📊 تحلیل_بازار | اصلاح مهم در ساختار معاملات بورس 📅 31 خرداد 1405 ◀️ افزایش سقف حجم سفارش ها از 6 تیرماه بورس تهران در یکی از مهم ترین اصلاحات عملیاتی سال، حداکثر حجم هر سفارش را بر اساس قیمت سهم بازنگری کرد. بر این اساس، نمادهای ارزان قیمت امکان ثبت سفارش های بسیار بزرگ تری خواهند داشت و محدودیت های قبلی تا حد زیادی برطرف می شود. ◀️ چه تغییری رخ داده است؟ ✅ سهام زیر 300 ریال: حداکثر حجم هر سفارش 10 میلیون سهم ✅ سهام 301 تا 1000 ریال: حداکثر حجم هر سفارش 3 میلیون سهم ✅ سهام 1001 تا 3000 ریال: حداکثر حجم هر سفارش 1 میلیون سهم ✅ سایر سطوح قیمتی نیز متناسب با قیمت سهم افزایش یافته اند. ◀️ چرا این تصمیم مهم است؟ پیش از این، معامله در نمادهای ارزان قیمت با محدودیت های جدی همراه بود. برای خرید یا فروش حجم های بزرگ در نمادهایی مانند: #خودرو #خساپا #ذوب #وتجارت معامله گران مجبور بودند ده ها سفارش مجزا ارسال کنند که باعث: ⚠️ کاهش سرعت معاملات ⚠️ افزایش بار هسته معاملات ⚠️ سخت تر شدن اجرای سفارش های بزرگ ⚠️ افت نقدشوندگی واقعی بازار می شد. ◀️ برندگان اصلی این تغییر ✅ گروه خودرو #خودرو #خساپا #خپارس ✅ گروه بانک #وتجارت #وبصادر #وبملت #وگردش #دی ✅ نمادهای کم قیمت و پرتراکنش بازار #ذوب #اخابر #شستا #کرمان و سایر نمادهای ارزان قیمت بازار ◀️ اثر بر بازار ✅ افزایش عمق معاملات ✅ تسهیل ورود سرمایه های بزرگ ✅ بهبود نقدشوندگی ✅ کاهش اصطکاک معاملاتی ✅ روان تر شدن گردش نقدینگی 📌 پیام اصلی این تصمیم مستقیماً سوداوری شرکت ها را تغییر نمی دهد، اما یکی از مهم ترین موانع معاملاتی نمادهای کم قیمت را حذف می کند. در شرایطی که ارزش معاملات بازار در سطوح بالایی قرار دارد، چنین اصلاحاتی می تواند به افزایش کارایی و نقدشوندگی بازار کمک کند.
-
بورس با حرفه ای ها
#بنیرو دیروز و امروز اخ هم نگفت.
-
مرجع صندوقهای سرمایهگذاری
🎙 #انتقاد_شما صندوق مختلط #صنوین دقیقا چرا اینجوری هستش؟ اسمش صندوق مختلط هستش باید کم ریسک باشه و قفل صف فروش و خرید نشه. ولی همش یا منفی های سنگین میخوره یا صف فروشه. این دیگه فرقش با صندوق های سهامی چیه؟ تازه حباب منفی 2 رقمی هم داره. 💬 شما نیز اگر انتقاد یا پیشنهادی در مورد هر صندوق دارید میتوانید همینجا زیر پست کامنت کنید و یا در گروه فاندبیس ارسال بکنید. 📍مدیران صندوق مربوطه در صورتی که پاسخ قانع کننده ای دارند با ما درمیان بگذارند @Fundbase_ir | فاندبیس مرجع صندوق های سرمایه گذاری https://t.me/Fundbase_Group http://t.me/fundbase_ir http://t.me/Fundbase_ir http://t.me/Fundbase_ir
-
علیرضا عالمی حریری
#شپنا صف خرید مجدد
-
ا س پ دوسال پیش افشا کردم که فرار کنین بدین طلا اون موقع رو 4تمن،بود بازم میگم الان فرار کنین و برین سمت طلا که 40تمن میشه تا اذر
-
🇮🇷 بورسلند 🇮🇷
نمیدونم چرا توافق بشه یا جنگ بشه این غدد سرطانی بازار سرمایه ،#خودرو و #خساپا تکون نمیخورن!!! #بورسلند @bourselandgroup
-
شپنا در کسری از ثانیه حقوقی 340000000 سهم خرید خرید حقوقی رو برد بالا تر از فروش حقوقی دید نخره حقیقی درو میکنه سهم رو
-
مهدی عباسی
خچرخش مجمع کی هست؟
-
امیر احسانی
شپنا 90 درصد رشد کرده تو یک ماه
-
پکرمان اخه فروشنده گرامی بنا فرمایش سردار یه خورده فکر کن… چرا حقوقی هر روز داره خرید میزنه به خورده فکر کن
-
ثشرق مگه میشه حدود 90 درصد سهم ریزش کنه،،چطوری میشه تماس گرفت با ناظر این سهم ،،حقوقی این سهم که انگار میتِ زنده مردش یکیه