جزئیات خبر | تلگرام
بازگشت به خانه
بورس و فارکس | borseforex20181397
۰۶:۳۸:۵۵ ۱۴۰۵/۰۴/۰۷

📌 چرا بسیاری از سرمایه گذاران سهام خوب را می فروشند و سهام بد را نگه می دارند؟ یکی از رایج ترین خطاهای رفتاری در سرمایه گذاری، بیزاری از زیان (Loss Aversion) است. از نظر روان شناسی، درد یک ضرر معمولاً بسیار بیشتر از لذت یک سود هم اندازه احساس می شود. به همین دلیل، بسیاری از افراد بدون اینکه متوجه باشند، تصمیم های اشتباهی می گیرند. در عمل، این سوگیری باعث می شود: ✅ سهامی که سود کرده را زود بفروشیم تا سودمان از بین نرود. ❌ اما سهامی که زیان داده را نگه داریم، فقط به این امید که روزی به قیمت خرید برگردد. نتیجه این رفتار ان است که سهام های باکیفیت و برنده از پرتفوی خارج می شوند و سهم های ضعیف و زیان ده باقی می مانند. در بلندمدت، چنین پرتفویی معمولاً عملکرد ضعیف تری خواهد داشت. سرمایه گذاری موفق یعنی به جای وابستگی به قیمت خرید، وضعیت امروز و اینده شرکت را ملاک تصمیم قرار دهید. اگر کسب وکار یک شرکت تضعیف شده است، گاهی پذیرش یک زیان کوچک و انتقال سرمایه به یک فرصت بهتر، بسیار منطقی تر از سال ها منتظر ماندن برای جبران ضرر است. 📌 در بازار سرمایه، مهم نیست سهم را با چه قیمتی خریده اید؛ مهم این است که از امروز به بعد، کدام دارایی بهترین بازده مورد انتظار را برای سرمایه شما خواهد داشت. این تفاوت نگاه، یکی از مهم ترین ویژگی های سرمایه گذاران موفق است.

فالورها 4308
تاثیر (Imp) 563.0
بازدید 563
تعامل (Eng) 11.0
لیست اخبار