جزئیات خبر | telegram
بازگشت به خانه
بورس‌ اتومات | bourse_automation
۲۲:۳۴:۵۸ ۱۴۰۴/۰۲/۲۴

درباره صندوق اهرمی موج فیروزه 60 درصد « موج » در سه روز گذشته معامله شد و هنوز برخی به دنبال خرید سایر صندوق های اهرمی هستند:). ارزش معاملات موج در سه روز گذشته حدود 4200 میلیارد تومان بود. این مطلب بنا بود درباره بازار و اثر قطعی برق باشد و ناخواسته با توجه به اتفاقات هفته قبل به سمت موج کشیده شد. حرف و حدیث همیشگی برای موج پرطرفدار فیروزه حرف و حدیث درباره صندوق اهرمی موج فیروزه در این هفته زیاد بود؛ همیشه زیاد بوده البته که لطف عزیزان را می رساند:). فقط یک نکته علی الحساب به ذهن نگارنده می رسد، اینکه اگر بنا بود تمام استراتژی های مد نظر مدیریت پرتفو موج مطرح شود که چنین اختلاف بازدهی فاحشی با سایرین برقرار نبود. کمی شاید باید زمان بیشتری داد تا بتوان بهتر نتیجه همین تصمیم اخیر را قضاوت کرد. خروج از حکشتی از طرفی نگارنده با تمام بررسی های انجام داده در کل نمادهای بازار تاکید دارد پرتفو موج بهترین سهام بازار را شامل می شود. از طرفی اگر موج از سهام خارج می شود طبیعتا نگاه مدیریت پرتفو بر کاهش انتظار بازدهی از سهم مزبور است. برخی علت خروج از حکشتی را جویا می شوند. در این خصوص باید گفت با وجود سود مناسب سال مالی منتهی به خرداد 1404 افت شدید نرخ حمل دریایی می تواند به شدت سود این شرکت را برای سال مالی بعد کاهش دهد که حتی با رفع تحریم ها وضعیت بدتر هم شود؛ چون پیش از این نکاتی در این خصوص در این کانال مطرح شده بود لازم بود برای رفع مسیولیت از ادامه مسیر این سهم به این ریسک اشاره کرد (با وجود انتظار زیاد برای تحول در نرخ حمل کشتی اما در برخی از سناریوها احتمال زیان حکشتی در سال مالی بعد مشاهده می شود). واقعا انتظار نداشته باشید موج، خودرو و خساپا بخرد! در این میان جالب است که همچنان برخی عنوان می کنند چرا سهامی که همه می خرند خریداری نمی شود که در این خصوص باید دوباره گفت برخی از صنایع ریسک های بسیار سنگینی ندارند و کاش چنین ریسک هایی وجود نداشت و امکان انتخاب سهام ساده تر بود. در خصوص خساپا و خودرو بارها اشاره شده که فرض کنید یک سال دیگر وضعیت این دو سهم چیست. دیگر بهانه تجدید ارزیابی ندارند و احتمال اینکه میزان زیان انباشته ان ها بیشتر شده باشد بسیار بالا است و در چنین وضعیتی واقعا چرا باید چنین سهامی را خرید. اصلا فکر کرده اید نفر بعدی باید با چه امیدی چنین سهمی را از شما بخرد؟! به هر حال چنین ریسکی برای مدیریت موج غیر قابل پذیرش است. یا در قبال فولادی ها گرچه مدیریت موج بارها با سرزنش سایرین در یک سال گذشته مواجه شد اما بسیاری حالا عدم رغبت موج به این سهام را متوجه می شوند! نگارنده منتظر گزارش های سالانه خودرو و خساپا و فولادی ها و واکنش بازار به این گزارش ها است. موج به تیم تحلیل خود دلگرم است در نظر داشته باشید برای موج سهم بزرگ و کوچک ندارد و تمامی سهام به پشتوانه یک تیم تحلیل بسیار قوی لحظه ای بررسی می شود ولی نتیجه همان است که در پرتفو موج مشاهده می کنید. پ.ن: اگر توضیحات در خصوص موج کافی نبود در ادامه هم مطالب بیشتری ارایه خواهد شد. پ.ن: درباره علت خرید برخی از سهام هم در مطالب بعد گفته خواهد شد گرچه عمده موارد پیش از این در همین کانال گفته شده است. پ.ن: یک نکته پایانی هر بار موج صدور می زند بسیاری عنوان می کنند که دیدید که چه کار بدی انجام داد و دیگر حباب مثبت نخواهد داشت چند روز نگذشته دوباره موج به اوج خود باز می گردد. فارغ از تحلیل ها و قضاوت های اشتباه در نهایت عملکرد واقعی صندوق در میان مدت مهم است. شرایط بازار یاری کند وضعیت متفاوتی را شاهد خواهیم بود. پ.ن: در هفته گذشته گویا موج حجم سنگینی از وغدیر، وصندوق و ونوین را خریداری کرده که مانند گذشته استدلال قوی برای این خریدها وجود دارد. مدیریت موج معتقد است این نمادها بیشترین بازدهی را در یک سال اینده خواهند داشت. پ.ن: نگارنده در موج، وغدیر، وصندوق و ونوین ذینفع است و در حکشتی دیگر ذینفع نیست. پ.ن: از 2.5 میلیارد واحد فعال صندوق اهرمی موج فیروزه حدود 1.5 میلیارد واحد در سه روز گذشته معامله شده است؛ 60 درصد از کل صندوق. @bourse_automation

فالورها 4533
تاثیر (Imp) 879.0
بازدید 879
تعامل (Eng) 65.0
لیست اخبار