جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
نیما علی یاری | nima.ai
۱۷:۰۲:۰۸ ۱۴۰۵/۰۴/۰۲

شپنا (در مورد پالایشی ها و کلیت بازار) چرا امروز ، پالایشی ها رو قبل کلیت بازار نوشتم؟ چون به جرات میشه گفت پرچمدار رشد بازار پالایشی ها هستن ، بازار همون طور که دیروز گفتم 1 واحد اومد پایین اما شپنا هنوز یه منفی نخورده به سلامتی فردای روز کاری ، شپنا تازه میرسه به ارزش متوسط سال 1404 خودش (می تونه بالاتر هم بره) از قیمت 1000 تومن به بالا ، بازار دیگه میاد به عملکرد 1405 شپنا نگاه می کنه الان خوشبینی خوبی نسبت به پالایشی ها وجود داره ، برای همین گزارش خرداد خیلی مهمه ، از اون مهمتر صورت مالی 3 ماهه که بعداً میاد اگه رشد فروش و رشد سود سازی رو بازار ببینه شک نکنید این بازدهی فوق العاده تا اخر سال می تونه حفظ بشه (بالا و پایین داره ولی می تونه جذاب باشه) توی پست دو روز پیش گفتم که بازار کوتاه مدت چه نگاهی به شپنا داره … کلیت بازار هم الان داره به ارزش متوسط خودش معامله میشه (نه گرونه ، نه ارزون) امروز با اینکه تا حد زیادی بازار از اخبار تاثیر گرفت ، ولی همچنان نگاهش به گزارشات خرداد ماه هست چون این گزارشات خیلی مهم هستن مخصوصا تولید یعنی اونقدر که بازار به فروش اهمیت میده ، الان دو برابر به تولید شرکت ها نگاه می کنه گزارشات که بیاد اونجا سهم ها راهشون از هم جدا میشه امروز به سلامتی بعد ازچهار روز خروج پول ، ورود پول داشتیم فعلا خبری از اون پول بزرگ 40 همتی پشت صف های خرید نیست ، به نظر من خرید کرده و اون پول الان توی بازاره قبلا گفتم این پول جنسش بورسی نیست ، اومده بازار یه کوچولو سود کنه جابجا میشه موندنی نیست توی بازار در کل ، بازار ( 1 واحد جای رشد داره ، 1 واحد جای اصلاح ) فعلا ، اخبار جهت مثبت بهش داده ، ولی گزارشات خرداد ماه می تونه تعیین کننده اصلی مسیر بازار باشه … در مورد صندوق مسگون سوال پرسیدن قبلا توضیح دادم به نظرم خیلی خوبه ، مخصوصا الان که دلار حباب منفی داره و از اون طرف مس توی بازار جهانی تقاضای خوبی داره و همیشه کمتر از طلا و نقره اصلاح می کنه خرید گواهی کاتد مس هم توی بورس کالا می تونه خوب باشه … اقا امیر اون سهم خیلی سهم خوبیه ، عملکردش فوق العاده است ، به جرات میتونم بگم بالاترین کیفیت سود رو داره حاشیه سود عملیاتی یادمه 12 ماهه براش گرفتم بالای 60 درصد بود ، چون نرخ فروش محصولاتشون و خودشون تعیین میکنن ولی همیشه سهمش ، گرون معامله میشه ، چون پارسال هم قیمت و رشد نداد تا ارزنده شه ، شاید امسال هم همین کار و ادامه بده ، ولی در کل سهم اینده داری هست مجمع امسالش و حتما ببین خیلی چیزا یاد میگیری حالا شما بگو ، به نظرت بازم رفتار قیمتی پارسال و تکرار می کنه؟ … اقا فرشاد جواب سوال شما رو زیر همون پست قبلی خودتون نوشتم

تعامل (Eng) 1.0
لیست اخبار