#شلیا بررسی الگوی کندل روز اخر کندل اخرین روز (23 اردیبهشت) به شکل یک دوجی سنجاقک (Dragonfly Doji) بسته شده است. قیمت در اولین معامله 7,620 ریال باز شد و در نهایت نیز در 7,620 ریال (میانگین پایانی) بسته شد، در حالی که سایه پایینی بلندی تا 7,550 ریال (کف مجاز) داشته است . این الگو نشان می دهد که در ابتدا فشار فروش موجب ریزش تا کف بازار شده، اما در پایان تقاضای جزیی بالا امده و قیمت را کمی بالا اورد. اما نکته ی مهم این است که بسته شدن در محدوده کف مجاز (حد پایین دامنه -3%) و وجود سایه بلند زیر بدنه، نشانه ی برتری موقت فروشندگان است. در تحلیل کلاسیک، چنین الگوی دوجی با سایه بلند پایین معمولاً در پایان روند صعودی یا در میانه روند نزولی تشکیل می شود و حاکی از فشار فروش شدید است. در اینجا، با توجه به همزمانی با سقف کف روزانه فرابورس و قرارگیری قیمت در نیمه پایینی محدوده نوسان، الگوی ایجاد شده می تواند هشداری از ادامه روند نزولی باشد.
-
دپارتمان بورس
#غبهنوش ؛ بریم برای صف خرید بعدی✌️ شنیده های بازار ؛ مجمع فوق العاده جهت تصویب افزایش سرمایه بزودی رو کدال 🗓1404/02/24 @departeman_ir
-
دنیای من ...
: 🎯 چرا از ادم های کند متنفریم؟ - زود باش لعنتی! 🔴 چراغ سبز شده اما ماشین جلویی هنوز راه نیفتاده است. ده نفر توی صف ایستاده اند اما صندوق دار مثل یک لاک پشت کند است. پنج دقیقه گذشته، اما هنوز فیلمی که می خواهید ببینید دانلود نشده است. این انتظارها مغز ما را منفجر می کند، حتی اگر چند ثانیه بیشتر طول نکشد. توی دلمان فحش می دهیم و عبوس و عصبانی می شویم. به این تمایل ما به پرخاشگری، وقتی بیهوده معطل می شویم، «سندروم خشم پیاده رو» می گویند. پدیده روان شناختی ای که در جامعه شتابان امروز هر روز بیشتر احساسش می کنیم. 🔴 چرا وقتی احساس می کنیم کاری دارد بیش از حد طول می کشد، پرخاشگر می شویم و رفتاری خصمانه نشان می دهیم؟ مارک ویتمن، روان شناس المانی، می گوید این رفتار ریشه در اعماق تاریخ دارد. 🔴 روزگاری، صبر و بی صبری هدفی تکاملی داشتند. این دو ویژگی نوعی تعادل «یین و یانگ» برقرار می کردند، ساعتی درونی و دقیق که به ما می گفت چه وقت برای کاری بیش از حد منتظر مانده ایم و دیگر وقت ان است که حرکت کنیم. وقتی این ساعت به صدا درمی امد، یعنی زمان دست کشیدن از جست وجوی اذوقه در قطعه زمینی بایر یا رهاکردنِ شکاری ناموفق فرا رسیده است. بی صبری در گذشته باعث می شد جان خودمان را به خاطر معطلیِ بیش از اندازه روی فعالیتی بی پاداش از دست ندهیم. 🔴 اما امروزه، سرعت بالای جامعه ساعت درونی ما را از تنظیم انداخته است. این ساعت انتظاراتی ایجاد می کند که نمی شود به ان ها با سرعت کافی پاداشی درخور داد، یا اصلاً پاداشی داد. 🔴 هارتموت رزا، جامعه شناس المانی، در کتاب خود، شتاب اجتماعی: نظریه ای جدید درباره مدرنیته می گوید: سرعت حرکت بشر از دوران پیشامدرن تاکنون صد برابر افزایش یافته است. سرعت ارتباطات، فقط در قرن بیستم، ده میلیون برابر شده است و سرعت انتقال داده ها ده میلیارد برابر. ریچارد وایزمن، روان شناس بریتانیایی نیز در تحقیقی گسترده، به این نتیجه رسید که بین سال های 2000 تا 2010 سرعت راه رفتن ادم ها در سراسر دنیا تا 10 درصد افزایش یافته است. 🔴 اما شتاب فزاینده جامعه طاقتمان را طاق می کند. وقتی همیشه در عجله ایم و احساس می کنیم کارهایمان عقب مانده، تصمیمات اشتباه می گیریم و زودتر فریب می خوریم. به عنوان نمونه، کافی است به علاقه امروزین ما به فست فود و غذاهای نیمه اماده توجه کنید. معطلمان نمی کنند، ...
