#بورس؛ از خروج 15 همتی تا رویای سوداوری در زمستان سخت بورسان با مهدی طحانی ◽️در حالی که طی سه روز معاملاتی اخیر بیش از 15 هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شده است، همایون دارابی، مدیرعامل سبدگردان داریوش، معتقد است تحولات اخیر سیاسی و نظامی برخلاف برخی نگرانی ها به فروپاشی ساختار اقتصادی کشور منجر نشده و فعالیت کسب وکارها همچنان ادامه دارد. ◽️به گفته وی، توافق اخیر را باید در امتداد برتری نظامی ایران در منازعه اخیر ارزیابی کرد، هرچند این توافق از منظر پایداری، ماهیتی موقت دارد و نمی توان ان را به عنوان یک راه حل بلندمدت تلقی کرد. دارابی با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر جلوگیری از وقوع تورم سه رقمی، تاکید کرد که با توجه به ساختار اقتصاد ایران و ضرورت اصلاح قیمت حامل های انرژی، روند تورم در ماه های اینده همچنان صعودی خواهد بود. از این رو، انتظار می رود بازدهی اغلب بازارهای دارایی در سال جاری از نرخ تورم عقب بماند. ◽️وی گزارش های عملکرد خردادماه شرکت ها را به دلیل ثبت فروش های قابل توجه، فراتر از انتظارات ارزیابی کرد؛ اما معتقد است قضاوت دقیق تر درباره وضعیت بنگاه ها مستلزم بررسی گزارش های سه ماهه و به ویژه روند حاشیه سود انهاست. به باور او، رشد هزینه ها و همچنین اسیب دیدگی بخشی از ظرفیت تولید گاز و انرژی کشور می تواند در پاییز و زمستان بر تولید و فروش شرکت ها اثرگذار باشد. این کارشناس بازار سرمایه همچنین پیش بینی کرد نرخ ارز در ادامه سال همگام با تورم حرکت کند و در صورت تداوم شرایط فعلی، میانگین نرخ دلار به محدوده 220 هزار تومان برسد. وی از شفاف تر شدن نرخ ها در سیاست گذاری پولی به عنوان یک اقدام مثبت یاد کرد، اما انتظار جهش معنادار در نرخ بهره را ندارد. براورد او این است که بازده صندوق های درامد ثابت تا پایان سال حداکثر حدود سه واحد درصد بالاتر از سطوح فعلی قرار گیرد. ◽️دارابی مهم ترین ریسک های پیش روی بازار سهام را برهم خوردن ارامش سیاسی و جهش تورمی ناشی از اصلاح قیمت حامل های انرژی دانست. با این حال، در افق سه ماهه همچنان نگاه مثبتی به بازار سهام دارد و ترکیب پیشنهادی سرمایه گذاری خود را 65 درصد سهام، 30 درصد طلا و 5 درصد صندوق های درامد ثابت اعلام می کند.
-
سلمان خان
ذوب سهام مفت یعنی ذوب 💥 یعنی 10 ملیون سهم بخری 450 ملیون بخدا توی این ماهها حقوقیها و بازیگر نمیخواستن سهم رشد کنه وگرنه حقوقی و بازیگر بخوان سهم قفلی تا 5 برابر راحت میتونه صعود کنه و بعدش برو تا 450 تومن 😘 سهامتون را مفت از چنگتون در نیارن نوبتی هم باشه نوبت رشد شارپ ذوب هست 📌 کانال 200 تومن سنجاق خواهد شد 📌
-
stock & options
#غمینو بعد از حذف ارز ترجیحی، فروش های شرکت جهش قابل توجهی داشت و فراتر از انتظار ما عمل کرد. سهم نیز طی یک ماه گذشته بیش از 70 درصد رشد کرده است؛ اما نکته مهم این است که فروش شرکت در فصل اول امسال نزدیک به 1 همت بوده، در حالی که کل فروش سال گذشته حدود 1800 میلیارد تومان بود. با این روند و حتی محافظه کارانه ترین سناریو، برای سال جاری حدود 4300 میلیارد تومان فروش می توان انتظار داشت و بر همین اساس، سودی بالاتر از 1100 میلیارد تومان براورد می شود. ✍️محسن کرمی 2 تیر 1405
-
بنیادی کار
#کرومیت فروش خرداد به حدود 19.2 میلیارد تومان رسید. بعد از افت فروردین، روند درامدی دوباره صعودی شده و نسبت به اردیبهشت رشد 205.6 درصدی دارد. رشد سالانه 737.5 درصدی بیشتر از جنس برگشت مقدار فروش است. فروش کلوخه کرومیت که دو ماه قبلی صفر بود، در خرداد دوباره بخش اصلی درامد را ساخته. کلوخه منگنز هم کنار این برگشت، رشد 35.6 درصدی داشته و نرخ فروشش نسبت به ماه قبل بالاتر رفته، یعنی گزارش فقط وابسته به یک قلم نیست. نکته مثبت گزارش برگشت فروش کرومیت است، اما چون همین محصول قبلا در سبد شرکت بوده، ان را محصول جدید واقعی نمی بینیم. پایداری فروش در تیر مهم تر از عدد خرداد است. ✅کانال بنیادی کار @bonyadi_kar✅
-
دپارتمان بورس
پیشنهاد سرخطی شنبه ؛ #شپنا #شبندر #تاپیکو #فارس #زفجر #شغدیر #ونفت #ددانا #درازک #ناما #حکشتی #غشهداب #توسن #ولملت #غشوکو #فگستر #بتهران #پتروما 🗓1405/04/02 @departeman_ir
-
صندوق های طلا اهرمی بورسی
📊 بررسی پرتفوی صندوق توان 🗓 خرداد ماه 1405 @Foundino | 🟠🟠🟠
-
Ma.Tajbakhsh
#سرود 8 ماه پیش توییت زدیم که هدف این سهم 1200 تومن هست و امروز 1400 تومن رو رد کرده
-
ثاخت شنبه این سهم قفل صف فروشه
-
ترید فاند
📊 بررسی پرتفوی صندوق توان 🗓 خرداد ماه 1405 @trade_fundd | 🟠🟠🟠
-
stock & options
رکورد عالی #فسبزوار در فروش خرداد رکورد بیشترین مبلغ فروش خرداد ماه 2,442 میلیارد تومان است که نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد 140% داشته. مجموع فروش از فروردین تا خرداد 3,617 میلیارد تومان است، همچنین میانگین فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 121% داشته. پ ن ؛ تو زنجیره فولاد ، یک نماد چنین گزارشی بده و همزمان p/e زیر 4 داشته باشه نوبره …
-
Khatereh Roshan
شبصیر رفتیم مجمع