#شستا | بازخوانی ارزش نفت ستاره؛ شکاف NAV و مارکت کپ در کانون توجه بازار در پی انتشار نتیجه مزایده واگذاری بلوک 0.64 درصدی نفت ستاره خلیج فارس، بار دیگر بحث ارزش گذاری دارایی های انرژی و اثر ان بر پرتفوی هلدینگ های بزرگ بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس افشای منتشر شده، این بلوک با ارزش حدود 50 هزار میلیارد ریال و قیمت 47,092 ریال به ازای هر سهم واگذار شده است. با تعمیم سهم واگذاری، ارزش ضمنی کل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در این معامله در محدوده حدود 780 تا 800 هزار میلیارد تومان براورد می شود. 🟦 اثر بر پرتفوی شستا طبق ساختار سهامداری، نفت ستاره از مسیر تاپیکو (زیرمجموعه شستا) در پرتفوی این هلدینگ قرار دارد. سهم غیرمستقیم شستا از این دارایی حدود 49 درصد براورد می شود. بر این اساس، ارزش تیوریک منتسب به شستا از این دارایی در محدوده: 👉 حدود 380 تا 390 هزار میلیارد تومان قرار می گیرد. 📊 مقایسه با مارکت فعلی شستا مارکت شستا: حدود 346.8 هزار میلیارد تومان ارزش تیوریک سهم شستا از نفت ستاره: حدود 380 تا 390 هزار میلیارد تومان 👉 در این چارچوب، ارزش منتسب به این دارایی به تنهایی در سطحی هم تراز یا حتی بالاتر از مارکت فعلی شستا ارزیابی می شود. 🧠 نکته تحلیلی بازار این براورد بر اساس یک معامله بلوکی و گزارش کارشناسی رسمی انجام شده و لزوماً معادل ارزش قابل تحقق در بازار ثانویه نیست. با این حال، از دید تحلیلی نشان می دهد: دارایی های انرژی در پرتفوی هلدینگ ها می توانند نقش بسیار پررنگی در NAV داشته باشند فاصله بین ارزش بازار و ارزش تیوریک دارایی ها همچنان موضوع قابل توجه بازار است معاملات بلوکی بزرگ، دوباره بحث بازنگری در ارزش گذاری هلدینگ های بزرگ را فعال کرده اند معامله اخیر نفت ستاره، فارغ از ماهیت بلوکی ان، یک پیام مهم برای بازار دارد: ارزش دارایی های زیرمجموعه هلدینگ های بزرگ می تواند در مقیاسی هم سطح یا حتی بالاتر از مارکت کپ خود هلدینگ ها ظاهر شود؛ موضوعی که می تواند در تحلیل های اینده بازار اثرگذار باشد. #بورس #بازار_سرمایه 📈سهامداران بورس و اوراق بهادار تهران 🆔 @stockholders_tse
-
مهدی ۵۷
#وارین یه بوزینه از سال 99 مدام این سهم رو داغون کرده ، توی قله داده به حقوقیها و همه رو برده توی ضرر الان هم میخواد خریدهاش رو کامل کنه امروز بفروش توی صف خرید ازت برمیداریم
-
الومینا همه چیز دست حقوقیه حقیقی اصلا قدرت اینکار رو نداره
-
وسدید نقدینگی می زارم روش…
-
گدنا گدنا اصلا فروشنده نداره خشک خشک اماده صعود عالی اونایی که فروختن پشیمون میشن بماند یادگار
-
وبصادر شاخص کل 110 هزار واحد مثبته. وبصادر داره منفی میشه. چقدر بی ارزشه این وبصادر
-
ابی صفا
ورنا مزخرف تر ازاین خودرویی ها ما نداریم
-
ثشاهد خالی کرد رو مقاومت😁😁
-
دنیای بورس
#سفارس شرکت های سیمانی با رشد بسیار خوب در روزهای گذشته البته نه به اندازه تورم!! قدر به فاز اصلاح رفته اند که با توجه به تقاضای روزافزون سیمان چه در ایران و چه در منطقه برای صادرات این اصلاح موقتی بوده و گروه داره به مدارشد برمیگرده بیشتر اصلاح مربوط به صندوق های سیمانی است اگر این صندوق ها نمی بودند این گروه شاید دوسال تمام در صف خرید قفل می شد اما صندوق ها برای کسب سود بیشتر همیشه این بازیها را دارند و به جای حمایت از سهامشون قیمت ان را کاهش می دهند تا از همین حقیقیها مفت بخرن و سپس بزنن زیر سهم.
-
کانسلیم
#سقاین 🛑 سقاین حدود 1میلیاردو 300میلیون سبهان و 71/5میلیون سمازن داره و در نقطه خوبی برای صادرات قرار گرفته از نظر بنده با این قیمت بهترین سیمانی بورسه بالای 430تومن میسازه ما فرض میکنیم 400تومن الان با پی به ای 4داره معامله میشه خود دانید میخرید یا میفروشید 🌷
-
محمد
#حفاری سهم به شدت در حال کنترل هست با توجه به پروژه های جاری اهداف بسیار بالاتر هست