 1000 تا 1600 از سمیکو ( احتمال کم) یا در حداقلی از سمیکو 200 تا 400 تومان (احتمال زیادتر) ؛ از طرفی املاک احتمالی واگذاری تودلی #ورنا #وساپا مثل پلاسکوکار الهیه ایزدشهر و… در تلفیق لحاظ شده اند و برای سهامداران بلند مدت ممکنه برسه و در کوتاه مدت احتمال کمی دارد. 🛞مثل واگذاری #اپال که مستقیم #وپارس و بیمه #پارسیان 200% رشد کردند 👇 (جهت دیدن اطلاعات #وپارس #خگستر #پارسیان و #اپال روی #هشتک ها کلیک کنید) از سود واگذاری اپال ولی #خودرو #خگستر با 180 تخمین سود! تلفیقی رشدی نکردند هنوز و اینده بلند مدت سود تلفیق سود خوبی است! اما باعث کاهش زیان انباشته سایپا #خساپا و افزایش قیمت پایه واگذاری قطعا می شود که سودش به سهامداران سایپا #خساپا یعنی 17% رنا #ورنا #فولاد بازنشستگان 16% #ایدرو17% و خود #وساپا 8.71% و #سمیکو 13% خواهد رسید. به همین دلیل در پ ب ای و ناو و د پ اس شرکت در گزارش ماه بعد نیامده است و در گزارش پایان سال مالی 1404 خواهد امد. ضمن اینکه ممکن است چیزی بابت این کمک وساپا به خساپا از #خساپا دریافت کنند! و چون حدودا 8 همت بوده است! احتمالا باید سایپا #خساپا نیز شفاف سازی کند! درخواست شفاف سازی از سایپا #خساپا حق سهامداران #وساپا است. 🥷🧌🛞🫄🫄 15 اذر 1404 https://t.me/varna_vasapa_khegostar_todeli/126151
-
عدنان جعاوله
فزر انس نباید زیر 4250 تثبیت میکرد . که کرده الان تایم کف جدید نسازه . و بایر های 4100 باید زیان 3970 رو لیکوییدی نکنه رشدی نمیکنه من مثل شما معامله نمی کنم البته که شما درست میگی
-
بتا سهم
#شاروم جلسه مجمع عمومی این شرکت در ساعت 12:00 روز پنج شنبه مورخ 1405/04/11 در استان اذربایجان غربی ،شهر ارومیه به ادرس ارومیه کیلومتر 30جاده ارومیه مهاباد روبروی پلیس راه ، جنب نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه ، شرکت پتروشیمی ارومیه سالن کنفرانس برگزار میگردد
-
ایروانی ارشد کسب وکار
دوایکس فارس صف خرید بود…با دوایکس چابک تاخت بزنید
-
فزر 4188 انس مثبت سکه 163500 مثبت
-
𝙀𝙇𝙇𝙄𝙊𝙏𝙏 𝘾𝙀𝙉𝙏𝙀𝙍
صندوق توان هفتگی، مقیاس لگاریتمی EC @Elliott_Center
-
یادداشت های بورسی آیدین
#وصندوق وصندوق از سهام اضافه شده به واچلیست از باند مقاومتی عبور کرده و بنظر میرسد هرگونه بازگشت قیمت به ان محدوده در حدود 1720 تومان با افزایش تقاضا همراه باشد . سهم از زمان بسته شدن بازار در اسفند سال گذشته تقریبا هیچ بازدهی نداشته است و با توجه به افشای روز گذشته پتروشیمی جم و البته با فرض بازگشت 60درصدی به مدار تولید، پی بر ای بعد از مجمع 3.2 واحدی دارد. https://t.me/AyDinvahdani
-
بورس۲۴ | Bourse24
«درازی» برنده مزایده خرید سهام نفت ستاره خلیج فارس شد به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت پخش رازی از شرکت در مزایده خرید بخشی از سهام شرکت نفت ستاره خلیج فارس و برنده شدن در این مزایده خبر داد. https://www.bourse24.ir/news/358328
-
فردانامه _حسن کاظمزاده
