نگاهی به پرتفوی موج (بخش دوم) هلدینگ ها: شستا، وغدیر، وبانک بخش اول : تاصیکو، فملی و وخارزم اشاره شد که برخی از سهام اتفاقا بزرگ بازار پتانسیل قابل توجهی برای رشد قیمت سهام دارند که احتمالا بیشترین رشد قیمتی را در یک سال اینده تجربه خواهند کرد. در این میان هلدینگ های بزرگی مانند شستا و وغدیر و وبانک مشاهده می شوند. مطالب جداگانه ای در خصوص هر یک از نمادها پیش از این در کانال ارایه شده است و به صورت خلاصه به این نمادها پرداخته خواهد شد . وغدیر در بازه های مختلف زمانی شما را غافلگیر می کند اشاره شد که احتمالا وغدیر در سال مالی جاری حوالی 60 همت سود برای تقسیم داشته باشد. سود سال مالی بعد از بازه 80 تا 120 همت است. با ارزش بازار 330 همتی مشخص است که چرا وغدیر باید جهش چشم گیر قیمت را تجربه کند. اما نکته مهم اینکه فعلا در بهترین حالت شپدیس را با 60 تا 70 درصد ظرفیت تولید لحاظ می کنیم. از پارس انتظار افت سوداوری وجود دارد. برای وکغدیر هم سود حداقلی لحاظ شده است. با همه این موارد جهش این چنینی سود وغدیر را می توان انتظار داشت. حالا اگر تا یک سال اینده این شرکت ها هم بتوانند به سمت ظرفیت کامل حرکت کنند احتمالا سود وغدیر با مفروضات امروز رشد 40 درصدی نسبت به پیشبینی کنونی داشته باشد. برای درک بهتر لازم است گفته شود با رفع تحریم پتروشیمی تخفیف نزدیک به 100 دلاری فروش گاز مایع در پتروشیمی پارس و تخفیف 40 تا 50 دلاری تخفیف اوره حذف می شود. بر این اساس وغدیر با وجود تمام اسیب ها در ارزش بازار فعلی بسیار ارزنده است و تصور کنید بعد از حوالی 150 همت تقسیم سود در 18 ماه اینده انتظار سود 200 همتی را از وغدیر داشته باشید. بر اساس اطلاعات موجود در مدل ها احتمالا باید منتظر رشد چند صد درصدی قیمت وغدیر در یک سال و اندی دیگر را داشت. پرتفویی از سهام پالایشی و پتروشیمی (پارسان)، معدنی و فلزی (وکغدیر)، الومینیوم جنوب و سایر صنایع وغدیر را برای رشدهای قیمت از جنبه های مختلف اماده کرده است. تاصیکو، تیپیکو، سیتا، ستاره، حکشتی، ملی نفتکش همه در شستا خواهند درخشید شما اگر انتظار جهش چند صد درصدی تاصیکو را دارید طبیعتا اثر ان در شستا هم مشاهده خواهد شد. جهش محسوس سوداوری تیپیکو و سیتا به سود سهام دریافتی شستا می افزاید. پالایشگاه ستاره خلیج فارس با این وضعیت معاملات بلوکی احتمالا برای عرضه سهام اماده می شود و بدون تسهیلات ارزی به راحتی ارزش بازار کنونی شستا را در سطوح فعلی پوشش می دهد. در فضای رفع تحریم سهام شستا در کشتیرانی و ملی نفت کش ورای قیمت های کنونی ارزش دارد. براورد نگارنده این است ناو و ارزش دارایی های شستا در یک سال اینده تا 2.5 برابر اعداد فعلی رشد می کند. احتمالا اثر این موضوع در جهش سوداوری نیز مشاهده خواهد شد. به هر حال شستا نیز از جنبه های مختلف می تواند با جهش محسوس همراه شود و در این مسیر و