فصبا واحد سولفور زدایی باعث میشه سهم پی ایی کاهش پیدا کنه
-
💢تجارت خارجی و مسایل ارزی💢
💵 صندوق درامد ثابت دلاری؛ یک ابزار جدید برای سرمایه گذاری ارزی در بازار سرمایه 🔹 صندوق های درامد ثابت دلاری به زودی وارد بازار سرمایه می شوند و طبق اخبار منتشرشده، احتمالا نخستین صندوق ها توسط بانک ملی و بانک ملت عرضه خواهند شد. این ابزار، در عمل ترکیبی از بازده دلاری ➕ مدیریت تحت نظارت بازار سرمایه است. 🔺 در ساختار این صندوق ها، سرمایه گذار علاوه بر تغییرات نرخ دلار نسبت به ریال، می تواند سود دلاری نیز دریافت کند؛ موضوعی که از نظر تیوری می تواند نقش یک بازده ثابت در کنار نوسان ارزی را ایفا کند. 🔺 از زاویه کارکردی، مهم ترین تفاوت این ابزار با نگهداری مستقیم ارز در سه بخش خلاصه می شود: • حذف نگهداری فیزیکی اسکناس و ریسک های مرتبط • تبدیل سرمایه گذاری ارزی به یک ابزار شفاف و قابل نظارت • امکان ورود سرمایه گذاران به بازار ارز بدون درگیری با بازار غیررسمی 🔺 با این حال، این ابزار بدون چالش هم نیست. احتمال نیاز به تحویل اسکناس یا حواله ارزی برای صدور و محدودیت در تسویه یا ابطال سریع از مهم ترین نکاتی هستند که باید در نظر گرفته شوند. ⚠️ در کنار این موارد، تجربه های قبلی نظام بانکی در حوزه سپرده های ارزی باعث شده نگاه بازار به این ابزار همزمان با توجه و احتیاط همراه باشد. 📌 در نهایت، صندوق های درامد ثابت دلاری را می توان یک تلاش برای نزدیک تر کردن سرمایه گذاری ارزی به ساختار رسمی بازار سرمایه دانست؛ ابزاری که موفقیت ان به جزییات اجرایی و ثبات مقررات وابسته خواهد بود. @trade_fundd | 🟠🟠🟠
-
شایان دانیالی
سلار دوستان سود مجمع قیلی یه حساب شما واریز شده لطفا راهنمایی
-
عدنان جعاوله
فزر فردا بازار دیدنی خواهد بود .
-
Only God
وبوعلی هفت هدار توپانیی میگه این سهم وقتی همه سهم ها صف خرید بودند بسته بود دیگه چرا زودتر از بقیه صف فروش شده تازه قبل بسته شدن 273 تومان بود هرکی فروخت برد کرد
-
همتا
جهش سود 3 برابری #الکتروماد مالک الکتروماد ، مادیرا هست
-
عدنان جعاوله
فزر پوزیشن سل انس طلا 4200 ورودی استاپ 4265 تی پی 3975
-
Mohammad
وافر سلام مجمع تازه سود تقسیم کرده بود چقدر زود دوباره مجمع رفت؟
-
جماران
🔸در ایین نواختن زنگ معاملات بورس در تابستان 1405؛ ✔️ شرکت ملی مس مجوز تاسیس صندوق سرمایه گذاری ارزی دریافت کرد 🔸موافقت اصولی تاسیس صندوق سرمایه گذاری ارزی به شرکت ملی مس اعطا شد 🔹شرکت ملی صنایع مس ایران موافقت اصولی تاسیس صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درامد ثابت ارزی را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد؛ صندوقی که با مشارکت بانک ملی ایران و شرکت تامین سرمایه کیمیا، با هدف توسعه ابزارهای نوین تامین مالی و جذب منابع ارزی برای پروژه های صادرات محور راه اندازی می شود. 🔹 این موافقت نامه در ایین اعطای موافقت اصولی نخستین صندوق های سرمایه گذاری در دارایی های ارزی با درامد ثابت ارزی و نواختن زنگ معاملات بورس در تابستان 1405، با حضور محمدرضا عارف معاون اول رییس جمهور، سیدعلی مدنی زاده وزیر امور اقتصادی و دارایی، حجت اله صیدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، سیدمصطفی فیض مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و جمعی از مدیران ارشد بازار سرمایه، به شرکت ملی مس اعطا شد. 🔹این صندوق با سهامداری 49.5 درصدی شرکت ملی صنایع مس ایران، 49.5 درصدی بانک ملی ایران و یک درصدی شرکت تامین سرمایه کیمیا و با مدیریت شرکت تامین سرمایه کیمیا به عنوان بازوی تخصصی شرکت ملی مس در بازار سرمایه فعالیت خواهد کرد. ◀️ ادامه خبر: https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1714678
-
باشگاه بورس
〰️ #دلر 🕯 تکنیکال: 📈 مقاومت های مهمی را شکسته و بازهم معتقدم تا رسیدن به اهداف مشخص شده هر عرضه ای مثل امروز فرصت خرید خواهد بود… ❌ البته احتمالا محدوده 1750 تومان یک استراحت خواهیم داشت. 🗓 1405/04/1
-
بهرام عبدالهی
خساپا با توجه به اخبار مثبت مذاکرات و تعلق تحریم نفت به مدت 2ماه از طرف امریکا . فردا بازاری سراسر سبز و صف خرید داریم مبارک دوستان صبور