🔘 چرا ضرر دو برابر سود درد دارد؟ | خطایی که تصمیم های مالی ما را تغییر می دهد فرض کنید دو اتفاق برای شما رخ دهد. صبح 10 میلیون تومان سود کنید. و عصر همان روز، 10 میلیون تومان ضرر. از نظر حسابداری، نتیجه نهایی صفر است. اما ایا از نظر احساسی هم همین طور است؟ •️ تحقیقات اقتصاد رفتاری نشان می دهد پاسخ منفی است. بیشتر افراد، درد ناشی از یک ضرر را بسیار شدیدتر از لذت ناشی از یک سود هم اندازه تجربه می کنند. 📌 این پدیده که «زیان گریزی» (Loss Aversion) نام دارد، یکی از مهم ترین مفاهیم اقتصاد رفتاری است و نقش پررنگی در تصمیم های مالی و سرمایه گذاری دارد. 🧠 بر اساس پژوهش های روانشناسان، برای بیشتر افراد، رنج از دست دادن یک مبلغ مشخص تقریباً دو برابر لذت به دست اوردن همان مبلغ است. به همین دلیل، انسان ها معمولاً برای جلوگیری از ضرر، حاضرند تصمیم هایی بگیرند که از نظر اقتصادی چندان منطقی نیست. 🔹 در بازارهای مالی، زیان گریزی رفتارهای اشنایی ایجاد می کند. بسیاری از معامله گران، سهام یا دارایی زیان ده خود را برای مدت طولانی نگه می دارند، به این امید که قیمت دوباره بازگردد و مجبور نباشند ضرر را بپذیرند. در مقابل، همان افراد اغلب دارایی های سودده خود را خیلی زود می فروشند تا سود به دست امده را از دست ندهند. 📉 نتیجه این رفتار، اتفاقی است که بارها در بازارها دیده می شود: «سودهای کوچک و ضررهای بزرگ.» ⚠️ نکته جالب اینجاست که بازار تفاوتی میان سود و ضررهای گذشته قایل نیست. قیمت ها بر اساس احساسات ما حرکت نمی کنند؛ اما احساسات ما می توانند تصمیم هایی بگیرند که بازده سرمایه گذاری را به شدت تحت تاثیر قرار دهند. 📊 سرمایه گذاران حرفه ای تلاش می کنند به جای تمرکز بر احساسی که یک معامله در ان ها ایجاد کرده، بر احتمال موفقیت و مدیریت ریسک تمرکز کنند. ان ها می دانند که پذیرش یک ضرر کوچک، گاهی بهترین تصمیم برای جلوگیری از یک ضرر بزرگ تر است. 🌍 شاید یکی از مهم ترین دلایل موفقیت در بازارهای مالی، پیش بینی بهتر اینده نباشد؛ بلکه توانایی پذیرش این واقعیت باشد که ضرر نیز بخشی طبیعی از سرمایه گذاری است. گاهی سخت ترین تصمیم، همان تصمیمی است که بیشترین ارزش را دارد: پذیرفتن یک زیان کوچک، پیش از انکه به یک زیان بزرگ تبدیل شود. 🧠 #روانشناسی_بازار 🔗 اکوموتیو @ecomotive_Commodities
-
داود
#وبملت امسال براحتی بالای 100 تومن سود محقق خواهد کرد و اهداف قیمتی 300 تومنی وبملت در دسترس خواهد بود .
-
سیگنال ارزدیجیتال|فارکس دیجیتال|ایردراپ
#INJ/USDT جهت پوزیشن: 🔐 نقطه ورود: 🔐 حد ضرر: 🔐 تارگت: 🔐 اهرم: x🔐 مشخصات سیگنال در وی ای پی
-
سیگنال ارزدیجیتال|فارکس دیجیتال|ایردراپ
#GMX/USDT - لانگ🟢 نقطه ورود: 5.43 حد ضرر: 5.30692 تارگت 1: 5.4427 تارگت 2: 5.47984 اهرم: x30
-
Ehsan.H
#سباقر به این گزارش دقت کنید . شرکت در خرداد ماه 80.000 تن سیمان صادر کرده به نرخ 42 دلار و تبدیل 137000 تومانی که میشود 460 میلیارد تومان . ان وقت چطور گزارش داده که 360 میلیارد فروش داشته ؟؟ و همچنین 158 میلیارد فروش داخلی خرداد بوده که مجموعا میشود 618 میلیارد…
-
درمسیر خوشبختی با ونیرو
#ونیرو https://energynevis.ir/1402062162
-
سیگنال ارزدیجیتال|فارکس دیجیتال|ایردراپ
#INJ/USDT جهت پوزیشن: 🔐 نقطه ورود: 🔐 حد ضرر: 🔐 تارگت: 🔐 اهرم: x🔐 مشخصات سیگنال در وی ای پی
-
roben
#سینرژی امیدوارم فرضیه درست باشه وشروع به حرکت نماید/هیچوقتrsi به این محدوده نرسیده و گارد صعودی گرفته ضمنا تحلیل سهم #وحکمت رو هم گذاشتم اگر خوشتون اومد لطفا حمایت بفرمایید
-
Ehsan.H
#سباقر به نقل از کانال اکوتیک ✅گزارش درامد خرداد سباقر نسبت به ماه قبل کمی کاه ش تولید و کاهش فروش داشته که با بررسی فروش در بورس کالا پیش بینی میشد ولی نکته مثبت اینکه برای تیرماه 80 هزارتن فروش صادراتی پیش فروش کرده که نشان از تداوم فروش خوب دارد با گزارش این سه ماه منتظر سوپر گزارش بهار باید بود نکته منفی اینکه دوتا از سهامداران درصدی چند روزیست که عرضه میکنند و دلیل این عرضه نامشخص ولی حقوقی همچنان خوب میخرد ✍️محبی
-
شهریار
#وسدید ضمن عذرخواهی از دوستان این صفحه که اغلب افرادی درخور و شایسته هستند برخی نیز غایت پ س ت ی می باشند ناگزیر از همه خداحافظی می کنم
-
کارن
تنها راه نجات ایران نابودی شما شیاد هاس. ایران به ابزاری داره به اسم بودجه که می ره برای فلسطـین منتها برای صـدام عزاداری می کنن و برای مصری که به فلسطینی راه نداد خوشحالی. #شاخص_بورس #عیار #خودرو