#شفارا اگر بخواهیم از دید یک سرمایه گذار در ایران و با نرخ بازده مورد انتظار حدود 37% سالانه نگاه کنیم، محاسبه به این شکل است: هزینه ساخت هر مخزن: 450 میلیارد تومان موقعیت: ماهشهر (که ارزش بالایی به دلیل دسترسی به اسکله، خطوط انتقال و صادرات دارد) اجاره شامل: مخزن، اسکله اختصاصی، خطوط انتقال، بارگیری و خدمات عملیاتی فقط برای اینکه سرمایه گذار بتواند بازدهی معادل 37% سالانه روی سرمایه خود کسب کند: درامد سالانه مورد نیاز = 450 × 37% = 166.5 میلیارد تومان درامد ماهانه = حدود 13.9 میلیارد تومان اما این فقط بازده سرمایه است و هنوز هزینه های زیر را پوشش نمی دهد: تعمیر و نگهداری مخزن و اسکله بیمه نیروی انسانی برق و تجهیزات دوره های خالی بودن مخزن مالیات و استهلاک اگر این هزینه ها را حدود 10 تا 20 درصد درامد در نظر بگیریم، اجاره اقتصادی به حدود 15 تا 17 میلیارد تومان در ماه برای هر مخزن می رسد. جمع بندی برای یک مخزن 10 هزار مترمکعبی سقف شناور با ارزش ساخت 450 میلیارد تومان در ماهشهر و با فرض اینکه اجاره شامل خدمات اسکله و بارگیری نیز باشد: حداقل اجاره اقتصادی: حدود 14 میلیارد تومان در ماه اجاره مناسب و جذاب برای سرمایه گذار: حدود 15 تا 17 میلیارد تومان در ماه اگر ریسک پروژه، خواب سرمایه یا تورم بالا باشد، اجاره می تواند به 18 تا 20 میلیارد تومان در ماه نیز برسد. اگر منظورتان طراحی یک ترمینال ذخیره سازی فراورده های نفتی است (مثلاً 20 تا 30 مخزن در ماهشهر)، می توانم یک مدل مالی کامل بر اساس استانداردهای این صنعت تهیه کنم که شامل ارزش کل پروژه، درامد سالانه، هزینه های بهره برداری، نرخ بازگشت سرمایه (IRR)، ارزش فعلی خالص (NPV) و دوره بازگشت سرمایه باشد.
-
مصطفی
#وبملت اگر قرار باشه سوی تقسیم بشه نهایتا 15 تومن به ازای هر سهم قابلیت تقسیم شدن داره چون این سود بر اساس عملیات بانکی تولید شده و مابقی سود تسعیر ارز هستش البته فکر نمی کنم همه اون 15 تومن رو به من و شما بدن
-
کارگزاری اعتبار تابان
#اعتبار_تابان #بازار_سرمایه 📈 بازدهی صندوق های سهامی؛ مروری بر عملکرد یک ماهه نگاهی به بازدهی یک ماهه صندوق های سهامی نشان می دهد که برخی از این صندوق ها توانسته اند در فضای پرنوسان بازار، عملکرد قابل توجهی را به ثبت برسانند. 🔹 در این بازه، صندوق پالایش با 67.24% بازدهی، در جایگاه نخست قرار گرفته است. پس از ان، دارایکم با 51.3% و پتروسا با 45.09% به ترتیب رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند. 📊 بررسی عملکرد صندوق های سهامی می تواند دید مناسبی از روند بازار و فرصت های سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد، اما انتخاب صندوق مناسب نیازمند توجه به استراتژی، ترکیب دارایی ها و میزان ریسک پذیری هر فرد است. 📌 بازدهی گذشته، تضمینی برای عملکرد اینده نیست و تصمیم گیری سرمایه گذاری باید بر اساس تحلیل، اهداف مالی و افق زمانی سرمایه گذاری انجام شود. ➖➖➖ دسترسی سریع به خدمات از طریق "بات هوشمند" کارگزاری 📱 اینستاگرام 📱 تلگرام 🤖 بات تلگرام: @Etebar_bot 🤖 بات بله: @Etebarbot https://www.instagram.com/etebarbroker?igsh=Mmc5aGU0b2M4NGRl&utm_source=qr http://t.me/etebarbroker
-
شکست ناپذیر
#خودرو با سهامدار خرد چبکار میکنن!!!!! تو این چند سال قیمت خودرو اینهمه رفته بالا!!!!!! ولی برای سهامدار خرد همش ضرر و زیان و قیمت سهام هم ناچیز شده و سرمایمون بی ارزش شده!!!!!!
-
ایروانی ارشد کسب وکار
موج به وقت موج یازده درصد سبد موج هلدینگ طلای ایران تاصیکو است تاصیکو که با فزر مقاسیه بکنی تاصیکو نسبت به فزر درلیگ دیگه است. ..نزدیک ده درصد موج ونوین است که سودهای اهرمی میسازد…با خریدهای که صندوق موج در وخارزم انجام میدهد احتمالا بالای هشت درصد سبد موج وخارزم شده باشد. افرادی که اعتباری دارند دقت کند
-
gholami
شپنا قیمتش دوبرابر شترانه ولی ببین حقوقی چ حمایتی کرده
-
Mitra
#اروند شرکت پتروشیمی اروند در دوره 12 ماهه منتهی به 1404/12/29 به ازای هر سهم 5,154 ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته است. با توجه به تعطیلی شرکت در زمان جنگ قابل پیش بینی بود جالب هست اجازه میدهند سهم 40%+ باز بشه !!!!!!!!
-
حافظ
تاصیکو تفتان فعلا اندازه فزر که نمیتونه سود بسازه تولید فزر امسال 820 کیلو خواهد بود با براورد سود 20 همتی (حاشیه سود فزر 90 درصده) تفتان به مرور با روی غلطک افتادن تولید و افزایش تولید میتونه روزهای خوبی در سودسازی داشته باشه
-
شپلی 1000 تومن براش مثل اب خوردنه.فردا اول وقت فرصت داد بازم میخرم.
-
مفاخر این سهم شده بهشت نوسانگیرها. یکم پایین تر می خرن. بعد میارن بالاتر صف خرید رو سنگین می کنن و میفروشن. دوباره پایین تر که رفت جمع می کنن و بالاتر خالی می کنن. حالا حالاها رنج می زنه.
-
فزر تابان فردا ، دو هفته دیگه عرضه اولیه میشه ، ومهان مالک 5 درصدیه ، صف امروزش رو ببینید ، عرضه اولیه تخت سلیمان با مالکیت 99 درصدی فزر ، خیلی دیدنی خواهد شد… و چه زود دیر میشود.