شبریز شرکت پالایش نفت تبریز با نماد معاملاتی «شبریز» گزارش فعالیت ماهانه منتهی به خرداد 1405 را در سامانه کدال منتشر کرد؛ گزارشی که از جهش قابل توجه درامدهای عملیاتی این پالایشگاه در فصل بهار حکایت دارد. بر اساس اطلاعات منتشرشده، «شبریز» در سه ماهه منتهی به خرداد 1405 از محل فروش محصولات و ارایه خدمات، مجموعاً 99061 میلیارد تومان درامد کسب کرده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته 52935 میلیارد تومان اعلام شده بود. مقایسه عملکرد دو دوره نشان می دهد درامد فروش شرکت در بهار امسال با رشد 87 درصدی همراه بوده؛ افزایشی که می تواند ناشی از رشد نرخ فراورده های نفتی، تغییر ترکیب فروش و بهبود شرایط بازار داخلی و صادراتی باشد. عملکرد ماهانه نیز بیانگر تداوم این روند صعودی است. درامد «شبریز» در خرداد 1404 معادل 17829 میلیارد تومان بود که این عدد در خرداد سال جاری با رشدی در حدود 107 درصد به 36890 میلیارد تومان رسید. ثبت چنین سطحی از فروش ماهانه نشان می دهد خرداد 1405 یکی از ماه های قدرتمند شرکت در سال جاری بوده است. در بررسی ترکیب درامدی خردادماه، بیشترین سهم فروش به محصول نفت گاز با گوگرد بیشتر از PPM10 و کمتر مساوی 50 PPM اختصاص داشته که با ثبت 13846 میلیارد تومان درامد، در صدر جدول فروش ماهانه قرار گرفته است. این محصول در مجموع سه ماهه نیز درامدی در همین سطح (13846 میلیارد تومان) را به ثبت رسانده است. در عین حال، نفت کوره سبک 280FO به عنوان محصول اصلی پالایش نفت تبریز شناخته می شود که در دوره سه ماهه منتهی به خرداد 1405 توانسته 14606 میلیارد تومان درامد برای شرکت به ارمغان اورد. سهم بالای این فراورده در سبد فروش «شبریز» نشان می دهد تغییرات نرخ و حجم فروش ان تاثیر مستقیمی بر عملکرد کلی شرکت دارد. به طور کلی، رشد 87 درصدی درامد سه ماهه در کنار جهش 107 درصدی فروش خرداد، تصویر مثبتی از وضعیت عملیاتی پالایش نفت تبریز در ابتدای سال مالی ارایه می دهد. استمرار این روند در ماه های اتی می تواند نقش مهمی در بهبود حاشیه سود و تقویت جریان نقدی شرکت ایفا کند؛ موضوعی که برای فعالان گروه پالایشی و سهامداران «شبریز» از اهمیت بالایی برخوردار است
-
mohsen1353
#زقیام با این گزارش p/e با توجه به روند فروش به 5.13 تقلیل پیدا کرد و قطعا فاصله گرفتن از گروه جذابیت خرید رو بیشتر می کنه قبلاً هشدار دادم که هر گونه اصلاح زمان طولانی دوام نخواهد یافت
-
P_a_r_ha_m
فپنتا مشکلی نیست اگر فکر می کنید این گزارش باعث میشه همه سهم رو بخرن . روز شنبه 3 درصد پایین تر از قیمت امروز همه اش رو بخرید
-
مهناز رضوی
تاصیکو من تاصیکو رو 8 درصد ضررم البته تا یه ساعت پیش فکر میکردم 5 درصدضررم . کدال برای من باز نمیشه کسی میدونه گزارش چیه و چه تاثیری در قیمت سهام داره
-
غالبر سود 800 درصد واسه خودتون من ضررم جبران بشه از این سهم خروج میزنم که اگه اینجوری پیش بره ماه ها طول میکشه تا جبران بشه
-
باشگاه بورس
#شدوص #گزارش_عملکرد_خرداد_1405 🌟رکورد فروش در خرداد ماه شکسته شد ✅ مبلغ فروش خرداد ماه 508 میلیارد تومان 🔝 رشد فروش نسبت به ماه قبل 33% 🔼 رشد فروش نسبت به سال قبل 162% 🔴 P/E ttm: 5.3 🟢 p/e forward: 4 🗓 1405/04/07
-
Khatereh Roshan
فزر 17300 طلا
-
ارش
#فسوژ دوستان هر چقدر سود زیاد داده بشه قیمت سهم به همان اندازه میاد پایین . پس اصلا روی سود زیاد اصرار نکنید روند طبیعی سهم بهتره
-
صندوق های طلای بورس ایران
چند نکته در مورد #دلار | #تتر و #طلا بگم شاخص قدرت نسبی یا همون RSI در تتر به محدوده هایی رسیده که می تونه انتهای اصلاح قیمتی باشه، به همین دلیل هم فروش رو منطقی نمی دونم؛ اما شاید وارد فاز اصلاح زمانی بشیم همون طور که در گذشته، حوالی 150 هزار تومان برای بررسی مناسبه و الان هم به همون محدوده ها رسیدیم شرایط برای طلا هم همین طوره و صندوق های طلای بورسی هم در اندیکاتور RSI چنین شرایطی دارند اما برای خرید باید دید نگهداری داشته باشید چون طلای جهانی یا XAUUSD با مُمِنتوم گذشته به مسیر صعودی ادامه نمیده #XAUUSD #اونس #طلا #صندوق_طلا https://t.me/+JwGZkTjw0jVmMmM0
-
جواد
تاصیکو… خبرها ی خوب از تاصیکو داره میاد
-
mohammad283
تو این مدت اگر روی {پشکل } هم سرمایه گذاری کرده بودیم با این تورم تو مملکت الان سرمایه ما 5 برابر بود تنها جایی که در ایران تورم منفی داشته سهام بورس ایرانه !!!!!!!!!!!!!! در حالیکه قیمت کالاهای تولیدی همین شرکتها در بازار چند برابر شده ؟؟؟ ولی ارزش سهام ما رشد نکرده بلکه منفی شده ؟؟؟؟ چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