پیش بینی بورس فردا (2 تیر) 🟥 بورس روز جالبی را پشت سر گذاشت. علی رغم اینکه معاملات منفی شروع شد و اتفاقاً منفی تر هم شد و حتی ارزش صف های فروش به 20 همت رسید، اما تا پایان بازار بسیاری از صف های فروش جمع اوری شد. حتی شاهد نوسان های مثبت 6 درصدی نیز در بورس بودیم. این نشان می دهد خریدار بالقوه ای در بازار سهام وجود دارد که از فشار فروش چندان نمی ترسد و ترجیح می دهد سهام مدنظرش را بخرد، ولو اینکه ان سهام از منفی کامل به صف خرید رسیده باشد. 🟥 در سوی دیگر نیز چیزی که مشخص است، این است که قرار نیست در کوتاه مدت اتفاق بدی بیفتد، اما نمی توان انتظار داشت مذاکرات در همین هفته یا روزهای اتی به نتیجه ای مشخص برسد. در مجموع، باید در یک فضای انتظار توام با پیشامدهای مثبت سرمایه گذاری کرد. 🟥 برای بورس فردا پیش بینی می شود معاملات کماکان پرحجم باشد و ارزش معاملات، خصوصاً در سهام پرتراکنش، بالا باشد. طبیعتاً سهام پرپتانسیلی که امروز صف خرید ان ها عرضه نشد یا از صف فروش به صف خرید حرکت کردند، فردا بیشتر مورد توجه خواهند بود، اما به طور کلی در بورسِ یک ماه اتی باید در انتخاب سهام دقت کرد تا بازده مطلوب گرفت. 🟥 بازار طلا و ارز نیز کماکان در وضعیت رکودی قرار دارد؛ وضعیتی که کف ان فعلاً مشخص شده، اما حرکت رو به بالایش ملایم و با احتیاط خواهد بود. ✍️ حسن کاظم زاده 📱 @fardaname
-
گزارش بورس
رمپنا؛ در استانه پایان اصلاح پیچیده؟ 🔹رمپنا پس از رشد پرقدرت گذشته، وارد یک اصلاح چندبخشی و زمان بر شده که می توان ان را در قالب ساختار W-X-Y تفسیر کرد. 🔹در این میان، موج X با یک رشد قابل توجه بسیاری را به پایان اصلاح امیدوار کرد، اما بازار همچنان در حال تکمیل بخش نهایی این ساختار است. 🔹رشد اخیر از محدوده 1200 تومان می تواند نشانه ای از پایان فاز اصلاحی باشد، هرچند هنوز تایید قطعی ان نیازمند عبور از مقاومت مهم 1650 تومان است. 🔹 شکست و تثبیت بالای 1650 تومان، مسیر حرکت به سمت 1900 تومان (سقف تاریخی) را هموار می کند. 🔹 عبور از سقف تاریخی می تواند اهداف 2000 تا 2500 تومان را فعال کند. 🔹در مقابل، ناتوانی در عبور از مقاومت های پیش رو می تواند سناریوی اصلاح ترکیبی بزرگ تر W-X-Y-X-Z را همچنان روی میز نگه دارد. 🔹نکته مثبت برای سهم، رشد 93 درصدی سود عملیاتی و بهبود درامدهای ارزی است که در کنار ساختار تکنیکال، نگاه بازار را به ادامه روند صعودی تقویت کرده است. @Gbourse | www.Gbourse.ir
-
اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
🔹رقابت بهاری بازارها ▫️بازدهی بازارها در پایان بهار 1405 نشان می دهد بورس بهترین عملکرد فصلی را میان کلاس های دارایی ثبت کرده است. بازدهی مثبت 36درصدی شاخص کل در خرداد، در حالی رقم خورد که سایر دارایی ها با افت دورقمی مواجه بوده و میانگین قیمت خودرو منفی 6درصد بوده است. ▫️بررسی ها نشان می دهد در 12ماه منتهی به خردادماه سال جاری، رشد ارزش دارایی های طلایی از دارایی های مالی و ارزی بالاتر بوده است. نکته قابل توجه ان است که رشد ارزش بازار سهام در رتبه بعد از رشد ارزش ثبت شده برای دارایی های طلایی، بالاترین رشد در میان دارایی ها است. بر این اساس، از خرداد1404 تا خرداد1405، رشد ارزش بازار سهام از رشد ارزش دارایی های ارزی جلو زده است. https://www.estjt.ir/?p=30778 🌾 روابط عمومی اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران 💠 estjt.ir