جزئیات خبر | تلگرام
بازگشت به خانه
صدای بورس | sedayebourse
۰۹:۱۴:۳۶ ۱۴۰۵/۰۴/۰۶

📉ورود غول نفتی ایران به بورس رویای قدیمی بازارسرمایه درپیچ وخم حقوقی 🔹سازمان بورس پیگیر ورود شرکت های بزرگ دولتی از جمله شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز به بازار سرمایه است. دراین خصوص باید به چند نکته توجه کرد: 🔹روابط مالی میان دولت، شرکت ملی نفت، صندوق توسعه ملی، بودجه عمومی و شرکت های تابعه طی سال های گذشته ساختاری پیچیده پیدا کرده؛ به گونه ای که تعیین دقیق درامد، هزینه، سود و تعهدات مالی این شرکت بدون اصلاح این ساختار امکان پذیر نیست. 🔹در بازار سرمایه، افشای اطلاعات دقیق درباره میزان فروش، درامدها، قراردادها و وضعیت مالی شرکت ها یک اصل اساسی محسوب می شود، اما بخش مهمی از اطلاعات مربوط به صادرات نفت ایران به دلیل تحریم ها ماهیتی محرمانه پیدا کرده است. 🔹شرکت نفت علاوه بر فعالیت اقتصادی، مسیول اجرای سیاست های کلان انرژی کشور، توسعه میادین مشترک، تامین خوراک صنایع، اجرای پروژه های راهبردی و انجام بسیاری از ماموریت های حاکمیتی است.در مقابل، سهامداران بورس انتظار دارند مدیریت شرکت صرفاً بر مبنای سوداوری و افزایش بازده سرمایه عمل کند./تسنیم @sedayebourse

فالورها 12744
تاثیر (Imp) 1646.0
بازدید 1646
تعامل (Eng) 2.0
لیست اخبار