[]( اقای سه صندلی! وزارت نفت کیست؟ «بهزاد شمسی»؛ مرد همه کاره صنعت نفت یا نماد #تعارض_منافع؟ ❌انتصاب همزمان بهزاد شمسی به عنوان مدیر مالی و عضو هییت مدیره شرکت ملی نفت، عضو هییت مدیره صندوق بازنشستگی صنعت نفت و همچنین رییس هییت اول تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان، پرسش های جدی و بی پاسخی را درباره ساختار نظارتی و احتمال تعارض منافع در صنعت نفت ایجاد کرده است. 🟡منتقدان می پرسند، چگونه ممکن است فردی که در جایگاه مدیر مالی شرکت ملی نفت قرار دارد و نقش کلیدی در مدیریت منابع و پرداخت های مالی ایفا می کند، همزمان در هییت مدیره صندوق بازنشستگی #نفت نیز حضور داشته باشد؟ ⁉️ایا این تمرکز مسیولیت و قدرت، زمینه ساز تضعیف نظارت های مستقل نیست؟ ↩️سوال مهم تر اینجاست که وقتی همین فرد ریاست هییت اول تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان را نیز بر عهده دارد، در صورت بروز هرگونه تخلف احتمالی در حوزه های مدیریتی یا مالی، چه نهادی و با چه میزان استقلال بر عملکرد او نظارت خواهد کرد؟ ناظرِ ناظر چه کسی است⁉️⁉️ 🟡از سوی دیگر، مدیر مالی شرکت ملی نفت نقش مستقیمی در واریز کسورات کارکنان به صندوق بازنشستگی دارد. منتقدان هشدار می دهند که تمرکز چنین اختیاراتی در یک فرد می تواند در شرایط بحرانی یا تصمیمات بودجه ای، صندوق بازنشستگی نفت را با چالش های جدی مواجه کند. ♨️ اگر به هر دلیل اعلام شود منابع مالی کافی وجود ندارد یا پرداخت ها با تاخیر انجام شود، چه تضمینی برای حفظ منافع بازنشستگان و کارکنان وجود دارد؟ ◾️این حجم از مسیولیت های حساس در اختیار یک مدیر، این پرسش را به وجود اورده که ایا اصول حکمرانی شرکتی، #شفافیت_مالی و تفکیک وظایف نظارتی در این انتصابات رعایت شده است یا خیر؟ ایا ساختار موجود به گونه ای طراحی شده که امکان پاسخگویی واقعی را فراهم کند، یا انکه حلقه های تصمیم گیری و نظارت در یک نقطه به هم رسیده اند؟ افکار عمومی، کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت حق دارند بدانند که سازوکارهای جلوگیری از تعارض منافع در این انتصابات چیست؟ ↙️چه تضمینی وجود دارد که منافع هزاران ذی نفع #صندوق_بازنشستگی_نفت تحت تاثیر تمرکز قدرت و مسیولیت قرار نگیرد؟؟ #رانت 🔗باما بروز باشید 🆔 @Bama_News_ir
-
zohreh
#فملی سلام 37 درصد
-
شپنا سلام وقت بخیر من شپنا داشتم، ولی فروختم چند روز پیش🥺 ولی مشکلم حل شد حالا خیلی پشیمونم🥴 دوستان به نظرتون فرصت خرید میده تو روزای اینده؟ اصلا فرصت داد بخرم یا ممکنه چند روز نزولی بشه؟!!
-
خصدرا خصدرا، ترند سال 1405
-
اخبار شرکتها و مجامع
#اخابر | مخابرات ایران با شتاب وارد تابستان شد؛ رشد 71 درصدی درامد خرداد گزارش فعالیت ماهانه مخابرات ایران از تداوم روند قدرتمند رشد درامدها حکایت دارد؛ به طوری که شرکت در خردادماه یکی از قوی ترین عملکردهای خود را به ثبت رساند و درامدی بالاتر از میانگین دو ماه نخست سال کسب کرد. بر اساس گزارش منتشر شده، درامد اخابر در خردادماه به 20,867 میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 71 درصد رشد داشته است. همچنین مجموع درامد 3 ماهه شرکت به 62,415 میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 72 درصد افزایش را نشان می دهد؛ موضوعی که بیانگر حفظ روند رو به رشد درامدهای عملیاتی است. با کسر عملکرد خرداد، مجموع درامد دو ماه نخست سال مالی 41,548 میلیارد ریال بوده و میانگین فروش این دو ماه 20,774 میلیارد ریال براورد می شود. بر این اساس، درامد خرداد حدود 0.4 درصد بالاتر از میانگین دو ماه قبل ثبت شده و نشان می دهد شرکت توانسته سطح بالای درامد خود را در پایان فصل حفظ کند. در مجموع، گزارش جدید اخابر تصویری از رشد پایدار درامد، تثبیت فروش در سطوح بالا و ادامه روند مثبت عملیاتی ارایه می دهد؛ موضوعی که می تواند برای سهامداران، نشانه ای از ثبات عملکرد شرکت در اغاز سال مالی باشد. @akhbar_majame
-
از بورس چه خبر AzBourse Che Khabar 🇮🇷
در روز ششم تیرماه شتران112 درصد سود اول اهرم 71 شستا 60 وبملت 56 عیار 33 خساپا 14 و پارس با 11 درصد سود اخر✍️🍏
-
روزنامه اطلس اقتصاد
❇ ارزیابی مثبت شستا از عملکرد پیشرو پتروشیمی خراسان 🔹 سعید نایب، معاون راهبری و نظارت بر شرکت های شستا، در بازدید از پتروشیمی خراسان، عملکرد این مجتمع صنعتی را بر اساس صورت های مالی بسیار مناسب ارزیابی کرد. وی با تاکید بر استراتژی ایجاد «اتاق شیشه ای» برای ارتقای شفافیت امور حسابرسی، برنامه های محوری شستا را توسعه بازار از طریق بین المللی سازی و سنجش نواوری در حوزه… 🔗 ادامه ی مطلب… 🌐 @atlaseqtesad https://atlaseqtesad.ir/108721/khorasan-petrochemical-shasta-evaluation.html
-
بورس .
عیار فردا سر خطی شبندر همگی خسته نباشید
-
علیرضا
اهرم حالا به جز خبرای منفی که الان داره میاد صف شپنا فردا روی مقاومت قوی هستش که باید بریزه که بشدت به افت بازار خواهد بود
-
م ق
#شپلی اکریل ایران (شپلی) گزارش فعالیت_ماهانه (خرداد_1405) دوره 1 ماهه منتهی به 1405/03/31 سال مالی منتهی به: 1405/09/30 ✅افزایش 80.21 درصدی فروش خرداد 1405 در مقایسه با ماه گذشته ✅رشد 324.43 درصدی فروش خرداد 1405 در مقایسه با خرداد 1404 ✅رشد 107.88 درصدی فروش 6 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته
-
موج واقعا برام سواله بعد از افزایش قیمت وحشتناک ایران خودرو چرا بلافاصله صف فروش شد ؟هر روز هم صف فروش!!!! چرا سهام ایران خودرو هیچ ربطی به کارخانه ش نداره ؟