-
دپارتمان بورس
#پدرخش ؛ تحلیل معتبر است بریم برای صف خرید بعدی 🗓1404/04/24 @departeman_ir
-
سرمایه گذاری موفق
" #خگستر بررسی خالص ارزش داراییها (#NAV) هر سهم گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو - خگستر در تاریخ 23 اردیبهشت 1404 پرتفوی بورسی: ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت 26,131 میلیارد تومان و ارزش افزوده بورسی شرکت مبلغ 21,837 میلیارد تومان می باشد. مهمترین شرکتهای بورسی ان عبارتند از:ایران خودرو - بانک پارسیان - صنعتی نیرو محرکه (نیروی محرکه موتورسیکلت ایران ) و محورسازان ایران خودرو. پرتفوی غیر بورسی: ارزش براوردی پرتفوی غیر بورسی شرکت 8,687 میلیارد تومان و ارزش افزوده غیر بورسی شرکت مبلغ 6,475 میلیارد تومان می باشد. بدین ترتیب NAV هر سهم #خگستر 8,883 ریال و نسبت P/NAV روز شرکت 65 درصد می باشد. کانال تحلیلی پارسیس
-
مراد بیک
#بکهنوج عاقلین و بالغین که چندین ساله ماله کش و تملق گوی حقوقی هستند و فکر میکنند بقیه متوجه نیستند، جواب شما رو دو ساعت بعد از مجمع همینجا می نویسم. روز بخیر.
-
خبرگان بورس
به روز رسانی سبد بنده: #دبالک ورود 290 فعلی 330 #کانسار ورود 4470 فعلی 4965 #کگهر ورود 1450 فعلی 992 (تعدیل نشده) #بکابل : ورود 480 فعلی 566 #الومینا : ورود 6973 فعلی 8241 (امروز 30 درصد فروختم) #سحرخیز : ورود 4300 فعلی 4022 #قثابت ورود 222 فعلی 233 #الیاژ : ورود 1180 فعلی 1235 (کامل خارج شدم) #استیل : ورود 1366 فعلی 1438 #سجام : ورود 300 فعلی 362 #فرابورس : ورود 515 فعلی 689 (امروز 60 درصد فروختم) #مهرمام ورود : 497 فعلی 566 #کلید ورود 1314 فعلی 1305 #کی_بی_سی ورود 536 فعلی 598 #کگل ورود 226 فعلی 257 #وپایا ورود 141 فعلی 143
-
کانال تحلیلی پارسیس
" #خگستر بررسی خالص ارزش داراییها (#NAV) هر سهم گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو - خگستر در تاریخ 23 اردیبهشت 1404 پرتفوی بورسی: ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت 26,131 میلیارد تومان و ارزش افزوده بورسی شرکت مبلغ 21,837 میلیارد تومان می باشد. مهمترین شرکتهای بورسی ان عبارتند از:ایران خودرو - بانک پارسیان - صنعتی نیرو محرکه (نیروی محرکه موتورسیکلت ایران ) و محورسازان ایران خودرو. پرتفوی غیر بورسی: ارزش براوردی پرتفوی غیر بورسی شرکت 8,687 میلیارد تومان و ارزش افزوده غیر بورسی شرکت مبلغ 6,475 میلیارد تومان می باشد. بدین ترتیب NAV هر سهم #خگستر 8,883 ریال و نسبت P/NAV روز شرکت 65 درصد می باشد. کانال تحلیلی پارسیس
-
کانال تحلیلی بورس
📌پادکست 24 اردیبهشت ‼️5 نکته برای مدیریت درست پول در بازار سرمایه 🔸کف سازی کوتاه مدت در بازار ارز و طلا 🔹بررسی وضعیت معاملات بازار سهام و اطلاعیه های کدال 🔸5 نکته مهم در رابطه با مدیریت سرمایه در بازار سهام 🔹افزایش نرخ غویتا، افزایش سرمایه خفولا، واتی، تقسیم سود شتوکا، تکیمیا 🔸ارزش دلاری بازار 🔹روند ورود و خروج پول به صنایع و صندوق ها 🔸مدیریت ریسک فعال با رعایت حد ضرر و سیو سود 🔹بازار با اخبار توافق حرکت دارد •️پویان مظفری، مدیرتوسعه انیگما 🔻چهارشنبه 24 اردیبهشت 1404
