جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
سعید پیرنیا | s.pirnya
۲۲:۰۷:۴۶ ۱۴۰۵/۰۴/۰۶

فزر افزایش سرمایه 3 نوع هست: 1- از تجدید ارزیابی: هر چند سال یکبار با توجه به تورم کشور امکانات شرکت اعم از تجهیزات ، زمین و غیره مورد ارزیابی مجدد قرار میگیره تا ارزش شرکت به نرخ روز حساب بشه بعد با توجه به اینکه چند درصد نسبت به ارزش قبل افزایش پیدا کرده افزایش سرمایه میده، بهمون میزان سهام جایزه میده، در سرمایه شما تغییری ایجاد نمیشه ولی قیمت سهم پایین میاد و بقولی جذاب میشه واسه بقیه که بخوان ورود کنن 2- سود انباشته: بعضی از شرکت ها سود تقسیمی خودشونو نمیان کامل تقسیم کنند بفرض 50 درصد تقسیم میکنن مابقی می مونه واسه اینکه نخوان مالیات بدن و همچنین نقدینگی از شرکت خارج بشه میان افزایش سرمایه میدن از سود کسب شده شرکت به همون میزان کم میشه و قیمت هم پایین میاد ، سرمایه شما تغییری نمیکنه فقط سهامتون زیاد میشه 3- اورده نقدی: شرکت اعلام می کنه مثلا 100 درصد افزایش سرمایه می خوام بدم از اورده، بعد شما باید حساب کنید وقتی 100 درصد سهمتون بخواد زیاد بشه چه تعداد سهم میشه اونو ضربدر 100 تومن ارزش اسمی هر سهم میکنید پولشو باید پرداخت کنید به شرکت ، یعنی شرکت از پول شما استفاده می کنه واسه طرح توسعه خودش چیزی نداره معمولا ، این کار رو شرکت هایی می کنند که معمولا سود دهی ندارن پول هم ندارن وام هم نمیتونن بگیرن

تعامل (Eng) 3.0
لیست اخبار