جزئیات خبر | تلگرام
بازگشت به خانه
صندوق های طلای بورس ایران | gold_baharebourse
۱۸:۱۶:۳۷ ۱۴۰۵/۰۴/۰۶

🥇📉 **صندوق ETF طلای GLD طی 4 ماه گذشته حدود 12 میلیارد دلار خروج سرمایه ثبت کرده است.** 💰 💸 این میزان خروج از پایان فوریه تاکنون، بزرگ ترین **خروج 4 ماهه در حدود 13 سال اخیر** محسوب می شود. 📉 📊 در عمل این یعنی سرمایه گذاران ETF #طلا در این دوره: 🧾 بخشی از موقعیت های خود را نقد کرده اند. 📉 یا به دارایی های دیگر (مثل سهام یا اوراق) منتقل شده اند. 📉 و تقاضای مالی (paper gold) نسبت به قبل کاهش یافته است. ⬅️ نکته مهم اینجاست که این نوع داده ها بیشتر نشان دهنده **رفتار سرمایه گذاران مالی (ETF/فاندها)** است، نه الزاماً تقاضای فیزیکی طلا از سوی بانک های مرکزی یا بازار اسیا. 🏦 🌍 به همین دلیل ممکن است هم زمان با خروج از ETFها، در سمت دیگر بازار (مثل بانک های مرکزی یا خریداران اسیایی) تقاضا همچنان قوی باشد. ⚖️ ⬅️ این وضعیت معمولاً به یک شکاف رفتاری بین دو نوع بازیگر اشاره دارد: 📉 سرمایه گذاران مالی: کاهش ریسک و خروج 🏦 خریداران استراتژیک: انباشت بلندمدت 📈 #اونس #طلا #صندوق_طلا https://t.me/+JwGZkTjw0jVmMmM0

فالورها 134
تاثیر (Imp) 54.0
بازدید 54
تعامل (Eng) 9.0
لیست اخبار