-
بورس طارم - زنجان
🔴حاشیه سود قیر منفی شد! پس از رشد نرخ های قیر و وکیوم باتوم که به ترتیب نرخ های 32 و 28.8 میلیون تومانی را تجربه کردند و مارجین تولید قیر از وکیوم باتوم به محدوده 20 درصد هم رسیده بود، در هفته های اخیر و با رشد سریع تر نرخ وکیوم باتوم نسبت به قیر، چند هفته ای هست که مارجین در این صنعت منفی هم شده! لذا توجه به این موضوع در کنار گزارشات خوب صنعت در زمستان حایز اهمیت است. #شپاس #شجی 📱@fardaname
-
بورس طارم - زنجان
#تحلیل_بازار متعادل تر بورس امروز را متعادل تر پشت سر گذاشت و درصد نمادهای مثبت و صف خرید کاهش پیدا کرد، به طوری که در انتهای معاملات 61 درصد از نمادها در محدوده ی مثبت بودن که نسبت به روز گذشته کاهش محسوسی داشت. در حالی که حدود 5 هزار میلیارد تومان تقاضای خرید روی تابلو بدون پاسخ ماند، ارزش معاملات خرد در روز جاری به 15.3 همت رسید. در مجموع کماکان نگاه کوتاه مدتی به بورس حاکم است و به همین دلیل معامله گران ترجیح می دهند سبد خودشان را جوری بچینند که در کوتاه مدت حتما سود کنند و سریع از موقعیت خارج شوند. مسیر دو طرفه در جاده مخصوص امروز #خودرو و #خساپا معاملات متفاوتی داشتند و در حالی که خودرو فشار فروش تحمل می کرد، خساپا تقاضای بالایی داشت و علی رغم عرضه های سنگین، با صف خرید بست. سایپا منتظر نتیجه ی بحث واگذاری است و فعلا هر کسی که خیلی پولدار است متقاضی خرید سایپا شده و هر روز یک اسم جدید برای خرید این شرکت مطرح می شود. به نظر ما تقاضای بالا برای خساپا به این دلیل است. ایران خودرو و سایپا مشکلات جدی را در سال های گذشته تجربه کرده اند و بسیاری امیدوار هستند با واگذاری (که برای خودرو داستان تمام شد) و البته بهبود شرایط کشور، این دو شرکت متحول می شوند. برای سایپا باید منتظر ماند و دید بالاخره کدام یک از سلبریتی های مایه دار، مالکیت و مدیریت را به دست می گیرد. خطای رفتاری کنترل گرایی قبلا هم در مورد خطای رفتاری کنترل گرایی نوشته بودیم. این خطا معمولا در کارشناس ها و مدیران سرمایه گذاری شکل می گرد که مدتی پیش بینی درست یا عملکرد خوبی داشته اند. این افراد در ادامه فکر می کنند که قدرت کنترل بازار را دارند و هر چه در نظر داشته باشند درست است. خصوصا اگر این افراد مدیران دارایی باشند و منابع مالی بزرگی دستشان باشد، ممکن است وسوسه بشوند تا واقعا این کنترل گرایی را در بازار اجرا کنند. خلاصه اینکه مواظب خطاهای خودمان باشیم که اعتماد سرمایه گذاران و پولی که در اختیارمان می گذارند را صرف خرید سهم هایی نکنیم که شاید در تحلیل قیمت فعلی هاش اشتباه می کنیم. این بازار است که کنترل را در دست دارد و هیچ یک از ما کارشناس ها یا مدیران دارایی، کنترلی بر بازار نداریم. 📱@fardaname . https://s6.uupload.ir/files/23اردیبهشت_j0co.png