نگاهی به پرتفوی موج (بخش چهارم) قرن، شیراز، دتماد بخش اول: فملی، تاصیکو، وخارزم بخش دوم: شستا، وغدیر، وبانک بخش سوم: ونوین، شپنا، وخاور، سفارس، سشرق، سهگمت، سغدیر و حسینا قرن تنها سهم از گروه گلرنگ با قیمت به درامد پایین! پیش از این نیز اشاره شد اگر نگاهی عمیق تر به شرکت های گروه گلرنگ داشته باشیم و بخواهیم حاشیه سود منطقی با توجه به رویه صنعت را لحاظ کنیم تنها شرکتی از گروه گلرنگ که با یک حاشیه سود منطقی قیمت به درامد پایینی دارد احتمالا همین قرن است؛ منظور این است فارغ از نوسانات فصلی که ممکن است در بهار نیز ادامه داشته باشد قیمت به درامدها سایر هم گروهی ها بین 8 تا 10 به نظر می رسند. قرن را می توان یک نماد کم ریسک در سال های گذشته مطرح کرد که هر ساله با رشد منطقی و بدون هیجانات اضافی (افت و خیز سنگین) به رشد خود ادامه داده است. یک مفروضات متعادل برای سال جاری و سال های بعد نشان می دهد قرن این رشد با ثبات قیمت را در سال های بعد هم ادامه خواهد داد. فقط یک نکته قرن باید در گوشه ای از پرتفو قرار گرفته و از اینکه هر روز وسواس بررسی ان را داشته باشیم باید خودداری کرد رشدهای خیره کننده سهم در سال های اخیر با احتمال بسیار زیاد ادامه خواهد یافت. علاوه بر این اگر قرن بخواهد به قیمت به درامد همگروهی های خود از گروه گلرنگ نزدیک شود (با توجه به حاکمیت شرکتی مناسب) جهش خوبی را باید تجربه کند. شیراز می تواند یک ساله تا بیش از 100 درصد بازدهی داشته باشد سهام پتروشیمی شیراز در بازگشایی با فشار فروش مواجه شد که فرصت خرید مناسبی ایجاد کرد. پتر شیمی شیراز گرچه از جنگ اسیب دید اما به نظر می رسد با چشم اندازی که از قیمت اوره وجود دارد می تواند تا 30 همت سود بسازد. ارزش بازار شیراز حوالی 112 همت است و به این معنی که یک سال دیگر در چنین روزهایی دوباره مجمع تقسیم سود دارد و عمده سود را تقسیم می کند. برای سال بعد هم می توان سود 40 همتی در نظر گرفت که با این مفروضات اگر شیراز تا قبل اژ مجمع سال بعد حوالی 220 همت ارزش بازار داشته باشد منطقی به نظر می رسد؛ فارغ از اینکه اگر به سمت کاهش نرخ سود طی سک سال اینده برویم این قیمت به درامد احتمالا می تواند رشد کند و رشد سهام به مراتب بیشتر را شاهد باشیم. در خصوص قیمت اوره در مطالب اتی بیشتر صحبت می شود و اما احتمالا اینکه میانگین فروش اوره بین 450 تا 550 دلار باشد چندان عجیب نیست مگر اتفاق خاصی رخ دهد. دتماد هنوز هم جا مانده است با وجود رشد محسوس قیمتی هفته های گذشته دتماد هنوز با هم با توجه به تحولات صنعت دارو و انتظار برای انعکاس ان در صورت های مالی دتماد جا مانده محسوب می شود. در مطالب قبل به دتماد پرداخته شد و اما اگر طی یک سال اینده دتماد حوالی 3 همت سود تقسیم کند (دو مجمع امسال و سال ایندت)، قیمت به درامد با فرض ارزش بازار کنونی (10 همت) به 2 پس از مجامع یک سال اینده افت خواهد کرد. بر این اساس دتماد یک ساله بازدهی خارق العاده ای را خواهد داشت. https://t.me/bourse_automation/25240 https://t.me/bourse_automation/25241 https://t.me/bourse_automation/25242
-
⋆‧𝐵𝘦࣭𝘢'𝘴 𝑑𝘪𝘢𝘳࣪𝘺°𓏲ּ𝄢.ೃ | Phainon glazers
وسنا زیادی شاده_
-
ونیرو بدون شک صف های فروش این هفته بیش از صف خرید هست اینرو گذشته سهم نشون داده هر بالایی که زده پایین تر اومده
-