با توجه به خاطرات گذشته از جهش های قیمتی شستا هم احتمالا بازار را غافلگیر می شود. از رشد وبانک جا می مانید وبانک احتمالا حوالی 10 همت در سال جاری سود تقسیم کند. در سال اینده این سود می تواند تا 13 همت رشد داشته باشد. ارزش بازار وبانک امروز 46 همت است و در 13 ماه اینده 23 همت سود تقسیم می کند؛ نزدیک به نیمی از ارزش بازار. یعنی شما فقط وبانک را یک سال بدون سایر پتانسیل ها نگه دارید نیمی از ارزش بازار را دریافت می کنید. حالا نکته جالب توجه اینکه وبانک دوباره شروع به فروش دارایی ها خواهد کرد و سودهای حاصل از فروش را تقسیم می کند. با تمام این توضیحات این عادت بازار است که از رشدهای سهام اینچنینی جا بماند و همیشه در طمع چند واحد درصد (خرید با قیمت کمتر یا در بزنگاه ها) از سودهای چند صد درصدی جا بمانند. مشخص است وبانک همین حالا مستعد یک رشد چشم گیر سهام است و با هر خبری از فروش دارایی جهش های چند برابری قیمت را می تواند تجربه کند. https://t.me/bourse_automation/25240
-
چکاپا دوست عزیزمون حق داره مدیران قبلی رو من خودم رضایت نداشتم ازشون ولی خوب مدیران جدید اومدن و خیلی سهامداران راضی هستند ازشون و اونایی که مجمع بودن راضی بودن از نحوه برخورد و غیره…
-
شپلی فروش اردیبهشت شمواد بیشتر بود یا شپلی کسی میدونه
-
فرزاد
#شاخص_بورس 🔴 دلار قوی تر؛ فشار بر بازارهای جهانی 🔹️شاخص دلار امریکا (DXY) طی 5 روز گذشته حدود 0.8% رشد کرده و همزمان بازده اوراق خزانه داری امریکا نیز افزایش یافته است. این اتفاق نشان می دهد بازارها احتمال تداوم سیاست های پولی سختگیرانه فدرال رزرو را بالاتر ارزیابی می کنند. 🔹️نتیجه این شرایط، خروج بخشی از سرمایه ها از دارایی های ریسکی و حرکت به سمت دلار و اوراق خزانه بوده است؛ موضوعی که فشار فروش را در بازار #سهام، طلا، نقره، نفت و بسیاری از کامودیتی ها افزایش داده است. 🔹️فعلاً «دلار و اوراق قرضه امریکا» رقیب بازارهای سهام و کالاها شده اند. nedaabbasi2040
-
شپلی دوستان فروشنده اردیبهشت شمواد بیشتر بود یا شپلی ؟
-
باشگاه بورس
#چخزر #گزارش_عملکرد_خرداد_1405 😄 مبلغ فروش خرداد ماه 263 میلیارد تومان 🔽 افت فروش نسبت به ماه قبل 4% 🔼 رشد فروش نسبت به سال قبل 192% 🔴 P/E ttm: 7.45 🟢 p/e forward: 3.67 🗓 1405/04/04
-
بورس وان
#چخزر #گزارش_عملکرد_خرداد_1405 😄 مبلغ فروش خرداد ماه 263 میلیارد تومان 🔽 افت فروش نسبت به ماه قبل 4% 🔼 رشد فروش نسبت به سال قبل 192% 🔴 P/E ttm: 7.45 🟢 p/e forward: 3.67 🗓 1405/04/04
-
غالبر فقط ضرر غالبر داره میرسه ته چاه
-
غالبر غالبر جز ضرر هیچی نداره برای سهامداران ورود کنی رفتی تو ضرر
-
مسافر زمان
گلدا کاربری که مبتدی هستی یه پله سینرزی یه پله فباهنر میتونی تو پودتفو داشته باشی فعلا مدیریت سرمایه لحاظ شود
-
پیمان پیمان
اهرم قیمت مس کشید بالا برای فملی و اهرم با اهمیته