⚡️ وقتی طلا عقب نشست، سینرژی درخشید 🔺بررسی بازدهی دلاری صندوق های کالایی در بازه 5 شش ماهه تصویر جالبی از رفتار کلاس های مختلف دارایی ارایه می دهد. 🔹در این دوره، عمده صندوق های طلا با افت بازدهی دلاری مواجه شدند؛ موضوعی که بیش از هر چیز تحت تاثیر اصلاح قیمت اونس جهانی طلا قرار داشت. به همین دلیل تقریباً تمام صندوق های مبتنی بر طلا، بازدهی دلاری منفی را ثبت کردند. 🟢اما در نقطه مقابل، صندوق سینرژی با ثبت 26.9% بازدهی دلاری نه تنها اختلاف معناداری با سایر صندوق های کالایی ایجاد کرد، بلکه بار دیگر نشان داد که تنوع بخشی میان کالاها تا چه اندازه می تواند در مدیریت ریسک موثر باشد. 🔹سینرژی به عنوان تنها صندوق کالایی مبتنی بر انرژی در بازار سرمایه ایران، برخلاف صندوق های طلا وابستگی مستقیمی به روند اونس ندارد و عملکرد ان بیش از هر چیز از بازار جهانی حامل های انرژی و صنایع مرتبط تاثیر می پذیرد. همین تفاوت در محرک های بازدهی باعث شده این صندوق بتواند در دوره هایی که بازار طلا تحت فشار قرار می گیرد، نقش یک کلاس دارایی پوشش دهنده ریسک (Hedge) را در سبد سرمایه گذاری ایفا کند. 🔹نکته قابل توجه دیگر، عملکرد صندوق های نهال و سحرخیز است. این دو صندوق عمدتاً بر کالاهای کشاورزی متمرکز هستند (نهال البته ساختاری چندکالایی دارد) و همین تفاوت در ترکیب دارایی ها باعث شده افت بازدهی ان ها به مراتب کمتر از صندوق های طلا باشد. 🔹شاید مهم ترین پیام این امار این باشد که همه صندوق های کالایی یکسان نیستند. تفاوت در دارایی پایه، می تواند در دوره های مختلف چرخه های اقتصادی، نتایج کاملاً متفاوتی برای سرمایه گذاران رقم بزند و داشتن چند موتور بازدهی مستقل در یک پرتفوی، اهمیت خود را بیش از پیش نشان دهد. 🗓 7 تیر 1405 📱 @fundvesting
-
مهراد
#غاذر بابا انصاف داشته باشین بذارین سهم نفس بکشه. تو کمتر از یکسال 3 برابر شده!!
-
ثشرق سهم ثشرق مثل موساد کار میکنه
-
عباس ناوبران
شپلی پتروشیمی مارووون خدا شاهد است اگر بدانید داره چه اتفاقاتی می افته…
-
.Behnam Khodaverdi
تاصیکو سهمی که هنوز هم نمیشه راجع بهش نظر بلند مدتی داد کوتاه مدتی که اصلاح رد خور نداره چون هنوز هم جزو عرضه اولیه ها با پی بر ای افتضاح فعلی هنوزم توصیه میشه سمت تاصیکو نرید ، باید چارتش مشخص بشه
-
خبنیان سلام دوستان دقیقا 20 درصد ریخت رکورد زد تو کل سهم ها با این ریزش تو 7 روز کاری واقعا عجب بود
-
تحلیل بنیادی
سصوفی از سال 1386
-
علی کاظمی
ثشاهد اما فلاکت بار تر از همچین سهم هایی سهام های استانی هستند که سالهاست پول مردم توشون قفل شده و دیگه هیچ ارزشی نداره
-
ثشرق من این سهم 7تومان سبد گردون خرید برام دو میلیارد الان شده 1700دوباره طرف میاد میگه بفروشید
-
فوتسالی
حافرین واقعا این چه حقوقی هست که اصلا حمایتی نداره؟سهامدار را فراری میدن
-
شبندر 📈 گزارش خرداد شبریز هم منتشر شد و عملکرد بسیار خوبی داشت. ✅ درامد فروش سه ماهه شرکت به 99 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 87 درصد رشد داشته است. ✅ فروش خردادماه نیز با ثبت 36.9 هزار میلیارد تومان، نسبت به خرداد سال گذشته بیش از 107 درصد افزایش نشان می دهد. این گزارش در کنار گزارش های مناسب سایر پالایشی ها، نشان می دهد که عملکرد عملیاتی صنعت همچنان قدرتمند است و برخلاف فضای هیجانی معاملات امروز، از نظر بنیادی نشانه ای از ضعف در شرکت ها دیده نمی شود. نکته مهم اینجاست که امروز بازار تحت فشار عرضه و جو روانی بود، اما انتشار چنین گزارش هایی می تواند به تدریج نگاه بازار را دوباره به سمت ارزش های بنیادی برگرداند. اگر در هفته های اینده موضوع بازگشت فرمول قیمت گذاری بر مبنای پلتس نیز نهایی شود، یک محرک بنیادی دیگر به این گزارش های قوی اضافه خواهد شد. #شبریز