جف خان
شپنا بعضی دوستان تحلیل های جالبی می نویسن که چون شپنا 250 درصد رشد کرده یعنی به قله رسیده و بفروشید برید سهم زیان ده یا رشد نکرده بخرید. صف خرید سنگین شپنا در یک ماه گذشته خرید اینده است نه الان. ایا دیدید که با گزارش 1404 ای پی اس روی تابلو از 115 تومان افزایش یافت به 150 تومان؟ ایا وقتی چند ماه دیگه با گزارشات شپنا ای پی اس روی تابلو افزایش یافت به 300 تومان بازم میگید شپنا در قله است؟ حالا با سهامداران عمده و بیمه مرکزی که ماه هاست در صف خرید شپنا هستن کاری ندارم ولی افراد تیز بین میدونن چه اینده ای در انتظار سلطان شپناست. اگه اطلاع داشت که به زودی این 250 درصد رشد میشه 1000 درصد بازم همچین تحلیلی مینوشت؟ هر برگ از 50 میلیون برگ از سهام شپنای من برام ارزشش از یک میلیون تومان هم بیشتر است. سهام شپنای سال 97 من الان 6000 درصد در سود هست. ولی برای من هنوز این یک رشد جزیی هستش. کسانی که با معجزه سود مرکب اشنا باشن حتی یک برگ از سهام سود ده رو به پیشرفت رو به هیچ قیمتی نخواهند فروخت. سال 97 سود مجمع من باهاش یک دوچرخه میتونستم بخرم. ولی با معجزه سود مرکب در اثر صبر و اضافه کردن مجدد سهام با سودهای مجمع حالا فقط با سود مجمع دیگه میتونم سالی یه خونه بخرم و 5 سال دیگه با هر سود مجمع یک اپارتمان خرید خواهد شد و… فکر نکنید من خیلی وارد یا حرفه ای هستم. استراتژی موفقیت و ثروتمند شدن در بازار سهام خیلی ساده است . شاید براتون عجیب باشه که بدونید موفقیت در بازار سهام نتیجه هیچ کاری نکردن و صبر کردن است. البته نه هر صبری بلکه صبر در مسیر درست یعنی صبر با سهام سود ده و رو به پیشرفت. کسانی که وارن بافت رو بشناسن میدونن که 99 درصد از ثروتش رو در سن بالای 50 سالگی به دست اورده. دلیلش رو من کاملا درک میکنم که چه صبری داشته و چجوری از معجزه اثر مرکب استفاده کرده.
-
مهدی احمدی
خودرو این چه حرفیه ، همه سهما اپشن دارن ، وبملت ، اهرم ، موج ، شپنا ، همه شاخص سازا اپشن دارن همشونم رشد کردن ، هیچ ربطی به اپشن نداره
-
وبملت دوستان سهم کی میره به مجمع حدودا بسته بشه و اینکه چ قدر طول میکشه بازگشایی بشه
-
کاظم جعفری
سصفها سیمان اصفهان؛ سوداوری بیش از دو برابر شد سیمان اصفهان در گزارش 12 ماهه 1404 عملکردی بسیار مثبت را ثبت کرده است. سود هر سهم شرکت به 2,767 ریال رسیده و سود تلفیقی نیز با رشد 114 درصدی به حدود 8,659 میلیارد ریال افزایش یافته است. در سمت درامدی، فروش شرکت 55 درصد رشد داشته که مهم ترین محرک جهش سوداوری محسوب می شود. سصفها با ثبت رشد چشمگیر فروش و سود، یکی از گزارش های موفق صنعت سیمان را ارایه کرده است.
-
🇮🇷برق در بورس انرژی ایران🇮🇷
*🔸لیست عرضه های برق در بورس انرژی ایران* *▫️در روز شنبه مورخ 1405.04.06* *https://ble.ir/bargheirani*
-
🇮🇷برق در بورس انرژی ایران🇮🇷
🔸لیست امار معاملات برق سبز در بورس انرژی ایران ▫️در روز سه شنبه مورخ 1405.04.02 https://ble.ir/bargheirani
-
بلباوی حمدو
مسگون بخرید تا ده تا قفل صف خرید رو تصمین میکنم.اخه میدونم چه خبره،بیشتر به خرید و فروش و تولیدات مس بالا رفتنش ربط داره،همش قیمت جهانی مس نیست..سهام مسی رو می خرد مثل فملی فباهنر و غیره
-
mostafashahriary
#رکیش اهداف کوتاه مدتی سهم (تحلیل ها نظر شخصی هست ملاک خرید و فروش قرار نگیره)