جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
علی ا . | an
۱۳:۴۰:۴۸ ۱۴۰۵/۰۴/۰۶

#شپلی پتروشیمی مارون 170 هزار تن در سال اکریلونیتریل تولید خواهد کرد که سالانه 120 هزار تن در اختیار شپلی قرار میگیره (حالت ایده ال). باتوجه به اینکه فروش خرداد حدودا 1.5 همت هست و بدون فروش اکریلیک بوده، درصورت وقوع سناریوی فوق بتدریج فروش شرکت به بالای 3 همت در ماه میرسه. باید درنظر داشت حاشیه سود اکریلیک میتونه حدود 17% به بالا باشه، ضمن این که محصول سوداور شپلی، اکریلیک هست. ضمنا تجدید ارزیابی شپلی بدون اپدیت ارزش سرمایه گذاری ها بتاریخ منهتی به اذر 1404 حدود 39 همت شده که با دلار 70 تومن بوده (ارزش فعلی مارکت شرکت 14.3 همت) و ضمن اینکه مشکلات مربوط به رفع توثیق مالکیت ها در سهام تودلی رفع شده که ترجیح مدیران بر فروش سایر زیرمجموعه هاست تا #شمواد. (یک فقره از دارایی های شرکت 40 همت ارزشگذاری شده). قراره پتروشیمی مارون وارد سهامداری عمده شرکت بشه که باتوجه به تامین ACN در اینده ای نزدیک از این پتروشیمی، تاثیر بسیار مطلوبی در اینده سهم خواهد داشت. ضمنا بلوک توقیفی العقیلی با توجه به قول مساعد قوه قضاییه بزودی مشکلش رفع میشه و امکان جابجایی خواهد داشت. نیروگاه 15 مگاواتی که مشکل با منابع طبیعی حل شده و بزودی مازاد تولید به شبکه توزیع عرضه میشه (درامد مناسبی برای شرکت و کاهش هزینه برق مصرفی)- پارازیلین رو داره مازاد بر نیاز شمواد تامین میکنه - قراره 2 دستگاه وایندور جدید به خط تولید اضافه بشه

لیست اخبار