⚠️ بانک مرکزی زنگ خطر زد! خطری که داخلش فرصته… 🏦 بانک تسویه حساب های بین المللی، (BIS) امروز گزارش سالانه اقتصادی اش رو منتشر کرد. 💎 عنوان اصلیش جالبه: «نقاط فشار جهانی نیاز به انضباط سیاستی دارن.» اقتصاد جهانی روی چهار بمب ساعتی نشسته که همه با هم در حال تشدید شدن هستن: 1️⃣ حباب احتمالی هوش مصنوعی: خوش بینی به AI بازارها رو تا اینجا حمایت کرده. اما سرمایه گذاری کلان در زیرساخت های AI از بدهی و اهرم تامین میشه، نه نقدینگی واقعی. رقابت شدید برای رهبری بازار می تونه به تمرکز بیش از حد بازار در این حوزه منجر بشه. اگه انتظارات براورده نشن، یه بحران اعتباری جدی در راهه. مشابه دات کام 2000. 2️⃣ بدهی دولتی + صندوق های پوشش ریسک: بدهی عمومی جهانی الان در سطح رکورد تاریخیه. نرخ بهره بالا داره فشار مالی دولت ها رو بیشتر می کنه. صندوق های پوشش ریسک با اهرم بالا نقش فزاینده ای در بازار اوراق دولتی دارن. این ترکیب ریسک سیستمیک ایجاد کرده. در نتیجه: ریزش های تند و غیرمنتظره اوراق قرضه محتمل تر شده. 😇 تورم چسبنده: شوک تنگه هرمز نشون داد اقتصاد جهانی هنوز در برابر شوک های عرضه اسیب پذیره. خطر اصلی اینه که تورم بالا توی انتظارات خانوارها و بیزنس ها جا بیفته. اگه این اتفاق بیفته، حتی بعد از نرمال شدن قیمت انرژی هم فشار تورمی باقی می مونه. کنترل مجدد تورم در اون شرایط به مراتب سخت تر و پرهزینه تر میشه. 4️⃣ شکنندگی بازارهای مالی نقدینگی در بازار اوراق قرضه دولتی ضعیف تر از ظاهرشه. ارزش گذاری دارایی ها پایه و اساس ذاتی نداره، و سرمایه گذارها دچار غفلت و سرخوشی نابجا هستن. یه شوک کوچیک می تونه زنجیره ای از فروش اجباری رو راه بندازه. 💡 پیام فوری مدیرکل BIS: «سیاست گذاران باید همین الان اقدام کنند.». اگه دولتی بدهی هاش رو کنترل نکنه، بعداً مجبور میشه بین دو انتخاب بد یکی رو انجام بده: یا مالیات رو به شدت بالا ببره، یا خدمات عمومی رو قطع کنه. دیگه انتخاب خوب وجود نداره، فقط باید کم ضررترین گزینه رو انتخاب کنه. 🤩 @MrAnalyse, #Economics https://www.bis.org/publ/arpdf/ar2026e.htm
-
mohsen1353
#دتماد گزارش_فعالیت_ماهانه دوره_1_ماهه منتهی به 1405/03/31 شرکت تولید_مواد_اولیه_داروپخش •️ شرکت تولید مواد اولیه داروپخش طی عملکرد 1 ماهه منتهی به 1405/03/31 مبلغ معادل 7,087,968 میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 194 درصد رشد داشته است. •️ دتماد با سرمایه ثبت شده 2,800,000 میلیون ریال طی عملکرد 3 ماهه سال مالی منتهی به 1405/12/29 مبلغ 15,765,763 میلیون ریال درامد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 135 درصد رشد داشته است.
-
صبا #صبا ارزش پرتفوی سهام های بورسی شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در پایان مردادماه بیش از 115 همت می باشد این در حالی است که ارزش بازار #صبا در بورس ایران قریب به 57 همت می باشد لازم به یاداوری است که صبا در پرتفوی غیر بورسی خود مالک 19% از شرکت سنگ اهن مرکزی ایران هست.
-
سنایی
#فسوژ مجمع تشکیل نشد مدیرعامل گفت فقط 10% تقسیم سود خواهد داشت احتمال کاهش قیمت و نزول قیمت زیاده
-
اهرم اطفا یه ضهرم معرفی کنید نرم نرمک بگیریم برا هفته بعد که صعودی میشه
-
Saeed
وپاسار دوستان گرامی بنده بخاطر بیماری ام هم وپاسار رو شنبه تو صف خرید فروختم هم وبملترو انصافا وپاسار برام خوب سوددهی داشت برای همتون ارزوی سلامتی میکنم و امیدوارم اول سلامت باشید دوم دلتون شاد باشه و سوم همیشه توی سود باشید مراقب خودتون و خانوادتون باشید و برام دعا کنید ❤🌹🙏
-
شستا رسانه
رتبه نخست کارگزاری صباتامین بین مشاوران عرضه بورس تهران 🔹کارگزاری صبا تامین وابسته به شستا موفق شد رتبه نخست مشاوران عرضه بورس تهران را به خود اختصاص دهد. @shastamedia
-
Khatereh Roshan
وبملت شاخص تا4500 میره
-
بتا سهم
#کفپارس در خرداد به عدد1247 میلیاردریالی رسیده است و 6ماهه 4999 میلیارد ریال فروش داشت
-
Chiko
وبملت برنده واقعی کسی که فردا ورود کنه
-
Modir Karam
ولصنم چه فایده به ما