جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
mehdi hashemi | mehdihashemi56
۱۵:۳۹:۳۴ ۱۴۰۵/۰۴/۰۲

غشهداب تابلوی سهم نشان از تراکم تقاضا در این سهم دارد و مادامیکه تابلوی سهم با عرضه کم روبرو است سهم به مسیر خود ادامه می دهد . به لحاظ بنیادی رشد فروش شرکت یکی از نقاط قوت سهم به شمار می رود و می تواند تا حد زیادی سود سازی شرکت را که به لحاظ ماهوی دچار تغییرات حاشیه سود است بالانس کند . شرکت سود سرمایه محور تلقی می شود و خوب در بازار های خرسی سهامداران بیشتر به پیشواز سهم های سود نقدی محور می روند اما در شرایط فعلی که روند کلی بازار مثبت است و سنتیمنت بازار خوب است می تواند این سهم نیز در پرتفوی سرمایه گذاران جلوه گری کند .بخشی از وجه نقد عملیاتی شرکت ناشی از خرید های نسیه شرکت است و این به معنای استفاده از ظرفیت های دیگران برای کسب سود است و به قول پنمن نوعی تامین مالی با نرخ بهره صفر تلقی می شود و استفاده از این اهرم برای شرکت یک امتیاز است البته منوط به اینکه تسویه یکباره بدهی خود را انجام ندهد به بیانی دیگر در شرایط تورمی هر چه شرکت بدهکارتر باشد بهتر است مشروط به اینکه این بدهی از جنس استقراضی نباشد .شرکتهای غذایی از کالا برگ هم تاثیر مثبتی می گیرند بخصوص اگر بتوانند به فروشگاههای زنجیره ای کالای خود را به صورت فروش قطعی ، عرضه کنند مثل افق کوروش و نه فروش رفته یا مکانیسم امانی که فروشگاههای جانبو ، هفت و سرزمین خرید از این جنس فروشگاهها هستند . نحوه وصول مطالبات شرکت نشاندهنده وصول بیش از 150 روز است که باید ان را تا حد ممکن کم اثر کند مثلا با افزایش بهای مصرفی که به این فروشگاهها اعلام می کند این تاخیر در وصول را جبران کند . گردش موجودی کالا هم در این سهم بسیار خوب است .نقد شوندگی سهم غالبا پایین است و همین مسیله برای سهامداران در صف های فروش و برای خریداران در سهم های خرید ازار دهنده است .

لیست اخبار