وضعیت بازار سرمایه در شرایط تورمی تورم نقطه به نقطه خردادماه در روز گذشته اعلام شد؛ براساس اطلاعاتی که توسط مرکز امار منتشرشده، تورم نقطه به نقطه خرداد 1405 به 88.6درصد رسیده و تورم ماهانه نیز رقم 5.9درصد را نمایش می دهد. در واقع رکوردشکنی تورم ادامه دار است و در چنین شرایطی بورس به عنوان یکی از بازارهایی که با نرخ دلار پایین تری ارزش گذاری شده، می تواند میزبان بخشی از نقدینگی حقیقی ها باشد. به زبان ساده تر، در شرایطی که اقتصاد با شتاب بالای رشد سطح عمومی قیمت ها مواجه است، بازار سهام می تواند به عنوان یکی از گزینه های سرمایه گذاری، نقش مهمی در حفظ ارزش دارایی ها ایفا کند. تجربه اقتصادهای مختلف نشان می دهد که در دوره های تورمی، دارایی هایی که از پشتوانه دارایی واقعی و توانایی افزایش درامد اسمی برخوردار هستند، می توانند عملکرد بهتری نسبت به دارایی های نقدی داشته باشند. سهام شرکت ها نیز به دلیل ارتباط مستقیم بسیاری از بنگاه ها با قیمت کالاها، نرخ ارز و ارزش دارایی های فیزیکی، از این ویژگی برخوردار است. در بورس تهران به ویژه در صنایع صادرات محور مانند پتروشیمی، فلزات اساسی و معدنی ها، درامدهایی دارند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تاثیر نرخ ارز و قیمت های جهانی قرار می گیرد. در چنین شرایطی، افزایش نرخ ارز و رشد قیمت کالاها می تواند به افزایش درامد ریالی این شرکت ها منجر شود و در نتیجه ارزش سهام انها نیز ظرفیت تعدیل با شرایط تورمی را پیدا کند. .
-
یه بنده خدا....
#خساپا
-
با فملی و شپنا بردن بالا حالا همه سر به زیر متاسفانه
-
اهرم ضهرم5031 با اعمال 3800 سنگین بفروش 900 پرمیوم میشه سودت
-
اهرم یه بنده خدایی ادیبی دیروز توپ تاپیک شستا می گفت امروز ضستا 4046 درو کنید امروز!! هر کی خرید همین امروز نصف سرمایه اش دود شد
-
حمیدرضا صدقی
خساپا عرض سلام ادب احترام تجربه های گذشته نشان داده که هنگامی که خساپا و خودرو چه صف فروش چه صف خرید میلیاردی میبندن دوام نداره نهایتن 1 الی 2 روز. بعد سویینگ رخ میدهد. امیدوارم ایندفعه هم صادق باشه نهایتن فردا از صف فروش به صف خرید تبدیل بشه.
-
اهرم خدایا صدای منو بشنو دیروز گفتن ضستا4046 بخر تمام زندگیم رفت خدایا خودت قضاوت کن سکته کردم
-
بنیرو گزارشات عالی بود. و کسایی که امروز خریدن مفت خریدن. مبارکشون باشه
-
بنیادی کار
#قمرو 🔺 فروش خرداد به حدود 515.6 میلیارد تومان رسید؛ بالاترین فروش دو سال اخیر و 71% بالاتر از رکورد قبلی. 🔺 رشد سالانه 367.8% است و بعد از افت اردیبهشت، روند درامد دوباره صعودی شده؛ پس گزارش بیشتر از یک نوسان ماهانه ساده است. 🔺 بار اصلی فروش روی شکر سفید بوده؛ هم مقدار فروش بالا رفته و هم نرخ ان نسبت به ماه های قبل بهتر شده، پس رشد فقط از قیمت نیامده. ✏️ تولید تفاله خشک و ملاس بالاتر از فروش بوده و کمی موجودی ساخته شده، اگر فروش این اقلام در ماه های بعد راه بیفتد، می تواند پشتوانه درامدی کوچک اما مثبت باشد. کانال بنیادی کار ✅ @bonyadi_kar✅
-
یه بنده خدا....
#پترول
-
علی
#غگلستا با تورم 135 درصد گروه خوراکی طرف تو صف فروش نشسته که بفروشه.حداقل گزارش ماهانه ها رو ببین. درامد عملیاتی رو ببین. نرخ فروش ها رو ببین. بعد تصمیم بگیر. اگر هم نشستی تو صف فروش بازهم ایرادی نداره. گزارش های فصلی که بیاد دوباره میری تو صف خرید.