جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
آرش جهانگیری | s1076816
۱۰:۱۱:۵۳ ۱۴۰۵/۰۴/۰۲

#خودرو سلام به همگی. بر اساس معیارهای معاملاتی، همیشه خریدار تلاش می کنه توی پایین ترین قیمتها، خریدشو انجام بده و فروشنده هم تلاش می کنه به بالاترین قیمت ممکن، بفروشه. البته ایتم مهمی وجود داره بنام ارزش معامله که از قیمت معامله، بسیار حایز اهمیت تره. در هر گونه معاملات کالا، میگن خریدار و فروشنده از لحاظ قیمتی به توافق میرسند اما از لحاظ ارزشی نه. با توجه به مباحث روانشناسی بزار و رفتارشناسی خریداران و فروشندگان، بنده در سهم خودرو و البته اکثر سهام که نگاه می کنم، اتفاقا خریداران قوی می خرند (تلاش می کنند تا هر طور شده به کمترین قیمت بخرند) اما متاسفانه فروشندگان بسیار ضعیفی در بازار هستند که به هیچ عنوان تلاش نمی کنند که قوی باشند و به بالاترین قیمت بفروشند. بر همین اساس، خریداران هم سو استفاده می کنند و تا جایی که راه داره، قیمت سهم رو به پایینترین قیمت روزانه نزدیک می کنند و خیلی باحال خریدشون رو انجام میدن. ما در بازار با فروشندگان ضعیف روبرو هستیم وگرنه خریداران خیلی خوب می خرند. ضعیف بودن مربوط به فروشندگان است که هیچ ارزشی برای سهمی که دارند قایل نیستند. توی لیست سهامداران خودرو که نگاه کردم، نه تنها هیچکدامشان فروشنده نبوده اند بلکه یکی دو سهامدار هم در حال خرید بوده اند. التماس تفکر و تحلیل و بهادادن به سرمایه دارم

لیست اخبار