جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
ساجد | martingel
۰۲:۲۲:۳۹ ۱۴۰۴/۰۵/۱۶

#کفراور برای شکایت از بازارگردان در بورس، ابتدا باید تخلف صورت گرفته را شناسایی و مستندات مربوطه را جمع اوری کنید. سپس می توانید از طریق سامانه «سمتا» (سامانه رسیدگی به شکایات و حمایت های حقوقی سازمان بورس) شکایت خود را ثبت کنید. در ادامه، مراحل و روش های مختلفی برای پیگیری شکایت شما وجود دارد که در ادامه توضیح داده شده است. مراحل ثبت شکایت از بازارگردان: 1. شناسایی تخلف و جمع اوری مستندات: ابتدا باید مشخص کنید که چه نوع تخلفی از سوی بازارگردان صورت گرفته است. این تخلف می تواند شامل مواردی مانند عدم رعایت قوانین و مقررات بازارگردانی، دستکاری قیمت ها، یا ارایه اطلاعات نادرست باشد. تمام اسناد و مدارکی که نشان دهنده تخلف است (مانند صورت معاملات، گزارش های بازارگردانی، و…) را جمع اوری کنید. 2. ثبت شکایت در سامانه سمتا: به سامانه سمتا (shekayat.seo.ir) مراجعه کنید و مراحل ثبت شکایت را طبق دستورالعمل های موجود در سایت انجام دهید. در این سامانه، اطلاعات مربوط به تخلف، اطلاعات تماس و اطلاعات هویتی خود را وارد کنید. 3. پیگیری شکایت: پس از ثبت شکایت، می توانید از طریق همان سامانه سمتا، پیگیر مراحل بررسی و رسیدگی به شکایت خود باشید. همچنین می توانید از طریق تماس با سازمان بورس یا مراجعه حضوری به مراجع ذیربط، پیگیر شکایت خود باشید. 4. ارجاع به هییت داوری: در صورتی که شکایت شما نیاز به بررسی تخصصی داشته باشد، ممکن است به هییت داوری بازار سرمایه ارجاع داده شود. هییت داوری به بررسی ادله و مستندات ارایه شده می پردازد و رای نهایی را صادر می کند. روش های دیگر شکایت: علاوه بر سامانه سمتا، می توانید از روش های زیر نیز برای ثبت شکایت استفاده کنید: سازمان بازرسی کل کشور: می توانید شکایت خود را به سازمان بازرسی کل کشور نیز اعلام کنید. قوه قضاییه: در صورتی که تخلف جنبه کیفری داشته باشد، می توانید از طریق قوه قضاییه اقدام کنید. کانون کارگزاران: اگر تخلف از سوی کارگزاری مرتبط با بازارگردان صورت گرفته باشد، می توانید از طریق کانون کارگزاران نیز شکایت خود را ثبت کنید. البته نمی دونم عدم تحرک بازار گردان تخلف هست یا خیر

لیست اخبار