جزئیات خبر | تلگرام
بازگشت به خانه
بتا سهم | betasahm1
۱۴:۴۵:۱۴ ۱۴۰۴/۰۷/۲۱

پس جمیع موارد بالا این است که نه خوشبین عجیب و غریب باشیم نه بدبین که ممکن است زیر ولو کاهش قیمت ها اذیت شویم بازار هنوز ارزنده است و اگر اتفاق عجیبی در گزارش ها رخ ندهد ما تثبیت قیمت ها را خواهیم داشت یک نکته را نیز تاکید کنیم برخی می گویند چرا اینقدر روی گزارش ها و کدال تاکید می کنید نگاهی به بازدهی سهم هایی که طی این مدت رقم زده شده داشته باشید انهایی پیشرو بودند که شرایط بنیادی خوبی داشتند در واقع کدال موفق تابلوی موفق را ایجاد کرد پس انقدر غر نزنید که چرا فلان سهم رشد نمی کند نیم نگاهی به کدال و وضعیت بنیادی داشته باشید دلایل روشن است همین حالا نیز باز هم تاکید می کنیم هر انچه از دل ارزندگی و گزارش ها بیرون امد می تواند به تابلو کمک کند و در نهایت ما برای حفظ شاخص 3 میلیون و حمله به سنگر سقف های قبلی کار سختی را داریم تا به اینجا خوب امدیم و پیشروی ما بسیار بسیار قوی و محکم بوده اما از اینجا به بعد با احتیاط باید گام برداشت این با احتیاط گام برداشتن یعنی سراغ هر سهمی نرفتن و به هر قیمتی در هر نقطه ای خرید نکردن و باز هم تاکید می کنیم این به معنی ریزش و اصلاح بازار نیست به این معنی است که باید در این نقاط با چشمانی بازتر و حواسی جمع تر در بازار حرکت کرد و اما در بخش دوم سراغ یکی از چالش های بزرگ بازار می رویم… تابوده خودرو نخ تسبیح فتنه ها و رشدهای بازار بوده و حتی همین چند روز اخیر بر کسی پوشیده نیست حرکت خودرو و صف خرید ان بازار را نجات داد که البته حالا خود غایب شده… پس در اهمیت خودرو هیچکس هیچ شک و شبهه ای ندارد و معتقدیم حتی خودرو می تواند در سرنوشت بازار و رفتار او موثر باشد این بخش را همین جا نگه دارید تا سراغ بخش بعدی برویم بارها و بارها چه قبل و چه بعد از جنگ این موضوع را نوشته ایم که دولت و حاکمیت و نظام باید تکلیف خود را با بزنگاه های مهم سیاسی و اقتصادی روشن کند شترسواری دولا دولا نمی شود بدون تعیین تکلیف این بزنگاه ها توسعه امکان پذیر نیست و بدون تعیین تکلیف ان بالاخره جامعه جایی یقه حاکمیت را خواهد گرفت این بزنگاه ها که عمدتاً سیاسی و اقتصادی است شامل تعیین و تکلیف پرونده هسته ای ، ارتباط با امریکا و دنیا ، موضوع نرخ ارز ، بودجه، حامل های انرژی و در اخر روابط دولت با بخش خصوصی و شرکت هاست و معتقدیم بدون تعیین و تکلیف این موارد راه به هیچ جایی نخواهیم برد امروز در مورد چیزی صحبت می کنیم به نام صنعت خودرو که دقیقاً همین مورد اخر در ان روشن و اشکار است… امروز صنعت خودرو در دو چالش مهم گرفتار شده که هر دو نگاه دولت به این صنعت و اقتصاد را نشان می دهد و به خوبی نشان می دهد هر انچه دولت در حوزه اقتصاد شعار می دهد پوچ و مهمل است و هیچ انگیزه ای برای تغییر خود ندارد تمام کسانی که طی این مدت مخالف واگذاری خودرو بودند امروز در صف مخالفت واگذاری با سایپا ایستاده اند اصلا کاری نداریم چه بلایی سر خودرو امده یا چه شده همین یک قلم که این شرکت به واسطه قوانین حاکمیت شرکتی در حفظ منافع سهامداران پیش می رود بزرگترین پیشرفت است دستپخت دولت طی این سال ها در صنعت خودرو هم روشن بوده به نظر همین یک قلم به همراه جریان فشار برای کنترل قیمت و نرخ گذاری دستوری کافیست که بفهمیم فرمان همان فرمان قبل است و هنوز منافع بسیاری درگیر این صنایع بوده و دولت هم در ظاهر شعار می دهد که می خواهد ال کند و بل کند هیچ چیز در چنته ندارد و هنوز حتی قدرت کنترل زیر مجموعه های خود را برای اینکه چالش ایجاد نکنند ندارد و نتیجه ای می شود که امروز بسیاری از خودروسازها نامه های محرمانه می زنند که اگر شرایط به همین شکل پیش برود تعدیل نیرو اغاز خواهد شد و چه عجیب که دولت هم احتمالاً در ان موقع بحرانی تازه به فکرش می رسد که کاری بکند به نظر شرایط کاملاً روشن و شفاف است یا باید بپذیرید که مسیر را اشتباه رفته اید و برگردید یا همین دست فرمان می روید و سقوط می کنید ! در حوزه خودرو این موضوع کاملاً روشن است و دیر یا زود تصمیمات غیرمنطقی و غیر عقلایی باید جای خود را در تصمیمات دولت باز کند اینکه هر فردی به واسطه منافعی که درگیر شده اینطور برای کل مجموعه ها تصمیم بگیرد عین فساد است که به نظر مسیری که انها می روند روشن است که در جهت حفظ کرسی ها به هر قیمتی است… به هر حال خودرو یک پیش نمایش برای عملکرد و نگاه دولت به صنایع است و به نظر در همین ابتدا باز هم نمره مردودی گرفته و در این ازمون هم قبول نشد حداقل فعلاً نشده…

فالورها 122569
تاثیر (Imp) 14759.0
بازدید 14759
تعامل (Eng) 13.0
لیست اخبار